Poederalert#1 update

Poederalert#1 update
Gaat het zo worden?
Gaat het zo worden?

Nog even een update voor het sluiten van de dag. De modellen GFS en ECMWF zijn het eens. Er komt sneeuw aan, de sneeuwgrens gaat in de Oostenrijkse en Italiaanse hoofdkam richting de 1000 meter en lokaal zelfs lager. het weekend blijft koud genoeg en er valt veel sneeuw. Onderstaand de output van alle modellen en die is heel gunstig.

Het gaat dumpen... o la la
Het gaat dumpen… o la la

En hoewel de webcams nog groen zijn, zullen deze vrijdag en zaterdag een heel ander beeld geven. Ten opzichte van vandaag bedraagt het temperatuurverschil maar liefst 18 graden en dat kan lokaal nog wel eens forser uit gaan pakken. Voorlopig ga ik nog steeds uit van 50-70 cm vers in de Alpenhoofdkam, maar met de huidige kaarten is het goed denkbaar dat ik deze in de loop van de dinsdag en woensdag bij stel richting 100 cm en meer.

Voor het waarom van dit poederalert en een hint waar je moet zijn wijs ik je nog even op mijn bericht van vanochtend. En mocht je niet gaan… de winter wordt lang en in de tussentijd kun je mooi je kennis over weer, lawines en de risico’s buiten de piste bijspijkeren in onze wePowder Academy zodat je deze winter de juiste beslissingen kunt nemen.

Morgen meer

Stay stoked

Morris

meteomorris

Reacties

Gevorderd
VinnieAuteur7 oktober 2013 · 21:13

Start wax strijkijzer…

Sharing Secrets, Sharing freedom!
Gevorderd
robbertAuteur7 oktober 2013 · 22:32

aj aj aj eerste sneeuw van het seizoen…Heb ik wel de juiste auto? ;)

Gevorderd
RoelaanoAuteur7 oktober 2013 · 22:49

@@robbert loop je nou mijn poederbus af te kraken ;)

Expert
meteomorrisAuteur7 oktober 2013 · 22:49

@@robbert… ik kwam in een oude post van jou nog iets tegen over een Peugeot Partner en de versnellingsbak ;)

powfinder.com
Expert
ijsbeerAuteur7 oktober 2013 · 22:54

@@robbert wij kunnen gewoon met de Sbb naar Andermatt of Engelberg :)

Gevorderd
robbertAuteur8 oktober 2013 · 11:43

@@Roelaano poederbus? Een bus vol met poeder is misschien wat veel…

@metomorris ja mijn auto keuze is niet fantastisch, heb nu ook geen auto

@@ijsbeer Denk dat ik nog wel op het fietsje naar Engelberg kan. Even lekker warm draaien. Maar SBB is zeker een goede optie, bijna altijd op tijd en met halbtax nog betaalbaar ook. Er is zelfs gratis internet in de bus. Kan je altijd op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen op www.wepoederbak.nl Ole CH, beste plek om te wonen.

Nog maar 2 dagen vliegen en veel wachten en dan weer thuis in de sneeuw

Gevorderd
TeonAuteur8 oktober 2013 · 23:49

@@robbert Taxi nodig richting Julierpass? ;-)

Schade. Ernussmarmalade.
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!