wePowder en NKBV gaan samenwerken!

wePowder en NKBV gaan samenwerken!

Zeg je bergsport, dan zeg je NKBV. Zeg je poedersneeuw, dan zeg je wePowder. Maar zeg je poeder diep in de bergen, dan zeg je…

En zo kwam het dat we in gesprek raakten met deKoninklijke Nederlandse Klim- en Bergsport Vereniging (NKBV). Met 56.000 leden de vereniging voor de bergsporter. Ook in de winter, want maar liefst de helft van de leden van de NKBV staat wel eens in de (poeder)sneeuw en een goede 15% doet aan toerskiën of -boarden. Zet daar tegenover de 10.000 members en de 200.000 unieke bezoekers van wePowder en het moge duidelijk zijn dat de stap buiten de piste niet meer is weggelegd voor een kleine groep, maar dat deze steeds groter wordt en we steeds verder van de gebaande paden gaan.

Gevolg is dat voor het bereiken van de mooiste afdalingen er steeds vaker een (korte) beklimming wordt gemaakt, waarmee de de link naar de NKBV snel is gelegd. Want waar je het op de piste nog redt met een les in een skiklasje, worden er buiten de pistes hele andere vaardigheden gevraagd. En omdat we met z’n allen steeds dieper de off-piste ingaan, kan het uitwisselen van kennis en produkten geen kwaad.

Want zo is de NKBV gecharmeerd van de wePowder Academy en ik al jaren van hun verzekering met off-piste dekking. Daarnaast bestel ik als lid regelmatig een hoogtekaart in hun webshop en volgen veel NKBV-ers ‘ons’ weerbericht. En wie weet wat nog meer de toekomst gaat brengen.

Word lid en steun wePowder

De eerste stap van samenwerking is een hele simpele. Word jij lid van de KNBV dan help je namelijk jezelf en wePowder. Niet alleen krijg je voor 27 euro toegang tot een hele goede off-piste verzekering, het geeft je ook nog eens 20% korting op de wePowder academy en 5 andere voordelen. En word je lid via deze link, dan help je ons ook nog eens. Want voor iedere wePowderaar die lid wordt stopt de NKBV wat eurootjes in onze zak, zodat we de website verder kunnen verbeteren, nieuwe routes toe kunnen voegen en je regelmatig van een poederalert kunnen voorzien.

Faire deal toch?

meteomorris

Reacties

Expert
TimVAuteur8 november 2013 · 11:07

mooi!!! deal met kbf in de toekomst voor de belgen? ;)

Beginner
HaagjeAuteur8 november 2013 · 11:19

Nice!

Gevorderd
GhiniAuteur8 november 2013 · 11:25

Mooie match! Ben al jaren lid van de NKBV. Hopelijk gaat dit nog meer mooie trips/acties brengen!

Gevorderd
ffKnallenAuteur8 november 2013 · 11:25

Haha, ik wou vanavond net gaan vragen wat de relatie met de nkbv was omdat ik van de week toevallig de kortingscode voor de Academy zag staan in mijnnkbv, heb daar dan ook maar meteen deel 2 mee aangeschaft, deel 1 had ik “gelukkig al” ;-)

Maar ik ben vorig jaar na dat gedoe met de europeesche al overgestapt naar de nkbv, is er nog een mogelijkheid om me om te schrijven als wepowder lid om wepowder te steunen?

Gevorderd
ReneAuteur8 november 2013 · 11:41

Ik zeg goede deal! Moest de overstap toch al maken, en jullie hebben er zojuist voor gezorgd dat het nog makkelijker is geworden! Dank :)

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
Beginner
dorfkeAuteur8 november 2013 · 11:52

² deal met kbf :)

Gevorderd
evanAuteur8 november 2013 · 11:59

Ben al jaren lid van de KNVB, dus is het slechts een kleine stap naar de NKBV. ;-)
Ik was het al van plan, dus waarom niet via de link?

Expert
ieismAuteur8 november 2013 · 12:03

Goed hoor, perfecte combinatie wat mij betreft. Zelfs dat klimblaadje is eigenlijk stiekem best leuk om te lezen…

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Beginner
martijnrproAuteur8 november 2013 · 12:30

NKBV is top. Al jaren lid, verzekering is ook erg handig en betaalbaar!

martijnr
Beginner
ThijsLAuteur8 november 2013 · 13:01

goede ontwikkeling, zelf ook al een aantal jaar lid en verzekerd bij de NKBV

Toerist
AnoniemAuteur8 november 2013 · 13:50

als nu ook nog een linkje komt om als NKBV-lid aan te geven dat je ook lid bent van WePowder…dan hebben we nog meer win-win denk ik ;-)

Gevorderd
MimosaAuteur8 november 2013 · 14:59

Goede zaak! Ben al vele jaren NKBV lid.

Powder makes me happy!
Beginner
BazzAuteur8 november 2013 · 16:08

Waar kan ik aangeven dat dit nkbv lid hier ook wel eens kom. Mooie stap. Denk dat freeriden daar beter tot zijn recht komt ivm veiligheid. Off piste is bergsport en niet zeer wintersport.

Toerist
AnoniemAuteur8 november 2013 · 17:04

Prima actie! Ook al jaren lid van NKBV

Expert
vercorinAuteur8 november 2013 · 19:02

3 - deal met kbf!?

Gevorderd
AlexSkiAuteur8 november 2013 · 22:51

Goeie actie. Ik ben ook al een paar jaar lid. Idd voornamelijk voor hun verzekering.

When life gets too complicated.... SKI
Gevorderd
TeleaddictAuteur8 november 2013 · 23:45

goed bezig!! en ik weet zo al een aantal enthousiaste nkbv toerski instructeurs die regelmatig hier op wePowder rondhangen. De bevlekking is al gaande ;)

http://verticaldissidents.net
Toerist
AnoniemAuteur10 november 2013 · 06:03

Elkaars sterke kanten zien, heel goed. Een beetje serieuze offpiste onderneming kan niet zonder kennis van de bergen. De NKBV is daar de ideale partner voor. Ben benieuwd wat dit in de toekomst nog gaat brengen.

Elite
kanskiAuteur10 november 2013 · 10:11

Superrrrrrrrrr! Maar ik ben al lid lang van die club ;-)

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Gevorderd
HeinAuteur10 november 2013 · 21:35

Fijn! Goeie combi!

Rijd hard!
Gevorderd
DennisAuteur11 november 2013 · 12:43

Ok, na het lezen van het draadje over verzekeringen was ik al van plan om lid te worden van de NKBV maar dit is misschien wel net het zetje dat ik nog nodig had… echter na het drukken van de link kom ik er achter dat ik niet de rest van de familie kan meeverzekeren zonder dat deze ook lid worden van de NKBV???

Hmmm, toch ook maar even de voorwaarden doorgelezen en Wielrennen en Kitesurfen zijn uitgesloten… 2 keer raden welke 2 dingen ik graag doe in de zomer vakantie? Moet ik mijzelf nu dubbel verzekeren alleen maar om een goede dekking te krijgen???

Toerist
AnoniemAuteur11 november 2013 · 13:24

@@Dennis ik had de voorwaarden ook doorgelezen en niets gevonden over kitesurfen. Sterker nog het (kite)surfmateriaal wordt tot 350 euro verzekerd.
Wielrennen is alleen uitgesloten als je aan wedstrijden meedoet.

Gevorderd
DennisAuteur11 november 2013 · 16:40

@@Zimoski, tja misschien heb je gelijk. Maar er staat het volgende bij de uitsluitingen: “bij het gebruik van vaartuigen buiten de binnenwateren m.u.v. kustwateren (binnen 3 mijlszone), tenzij hieraan geen bijzondere gevaren verbonden zijn”… dus risico sporten(=kitesurfen) in kustwater zijn mogelijk uitgesloten…? (ik weet het niet meer)

Bji het wielrennen staat een uitzondering (op de uitzondering) en zolang ik geen wedstrijd meer doe in het buitenland is het geen probleem… de vraag is of ik dan nog wel een toertocht mag doen?

Toerist
AnoniemAuteur11 november 2013 · 17:05

Hmm ja dat van die kustwateren laat ruimte voor discussie idd. Wielrennen is volgens mij alleen uitgesloten bij snelheidswedstrijden. dat is een toertocht niet lijkt me

Gevorderd
joepchineesAuteur11 november 2013 · 21:58

dank!

Gevorderd
49Auteur11 november 2013 · 22:12

@@Dennis
“bij het gebruik van vaartuigen buiten de binnenwateren m.u.v. kustwateren (binnen 3 mijlszone), tenzij hieraan geen bijzondere gevaren verbonden zijn”

Ik lees in die zin dat als je vaart buiten de binnenwateren je niet bent verzekerd, met uitzondering van de kustwateren waarop je nog wel bent verzekerd. Dan ben je op de kustwateren dus wel verzekerd.

Buiten de kustwateren (op blauw water/ off-shore/ verder dan 3 zeemijl uit de kust) ben je NIET verzekerd, tenzij …

montagna bianca, ti amo
Gevorderd
tomasdehoogAuteur12 november 2013 · 16:04

Echt te gek deze samenwerking inderdaad. Ook ik heb na de hele discussie mijn oude verzekering gedag gezegd en had me net voorgenomen voor de NKBV te gaan toen dit bericht op de homepage verscheen.
Helaaaas heb ik al 2x de kosten voor de snowsafety modules betaald. @@meteomorris : betekent dat dat ik pech heb en dus naar mn korting kan fluiten? Of valt er nog iets te regelen voor een “arme student”?

Expert
meteomorrisAuteur13 november 2013 · 09:14

@@tomasdehoog, je hebt een PM

powfinder.com
Beginner
twintipmafiaAuteur13 november 2013 · 15:41

is die verzekering ook te nemen als Belg ??

Gevorderd
Ellen3Auteur13 november 2013 · 18:01

@@Twintipmafia: Ik ben zelf NL-er maar woon en werk in BE. Dat kan nog net voor de NKBV, maar als Belg wordt je helaas niet geaccepteerd…allez, dat wil zegggen: voor de verzekering alleszins :-)

Polisvoorwaarden NKBV: “Voor de volledige verzekering komen in aanmerking personen met een Nederlandse nationaliteit ongeacht waar woonachtig alsmede personen met een andere nationaliteit voor zover deze zijn aangemerkt als een Nederlands ingezetene. Leden met een niet-Nederlandse nationaliteit en tevens woonachtig buiten Nederland kunnen uitsluitend het bergsportrisico en skirisico verzekeren. Deze leden worden geacht niet te zijn verzekerd tijdens
reizen die het karakter hebben van een vakantie of zakenreis”

GirlPowder
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!