Een weekje touren vanuit de Heidelberger Hütte

Een weekje touren vanuit de Heidelberger Hütte

Lijnen spotten in het zonnetje

Afgelopen seizoen kreeg ik een mailtje van een Oostenrijkse maat, hij was bezig met een filmproject “Drawing Lines”, een tweejarig project over de freeridescene van Innsbruck. Of ik zin had om de eerste week van maart te gaan touren met een filmcrew vanuit de Heidelberger Hütte (in de buurt van Ischgl). Een week touren met supergoede rijders en in een freeridefilm komen, superdik!

Snowcat

Een paar maanden later was het zover, met de snowcat werden we opgehaald en gedropt bij de Heidelberger Hütte. Helaas had het nogal gewaaid en en waren de condities een stuk slechter dan in mijn thuisgebiedje See. Er werd meteen al hard gereden door iedereen, maar de grote afdalingen en cliffs waren simpelweg in te slechte of gevaarlijke conditie om te doen. Na drie dagen in een heerlijk zonnetje te hebben getoerd begon trok de wind weer aan en beseften we dat we niet meer aan de grote afdalingen zouden toekomen. Nadat we de vierde dag de condities hadden gecheckt besloten we naar huis te gaan, helaas pindakaas.

Ondanks de wat mindere condities was het top, lekker touren vanuit een relaxed hotel met goede skiërs.

Check de seizoensedit:

Dit seizoen gaat er weer gefilmd worden en komen er vier of vijf webisodes, de volledige film komt volgend jaar herfst uit.

Tim1

Reacties

Beginner
FlorisAanstootAuteur4 december 2013 · 10:08

Hey Tim, de film ziet er goed uit! En jij rijdt nog even stabiel als altijd :-)

Elite
kanskiAuteur4 december 2013 · 11:38

Lekker hoor! :-)

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Gevorderd
SteefAuteur4 december 2013 · 12:09

Nais nais nais!

Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
Expert
BSSKI.chAuteur4 december 2013 · 12:34

Ja gaaf Tim! Leuke groep ook!!

Gevorderd
snelle_henkieAuteur4 december 2013 · 12:34

Maximaal!

Alleen ga je sneller. Samen kom je verder.
Gevorderd
ReneAuteur4 december 2013 · 15:19

Lekker hoor! En zeker ook tof om die basejump beelden er doorheen te gooien! Editstijl is niet helemaal mijn ding, maar de lijnen en tricks zijn lekker ;)

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
Expert
MickeydeHaasAuteur4 december 2013 · 15:29

Nice! Vette beelden!!!

One step at a time.
Expert
KlettergeitAuteur4 december 2013 · 23:08

Hele lekkere beelden Tim!:)

Elite
ErnstHendrikSprengerAuteur5 december 2013 · 13:23

Heel vet Tim, ga je dit jaar weer een paar dagen met ze op pad?

FUCK YEAH I AM FREE
Elite
paulskiAuteur5 december 2013 · 14:13

Wow Tim!! Echt heel Dik dit!!! Haha dat board nog terug gevonden?? (aftiteling)

Waar hang je dit seizoen uit?

Gevorderd
Tim1Auteur6 december 2013 · 21:10

Haha dat board lag 200 hm lager, gelukkig nog in 1 stuk, aan het spoor te zien pakte die aardig wat air in de natuurlijke halfpipe :P
Dit seizoen zit ik januari en februari in Oetz, ik pak ook nog nk en poederbaas freeride mee. Daarna weet ik het nog niet, maar de bedoeling is meer poeder, trainen en staatlich toelating in april!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!