Dikke lijnen met CMH

Dikke lijnen met CMH

Als ik met skiërs en boarders praat die nog nooit in een heli gezeten hebben, dan hoor ik soms wel eens de volgende reden waarom dat nog niet gebeurd is. ‘Heliskiën is altijd van dat vlakke terrein’. Tja, als je een dag gaat heliskiën dan bestaat de kans dat je in een groep terecht komt waarvan de minste skiër of boarder net een paar weken ervaring heeft. Dan glij je inderdaad over vlaktes waar ze in de zomer prima een voetbalwedstrijd kunnen spelen.

Steep Camps

Anders wordt het als je een helitrip van een week boekt, zoals met de wePowder RevelSTOKE week. Wil je nog een stapje verder dan zijn de Steep Camps van CMH misschien wel wat voor jou. Hier rijd je dikke couloirs, steile wanden en hoge pillows. Als ik die filmpjes zie dan sta ik al te trappelen om weer de grote plas over te vliegen.

Organiseren?

Had je niet verwacht hè! Ook dat is heliskiën. Waarschijnlijk een stuk steiler en dikker dan je denkt. Wat denken jullie? Moeten we volgend jaar een wePowder Steep Camp organiseren?

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Toerist
AnoniemAuteur14 november 2013 · 09:11

Ziet er dik uit… Mocht ik ooit de jackpot winnen dan ga ik zeker mee!!

Expert
ThijsKennisAuteur14 november 2013 · 10:45

Wat hebben die gidsen toch een klote baan!

Pow!
Beginner
AvdLAuteur14 november 2013 · 12:19

Misschien toekomst @@powderskifun? ;-)
Wat het ook is natuurlijk, van dat geld waarvan ik één week kan heliskieen, kan ik drie maanden in de Alpen zitten. Dus dan heb ik snel gekozen.

It's all about the turns duuuuuude!
Beginner
GillesAuteur14 november 2013 · 12:29

@@Arjen Wie geeft de instructie? Dave Gauley werkt toch bij CMH?

Gilles is my name!!
Gevorderd
FreeArnoAuteur14 november 2013 · 13:02

Januari 2015 ga ik graag mee met een WePowder CMH trip, maar liever de “normale” ipv de Steep Camp.

Dromen zijn er om te realiseren
Gevorderd
AlexSkiAuteur14 november 2013 · 14:17

Ik zou me overigens prima kunnen vermaken op een voetbalveld met een meter dikke pof :-P

Wat @@BasLaponder zegt: Jackpot / loterij winnen en dan is de keuze snel gemaakt. Ik houd het voorlopig wel bij een weekje met family & friends en 2 poederalerts per seizoen :-)

When life gets too complicated.... SKI
Gevorderd
ArjenproadminAuteur14 november 2013 · 14:22

@@Gilles Klopt, Dave Gauley werkt inderdaad voor CMH.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Beginner
GillesAuteur14 november 2013 · 15:25

Ongelooflijk hoe steil die meesters kunnen gaan. Las gisteren toevallig onderstaande blog over een afdaling van 62 graden:

http://blog.canadianmountainholidays.com/heli-ski-blog/bid/57960/The-Biggest-Wildest-Most-Committing-Ski-Descent-in-North-America

Gilles is my name!!
Toerist
The_OAuteur14 november 2013 · 19:08

Moeten we volgend jaar een wePowder Steep Camp organiseren?
Wellicht een idee een keer de heli in de garage te laten staan en de stijgvellen onder te plakken zodat een Canada tripje voor meer wepowderaars te doen is.

And Also The Trees
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!