Skiër Magnus Kastengren overleden

Skiër Magnus Kastengren overleden

Extreme skiër Magnus Kastengren is om het leven gekomen bij een ongeval in de Nieuw-Zeelandse Alpen. Dat berichten diverse Nieuw-Zeelandse media. Magnus Karstengren was samen met z’n maatje Andreas Fransson iets onder de top van Aoraki-Mt. Cook (zo’n 3700 meter) en viel 600 meter naar beneden.

Oostflank

De mannen hadden een paar dagen ervoor de oostflank van Aoraki-Mt. Cook volledig afgedaald. Dat was de eerste keer ooit. Over de precieze toedracht van het ongeluk is nog niet veel duidelijk. Er wordt bericht dat Fransson in eerste instantie niet eens doorhad wat er gebeurde, omkeek en zich realiseerde dat z’n maatje weg was.

Het is en blijft een heftig verhaal om te horen dat iemand overlijdt op de berg. Hoewel de mannen heel goed wisten waar ze mee bezig waren, kan in hun tak van sport ieder foutje fatale gevolgen hebben. Helaas is dat nu gebeurd. Wij wensen Andreas Fransson en de nabestaanden van Magnus Kastengren veel sterkte toe. Magnus Kastengren is 32 jaar geworden.

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
GhiniAuteur4 november 2013 · 16:38

Shit! Die gasten pushen het flink, maar blijft heftig! RIP!

Elite
SvenD'HaeseleerAuteur5 november 2013 · 05:01

Toch enkele correcties:

A: dit was niet de eerste keer dat de Oostwand van Mt Cook werd geskied, het is zeldzaam maar werd reeds enkele malen herhaald. Vorige week reden ze nog dezelfde wand met Tyrone Low en Nick Begg, ervaren locals uit Christchurch na hun gezamelijke overnachting in de Plateau Hut.
B: De naam Aoroki-Mount Cook gaat over het nationaal park met die naam, niet over de route of wand. Het gebeurde op de Porter Col topgraad van Mt Cook.

Ik blog er morgen zelf over maar wachtte liever het antwoord op mijn mail naar Andreas af. Andreas ontmoette ik voor het eerst een dag nadat we Doug in de Polichinelle verloren (3-4-2006). Andreas volgde ons toen en vroeg om mee de tweede entry (de bovenste, niet de traverse) van de Pan de Rideau te bereiken, hij was nog niet wie hij nu is. Sindsdien bleef hij komen, is nu aspirant gids maar vooral met zijn expedities bezig. Magnus heb ik nooit persoonlijk aan het werk gezien. Beiden benaderen ook vanuit het alpinisme onze sport inzake veiligheid en kennis, de Franse weg.

Gevorderd
koen_djfistelAuteur6 november 2013 · 20:56
sbs roelz
Gevorderd
EmileHendrixAuteur7 november 2013 · 12:46

Oef… :(

Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!