Ski of board jij?

Ski of board jij?

Chris Benchetler gaat samen met maatje Bryan Fox een dagje op pad in de backcountry. Op zich niets bijzonders. Lekker poeder rijden. Mooie beelden. Wat natural kickers. Faceshots. En vooral veel ‘fuck dat wil ik ook kunnen in m’n dromen beelden’.

Ski is snowboard. En andersom.

Wat ik leuk vind aan deze video is dat ze de parallellen tussen skiën en snowboarden in beeld gebracht hebben. Een skiër als Benchetler skiet bijna hetzelfde als z’n maatje Fox snowboardt. En andersom. Het is de overstijgende flow van het rijden van poeder. Dan maakt het dus niet meer uit of je op één of twee planken staat. Nice!

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
ronplankenAuteur6 november 2013 · 13:07

hij ontsnapt aan een “kleine” plaatlawine…mooie veilige plek.
is dit intiutief snel beslist of van tevoren al als scenario bedacht bij het uitstippelen en de evt. complicaties…?

Even the silver surfer rocks on pow
Gevorderd
ReneAuteur6 november 2013 · 13:35

Had zelf nog nooit die truc gezien op skies die hij op 2:25 - 2:30 doet. Vind dat er op een snowboard altijd zo bizar mooi uit zien in een dik pak poeder. Iemand een idee of het, op die manier draaien op je tail/nose, nog een bepaalde naam heeft?

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
Beginner
GPOAuteur6 november 2013 · 13:44

@@Rene Nose butter 360 doet hij. Zie je vaak in de Nimbus edits met nog andere variaties.

Toerist
jromeeAuteur6 november 2013 · 13:45
Gevorderd
nzwartsAuteur6 november 2013 · 14:03

Nou, dat butteren moet ik dan ook maar eens proberen op mijn telemarkski’s ;-)

Gevorderd
evanAuteur6 november 2013 · 14:27

Ik geloof dat ik een goed excuus heb om deze weer te posten.

Beginner
GPOAuteur6 november 2013 · 16:15

Deze is zeer duidelijk en iets minder belachelijk

Beginner
GPOAuteur6 november 2013 · 16:16
Gevorderd
evanAuteur6 november 2013 · 18:16

Het tweede filmpje is inderdaad zeer duidelijk en als skiën voor mij een heel serieuze aangelegenheid was zou ik er zeker de voorkeur aan geven.

Als je bovenstaande beheerst kan je het natuurlijk ook achterstevoren proberen.

Beginner
GPOAuteur6 november 2013 · 20:03

@@evan of in de poeder

Gevorderd
ReneAuteur6 november 2013 · 23:29

Owww, ik heb het onderwerp enorm om zeep geholpen, sorry jongens! Maar hier op 4:36 te zien. Vind het zo lekker sierlijk ogen op een snowboard:

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
Gevorderd
Willem2kAuteur7 november 2013 · 09:31

Inderdaad een mooi truukje en volgens mij (voor snowboarders iig) ook best wel te leren. Ik ga nog wel eens wat pogingen wagen deze winter :)

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Gevorderd
telemikeyAuteur7 november 2013 · 12:06

Boarden lijkt me hartstikke mooi om te doen. Alleen vind ik het verder tamelijk onhandig op de berg (zegt de telemarker… [insert rolling eyes smiley]. Vandaar mijn voorkeur voor skien. En het is natuurlijk te leuk om af en toe een boarder te pesten ;-)

Uiteindelijk maakt het geen ene fluit uit of je nu op een board of op skis staat. De winnaar, zo je die uberhaupt al zou willen hebben, is degene met de dikste smile op zijn/ haar gezicht.

White room,Pillow lines,I rule
Expert
GilbertSAuteur7 november 2013 · 20:46

De winnaar is degene die het beide kan waarderen en plezier beleeft van de afwisseling :D

www.instagram.com/gilbertsmink/
Gevorderd
evanAuteur7 november 2013 · 22:24

“Owww, ik heb het onderwerp enorm om zeep geholpen, sorry jongens!”

O wacht, het ging helemaal niet over butteren! Sorry Arjen. ;-)

Chris Benchetler (Candide Thovex en veel anderen trouwens ook) laat treffend zien dat skiën er veel meer bij gebaat is om te leren van snowboarden dan zich ertegen af te zetten zoals Mike Douglas nog lijkt te doen (zo 1995!). Alle Menschen werden Brüder! :-)

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!