Ga je mee? De koninginne trip... UITVERKOCHT!

Ga je mee? De koninginne trip... UITVERKOCHT!
La Meije (C) Guillaume le Guilliou

UPDATE 30-10-2013: UITVERKOCHT, meer trips vind je hier

Wat doe je als de Season Kick Off al voor 1 september is uitverkocht en de wePowder Roadtrip binnen een week? Dan kom je met nieuwe trips. Bijvoorbeeld de koninginne trip van deze winter. Want laten we eerlijk zijn. La Meije is een majesteuze berg die je ooit gedaan moet hebben.

The best en de rest

4 dagen lang, hele kleine groepen, begin februari en vol = vol. Met the best bedoelen we natuurlijk La Grave. Gelegen aan de voet van La Meije is dit resort alles wat een freerider zoekt, maar zeker geen skiresort. 1 lift naar 3200 meter, een defecte sleper op de gletsjer, 2 pistes en voor de rest ongerepte natuur. Afdalingen tot 2000 hogtemeters zijn heel normaal, de mooiste couloirs van misschien wel de gehele Alpen en dat alles in een omgeving die je doet realiseren dat je leeft.

Vorig jaar gingen we op verkenning. Wie zou zoiets kunnen begeleiden? Het team van Powderguides? Dat is tocht het nieuwe bureau van Martijn Schell en bevriende berggidsen. En toen we belden met de vraag… was het antwoord direct ja.

Niveau

Deze trip is niet voor iedereen weggelegd. Je moet een behoorlijk potje kunnen rijden en niet bang zijn voor een abseil mochten de couloirs in goede shape zijn. En dus werken we met een minimum dat je aan ski- en/of boardtechniek mee neemt. Op je freeride paspoort scoor je op je ski- en/of boardtechniek minimaal gevorderd, maar houd je van opscheppen dan ben je tenminste een expert in je afdalingen. Ook je conditie moet minimaal gevorderd zijn. Hikeskills en kennis daarentegen regelt Powderguider voor je. Zij zorgen voor je veiligheid en kiezen routes die bij je passen en helpen je waar nodig met touwen etc.

6-9 februari

Er is gekozen voor de periode 6-9 februari. Net voor het hoogseizoen waarbij de grote afdalingen in de regel al heel goed mogelijk zijn. Er is plek voor maximaal 10 deelnemers en de groepen per gids worden niet groter dan 5. Daardoor is er maximaal aandacht voor veiligheid en is de groep klein genoeg om veel meters te kunnen maken.

De rest?

Het is niet de bedoeling om je direct de couloirs in te slingeren. Allereerst wordt er ingereden in de rest. Bijvoorbeeld in Puy, Pelvoux, Serre Che, Mont Genevre of een van de secrets. Zeker geen suffe gebieden, maar in de schaduw van La Grave… Ach, je snapt me vast. Het weer dicteert natuurlijk ook een trip als deze en op grond daarvan maken we beslissingen waar te gaan rijden. Kunnen we steil dan gaan we steil, maar dwingt het lawingevaar tot keuzes, dan bieden de lariksen onverspoorde poeder.

Prijs: 420 euro per persoon

We blijven zo veel mogeiijk flexibel. En dus garanderen we 4 dagen de beste gidsen van de Franse zuidalpen. De rest wordt aanloop hier naartoe georganiseerd.

Specificaties

- Exclusieve wePowder koninginnetrip

- Van donderdag 6 t/m zondag 9 februari

- Vier volle dagen begeleiding van de beste berggidsen van de Zuidalpen

- De dagen staan in het teken van poeder, training en guiding

- We houden de groepjes heel klein, om zo flexibel mogelijk te zijn

- Beperkt aantal plekken, want maximaal 2 berggidsen

- Het team van Powderguides kan de hotels voor je regelen, je betaalt zelf ter plekke de overnachting

- Groepen worden ingedeeld op niveau of op wens op vriendengroepen

- Maar er geldt een minimum aan niveau dat je meebrengt

- Prijs: 420 euro

Wat regel je zelf

- Reis (we stimuleren het carpoolen)

- Kosten voor het onderdak

- Eten en drinken

- Liftpassen ter plekke

Direct boeken?

Doen. Dat kan hier en kies dan voor wePowder week 6 2014.

Zelf geen safety materiaal?

Pieper, schep, sonde en helm zijn verplicht. Mocht je geen safetymateriaal hebben dan kun je deze bij Powderguides huren tegen schappelijke prijzen. Pieper, schep en sonde is €5,- en een airbag € 10,- per dag. Wees wel snel, want de voorraad is beperkt. Een airbag is overigens niet verplicht.

Oh ja, je krijgt ongeveer twee weken voor aanvang te horen in welk hotel je zit als je wilt dat het team van Powderguides een slaapplek voor je reserveert. Spannend… Zin in!

meteomorris

Reacties

Beginner
Pazz457Auteur28 oktober 2013 · 13:01

La Grave is wel heeeeuuuul vet hoor.

Toch maar eens overwegen om mee te doen met een ‘georganiseerde’ trip

Go to heaven, ski like hell!
Expert
MickeydeHaasAuteur28 oktober 2013 · 14:39

Bam! Ingeschreven! Als er andere zijn die alleen gaan hoor ik het graag. Kunnen we misschien kosten delen met accomedatie enzo

One step at a time.
Gevorderd
coenAuteur28 oktober 2013 · 15:46

Als ik toch een geldboom had…

Earn your turns...
Gevorderd
RPAuteur28 oktober 2013 · 15:52

Potverdorie, dat is een vette trip!

Explore the Outdoor!
Gevorderd
Grim3Auteur28 oktober 2013 · 16:07

En als je voor een totaalervaring wil gaan (logeren tussen ervaren rotten en ijsklimmers) kan ik Gîte La Breche aanbevelen…
http://www.la-breche.org/

Gevorderd
powderdudeAuteur28 oktober 2013 · 16:32

Ohw yeah ,so nice met Martijn Schell ! Ga gauw is ff kijken of het in te passen is.

Enjoy :-))
Gevorderd
tank24Auteur29 oktober 2013 · 08:56

das precies in het splitboard weekend…helaas ik ga passen

High Roller
Expert
meteomorrisAuteur29 oktober 2013 · 19:26

Het gaat wederom hard. Nog maar 6 plekken vrij!

powfinder.com
Expert
meteomorrisAuteur30 oktober 2013 · 12:09

Nog maar 1 plekje vrij. We zijn aan het kijken of we er een extra gids bij kunnen zetten. Geef je gewoon op, dan kom je op de wachtlijst. Lukt het met een extra gids, dan ben je erbij.

powfinder.com
Beginner
CanesugarAuteur30 oktober 2013 · 14:01

Ik heb me net ingeschreven, hoe kan ik nu zien of ik op de wachtlijst sta of net dat laatste plekje heb? :D

Gevorderd
evanAuteur30 oktober 2013 · 15:15

@@JoepDriesen:
Ik zou even mailen. Ik kreeg vanmiddag snel een reactie.

Gevorderd
PowderfanAuteur30 oktober 2013 · 17:06

Zo en ingeschreven! Wordt een mooie trip!

Expert
meteomorrisAuteur30 oktober 2013 · 20:58

UPDATE 30-10-2013: UITVERKOCHT, meer trips vind je hier: http://wepowder.nl/weblog/4630/wePowder-events

powfinder.com
Gevorderd
BigLepowskiAuteur30 oktober 2013 · 21:03

Uitverkocht!? Waar komt al die stoke toch vandaan?

Gevorderd
koen_djfistelAuteur30 oktober 2013 · 22:21

“Uitverkocht!? Waar komt al die stoke toch vandaan?” :-)

sbs roelz
Beginner
GervanRijsbergenAuteur31 oktober 2013 · 10:54

Ja @@RP, dat vind ik ook. Ik ben erbij. Jij ook?

Gevorderd
RPAuteur31 oktober 2013 · 12:09

@@GervanRijsbergen Gaaf! Helaas ben ik er niet bij, die week komt niet uit…

Explore the Outdoor!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!