De transitie van freestyler naar freerider

Door willie op 2 november 2013 路 6

Het begin van de nieuwe winter begint natuurlijk met een terugblik van het oude seizoen.

Van freestyle naar freeride

Terugkijkend op seizoen 12/13, zie ik de lang hangende transitie van freestyle naar freeride werkelijkheid worden. Het is een rare gewaarwording, om van de freestyle niche waar niets me meer vreemd is verder te gaan in een tak van sport waar het nog onwennig aanvoelt. Aan de andere kant biedt deze transitie ook weer de verse leercurve welke ik de laatste jaren bij freestyle zo heb gemist. Door achter de (letterlijke) sporen van jongens als Roel te rijden leer ik veel van ze, maar de hoofdzaak is om dit terrein op een eigen manier te interpreteren.

Op naar winter 13/14

Hieronder staan de beelden van deze transitie een leuke seizoen opener op de City Big Air van Antwerpen, sprongetjes naast de piste, tot uiteindelijk iets wat meer op freeriden lijkt.

Op naar winter 13/14!

En nog een filmpje van mijn nieuwe poedermaatje

Reacties

• Dio
    Advanced
    Dio op 3 november 2013 路 10:07
    Like!
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Rene
    Beginner
    Rene op 3 november 2013 路 10:46
    Dat moet toch heerlijk zijn om je freestyle skills ook toe te kunnen passen in de backcountry? Het stuk vanaf 3:05 geeft opeens een heel andere kijk op de term POV in ieder geval 馃榾
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 3 november 2013 路 11:03
    Je poedermaatje rules 馃槂
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 3 november 2013 路 20:41
    plezante camera-hoek ; plezant muziekske (van wie?), plezante runs !!! LIKE !
    sbs roelz
  • PaulB
    Tourist
    PaulB op 4 november 2013 路 12:34
    lekker bezig Wilko! het het er deze winter dan eindelijk een keer van komen dat ik met Rein en de Utrecht gang mee kan de sneeuw in....????????????
  • willie
    Tourist
    willie op 4 november 2013 路 16:27
    @ Paul, yes, dat is wel te hopen!! Muziekje is trouwens sigur ros, nummertje weet ik even niet meer 馃槂
    Mijn nieuwe signature

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro