Het was een drukke week (het FFF komt steeds dichterbij) en ziek, zwak en misselijk. Jullie hebben even moeten wachten op deel III van de Academy case over Tschiertschen.En hier is hij eindelijk dan. Excuses voor de vertraging.
Deze case zijn we gestart met iets dat veel freeriders doen. Namelijk een pistekaart erbij nemen en dan een route er op tekenen. Dat deden we aan de hand van het pistekaartje van Tschiertschen. Het complete kaartje vind je hier, Eerder was mijn vraag om onderstaand paarse ingetekende route in te tekenen op een topografische ofwel hoogtekaart.
OFWEL VAN DIT
NAAR EEN LIJN OP DEZE KAART
De vraag was: Teken de paarse route in op een topografische kaart Print of download de hoogtekaart van Tschiertschen en teken de paarse route in. Hier kon je de link naar de kaart vinden.
EN DAN WERD DIT DE UITKOMST
Daarna kwam ik met de volgende opdracht.
welke terreinelementen kom je tegen in je afdaling?
De terreinelementen kom ik later nog op terug. Jullie deden het heel goed, interessant vind ik de hellingshoek. Want hoe zit het daar nu mee? Ik heb antwoorden gelezen die voornamelijk tussen de 35 en 40 graden liggen. Maar hoe zit dat nu precies? Want in jullie antwoorden wordt ook regelmatig verwezen naar de zogenaamde outdoor active hangneigung layers. En die heb ik er ook bijgepakt. Het onderstaande gele vlekje betreft de afdaling.
Maar dan is het daar maar maximaal tussen 30 en 35 graden steil. Hoe steil is het nu? Zijn de kaarten van outdooractive onvoldoende betrouwbaar? Of hebben jullie verkeerd gemeten? En dan iets anders om bij je antwoord mee te nemen. Jullie hebben het over geulen, ofwel couloirs. Dat klopt. Maar wat is het bijzondere aan dergelijke geulen? Zeker in relatie met hoogtekaarten? Ik ben reuze benieuwd naar jullie antwoorden.
**Kortom:
hebben jullie fout gemeten of zitten de layers van outdoor active er zover naast?
Tot maandag, vandaag ben ik druk met het kijken van alle Freeride Film Festival films ;)
Deze serie is powdered by de Safety Academy