10 november: lezing op Toerskidag

10 november: lezing op Toerskidag
Earn your turns
Earn your turns

Zo, al een beetje bijgekomen van het Freeride Film Festival? Toe aan nog meer stoke? 10 november vindt weer de Toerskidag plaats. Een dag volledig in het teken van touren buiten de pistes. Niet alleen bedoeld voor diegene die ervan houdt om lekker-lang-naar-een-lauwe-top.nl te lopen, maar ook diegene waarbij het vooral om de afdaling gaat.

Lezing MeteoMorris

Morris zal die middag van 15.15-15.55 uur een lezing verzorgen over weer, sneeuw en veiligheid, waarbij hij afsluit met tips om meer en veiliger poeder te scoren. Naast Morris spreekt onder andere Rogier van Rijn (professioneel bergsporter, schrijver en fotograaf). Het complete programma vind je hier.

Morris

Maar natuurlijk kun je er ook kennis maken met alles wat er komt kijken bij toerskiën (er zijn stands van buitensportzaken, demonstraties van lawine airbags, etc).

Noviteit: check je skiniveau

Hier op wePowder werken we al wat jaartjes met het freeride paspoort, maar het is in de meeste gevallen niet meer dan een eigen inschatting van je kunnen. Dit jaar kan je persoonlijk advies krijgen over je skiniveau. Veel bergsporters zouden graag toerskiën, maar vragen zich af of hun skitechniek goed genoeg is. De toerskicommissie biedt daarom dit jaar op de toerendag de mogelijkheid om op basis van videobeelden een persoonlijk advies te krijgen over je skivaardigheid van een echte ski- en berggids. Gratis voor alle NKBV en NSkiV-leden en potentieel geïnteresseerden. Lever een filmpje in via skitoeren@wintersport.nl waarop we kunnen zien hoe je skiet en kom er in een kort gesprekje achter wat de opties voor jou zijn! Ben jij er 10 november bij?

Wie, wat, waar?

*10 november 2013

*13.00 - 17.00 uur

*Lloyd hotel, Oostelijke Handelskade 34, 1019 BN Amsterdam

*Meer info op skitoeren.nl

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
ConstantAuteur10 november 2013 · 17:08

Sorry, ik was verhinderd, zijn er nog vergelijkbare beurzen dit seizoen of moet ik een jaar wachten?

I need Coffee, you need Coffee, we all need Coffee.................
Gevorderd
RinoAuteur10 november 2013 · 19:10

Je had een leuke presentatie ! Thanks.

Better to have a short life that is full of what you like doing than a long life spent in a miserabl
Expert
meteomorrisAuteur11 november 2013 · 13:13

@MerijnGearjunkie, danl!
@@Constant, niet dat ik weet.

powfinder.com
Gevorderd
ConstantAuteur11 november 2013 · 18:38

Dan zal ik er volgend jaar zeker bij zijn!

I need Coffee, you need Coffee, we all need Coffee.................
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!