De Powfinder training komt er aan

De Powfinder training komt er aan
De Powfinder Masterclass
De Powfinder Masterclass

Het aftellen naar de eerste Masterclass van de wePowder Academy is gestart. Vrijdag 6 december vindt in Rotterdam de eerste Powfinder Masterclass plaats. Een dag in het teken van weer en sneeuw. Er zijn nog een paar plekken vrij. Meer weten of inschrijven? Klik-klik.

De Masterclass sluit perfect aan op de weer en sneeuw hoofdstukken uit module 1 en 2 van de wePowder Academy, maar het is geen must dat je deze gevolgd hebt. De Mssterclass biedt die extra verdieping in het weer en de sneeuw die iedere freerider zoekt.

Ondertussen zijn we druk bezig met de dag zelf. Er wordt gesleuteld aan je persoonlijke powderdashboard, zodat je straks je eigen voorspelling kunt maken. De indeling van de dag wordt steeds scherper en de eerste hulpmiddelen zijn binnen. Zo gaan we bijvoorbeeld de gehele dag gebruik maken van zogenaamde 3d relief kaarten van de Alpen.

We gaan werken met relief kaarten van de Alpen
We gaan werken met relief kaarten van de Alpen

Begrippen als Alpenhoofdkam, Alpennordhang en inneralpine vallei, maar ook stau, fohn en orografische neerslag krijgen dan letterlijk een vorm. We hebben 3 verschillende kaarten die dag ter beschikking welke we in elke fase van de dag gaan gebruiken.

Verder natuurlijk veel aandacht voor seizoensinvloeden, micro-klimaten en uiteindelijk je eigen powder alert. Want op het einde van de dag ga je zelf met de kaarten aan de slag en zal de beste voorspelling(en) het weekend van de 7e en 8e december op de homepage van wepowder komen. En we hebben geluk. Het weer gaat omslaan vanaf de 6e/7e december en we mogen ons zoetjes aan gaan opmaken voor powderalert#5.

meteomorris

Reacties

Gevorderd
49Auteur30 november 2013 · 10:20

Nice pic’s, daar gaat het deze winter inderdaad veel sneeuwen, of niet @@meteomorris.

wel jammer dat ik deze masterclass moet missen.

montagna bianca, ti amo
Gevorderd
3zelAuteur30 november 2013 · 14:28

+1, Heeel jammer

Ik weet niet waar je het idee haalt @@meteomorris, maar we zijn niet allemaal vrij op vrijdag. klinkt logisch maar is het niet.

Mss nog een herkansing in het weekend?

knowledge is powder
Expert
ieismAuteur30 november 2013 · 14:31

Zo’n 3d kaart had ik eens ergens in een berghut zien hangen, daar ben ik dus al 2 jaar naar op zoek. Leuk, heb er zin in.

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
PaulJAuteur30 november 2013 · 15:25

idd ieism, ik ben ook al jaaaaren opzoek naar zo’n 3d kaart, @@meteomorris waar heb je die vandaan?

Discover the unknown
Elite
SvenD'HaeseleerAuteur30 november 2013 · 16:53

De kaarten kan je kopen bij het Institut Géographique National inzake de Franse Alpen. Heb al twintig jaar die van de Ecrins hangen, steeds leuk om eens te bekijken. Hier bv het Mont Blanc massief: http://loisirs.ign.fr/patrimoine/cartes-en-relief-1/relief-massif-du-mont-blanc.html Je kan de kaarten ook bestellen via bergsportwinkels.

Toerist
DorylusAuteur30 november 2013 · 17:04

Ook bij Pied à Terre in Amsterdam zijn ze te krijgen. http://www.jvw.nl/\
Maar IGN is wel een pak goedkoper.
In de Andaska in Briançon heb ik ze ook al zien hangen meen ik mij te herinneren.

Elite
SvenD'HaeseleerAuteur30 november 2013 · 17:48

Andaska inderdaad + Alpi Mat in de benedenstad en Skimium op de Zone d’activité Sud. Meeste zaken en skiverhuren verkopen IGN. In Nl en België best bestellen via bergsportwinkels. Komt super verpakt toe btw

Gevorderd
VinnieAuteur30 november 2013 · 19:53

Kost zoiets? Wel een heel gaaf project om steeds met spelden aan te geven waar je geweest bent:)

Sharing Secrets, Sharing freedom!
Elite
SvenD'HaeseleerAuteur30 november 2013 · 22:02

@@Vinnie, zie de link, reken op meer in Nl en B (+verzendingskosten, winst winkel enz). Je maakt de kaart wel stuk met spelden want het is dunne kunststof. Wat je ook vaak ziet wanneer de kaart niet onder glas zit is dat elke klimmer/skiër met zijn vinger de bv de Mont Blanc aanraakt en er na een tijdje echt wit gaat uitzien :-)

Gevorderd
AndriesAuteur1 december 2013 · 13:18

Ik heb de mijne via http://www.geo-bit.de/ Was vorig jaar € 77,- incl. verzenden.

Gevorderd
AndriesAuteur1 december 2013 · 13:19

Dit is de rechtstreekse link naar de shop btw http://www.3d-relief.com/reliefkarten/

Gevorderd
CPetAuteur1 december 2013 · 13:58

Heb er zin in…

Let the snow come!
Expert
meteomorrisAuteur1 december 2013 · 16:06

@all, alvast goed vandaag het weerbericht lezen. Zit veel basis info in voor de lange termijn analyse. Daar gaan we vrijdag mee van start.

powfinder.com
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!