Preparing/Start Winter '14

Preparing/Start Winter '14

Ik denk dat er velen op wePowder in de zomer met hetzelfde gevoel als mezelf zitten. Nog maar enkele weken/maanden geleden dat we onze laatste poederbocht gedraaid hebben, en toch is er alweer die “drang naar sneeuw !!!”

Desondanks dat mijn laatste keer op ski’s zes juni was, stond er op een warme juli-avond in Italië opeens weeral een skifilm op groot scherm te draaien (wat voor het nodige gefrons zorgde bij de vriendin… ;))

Erna werd het steeds gekker… Op het einde van de zomer webcams checken hoeveel sneeuw er nog ligt van vorige winter… wePowder site/forum meerdere malen per dag refreshen op zoek naar nieuws/sneeuw… Diezelfde skifilm voor de 5de keer bekijken… Hopen op een snel 1ste Poederalert…

Earn your turns - 6 Juni 2013 - terug van de Dôme de Neige des Écrins(4105m)
Earn your turns - 6 Juni 2013 - terug van de Dôme de Neige des Écrins(4105m)

Ikzelf gebruik eerlijk gezegd totaal geen vast trainingschema of structuur om me voor te bereiden op de winter, omdat ik van mezelf weet dat ik dit niet lang kan volhouden… Doordat ik voor mijn job in de zomer elke dag met buitensport bezig ben, blijft mijn conditie gelukkig wel redelijk op peil ;)

Buiten bergwandelen, mountainbiken en via-ferrata’s doen met klanten, trek ik zelf regelmatig het hooggebergte in met vrienden.

Sunrise op weg richting Dent d'Hérens
Sunrise op weg richting Dent d’Hérens
Rapping off the Midi Bridge @ Chamonix
Rapping off the Midi Bridge @ Chamonix
Aiguille du midi - Shit route - gelukkig zonder veel....
Aiguille du midi - Shit route - gelukkig zonder veel…

Winter '14, waar, wie, wat, … ?

Net zoals vorige winter ben ik terug te vinden in La Plagne, waar een groot potentieel is aan freeride terrein. Buiten skiën moet er natuurlijk ook gewerkt worden, en werk ik net zoals vorig jaar als nachtwaker in een hotel, waardoor ik vele vrije uurtjes heb overdag… ;)

De bedoeling is er weer dagelijks op uit te trekken samen met Koen bakkers alias Mr “le tout droit”. Ikzelf wil dit jaar de nadruk meer leggen op het “freerando”, het rijden van mooie poederlijnen/faces, maar die niet altijd gekend zijn, noch gemakkelijk te bereiken zijn.

Ook deze winter zal er veel gefilmd en gefotografeerd worden, en heb ik reeds een paar leuke nieuwe ideeën op het oog…

Koen Bakkers descending Mt Blanc
Koen Bakkers descending Mt Blanc

Start of the winter

Ik had het geluk in de Franse Alpen te zijn toen Morris z’n eerste POWalert van de winter verkondigde, dus begon mijn winter dit jaar reeds 13 oktober in Tignes. Er was sneeuw te vinden, en het is ons zelfs gelukt tot beneden aan het dorp te skiën, de nodige stenen inbegrepen… ;)

13 Oktober @Tignes
13 Oktober @Tignes

Sindsdien heb ik eigenlijk al redelijk wat dagen op de (toer)ski’s gestaan, niet altijd topcondities of diepe poedervelden, maar WAT een heerlijk gevoel om terug met die ski’s onderweg te zijn in de bergen !!!

11 November @ Collet d'Allevard
11 November @ Collet d’Allevard
Stitch and Fiona, happy to be back in the snow again !!!
Stitch and Fiona, happy to be back in the snow again !!!
La Plagne village, ready for the winter!
La Plagne village, ready for the winter!
Chilly POW @ Tignes
Chilly POW @ Tignes
Touring with a view @ 7laux
Touring with a view @ 7laux
WE powder !!!
WE powder !!!

Ik wil graag alle vrienden/familie/skibuddy’s en vriendin bedanken die mij het mogelijk maken en steunen om zoveel in de sneeuw te mogen staan.

Ook ben ik zeer blij en trots deze winter voorzien te worden van Haglöfs skikledij, waarvoor grote dank @ Haglöfs en H-shop.be !!!

Have a safe and fat winter!

Tim

Voor dagelijkse updates/foto’s kan je me deze winter ook volgen op m’n Facebook, maar ik zal ook hier regelmatig bloggen.

TimV

Reacties

Gevorderd
CPetAuteur20 november 2013 · 08:52

Hi Tim, wat kan ik mij daar in vinden. Helaas 1 stukje mis ik bij mij zelf en dat is dat er altijd eerst minimaal 900km gemaakt moet worden. Misschien eens nadenken om mijn bedrijfje en gezin te verplaatsen naar de Franse Alpen ;-)

Let the snow come!
Gevorderd
GhiniAuteur20 november 2013 · 09:00

Heerlijk begin van de winter Tim, super!

Beginner
PKAuteur20 november 2013 · 09:16

LIKE !

Let it snow, let it snow, let it snow
Gevorderd
3zelAuteur20 november 2013 · 13:44

Mooi Tim,

Ik spring wel es binnen daar in Tignes…

knowledge is powder
Toerist
wittelijnenAuteur20 november 2013 · 19:25

“de nadruk meer leggen op het “freerando”, het rijden van mooie poederlijnen/faces, maar die niet altijd gekend zijn, noch gemakkelijk te bereiken zijn.”

handjeklap en akkoord.

Rauw, steep en smerig komt voor de bakker.

FB.com/koenbakkers.skier
Gevorderd
koen_djfistelAuteur20 november 2013 · 22:13

:-) :-) :-)

sbs roelz
Gevorderd
DutchessAuteur21 november 2013 · 09:50

LIKE!

Ik herken de zomerstoke, en dan vooral de vroege herfst rush: die momenten dta je voelt dat het is omgeslagen: het is nog warm, jawel, maar de wind ruikt anders en het licht wordt witter, en we weten allemaal dat het dan niet lang meer duurt! Van dan af word er wax gekocht, aan bindingen gesleuteld, nog meer filmpjes gekeken, op kaarten getuurd…

Tijdens een zomerse hike in de zwitserse alpen kwamen om tien uur sochtends twee oudere heren op hun skschoenen naar beneden banjeren, ouderwetse smalle latten op hun rugzakken gebonden. Ze waren gisteravond omhoog gelopen, haddin in een hut overnacht en hadden sochtends de afdaling gemaakt. Later als ik groot ben en in de bergen woon, wil ik ook zo een oma worden die om tien uur sochtends in de vroege zomer haar afdaling er al op heeft zitten! Amen!

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Expert
costijnAuteur21 november 2013 · 10:07

lekker man, mooie platen!
veel plezier dit seizoen

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!