Ren voor de lawine gems! Ren!

Ren voor de lawine gems! Ren!

Als je met een goede hike bezig bent dan ben je de gems ongetwijfeld wel een keer tegen gekomen. Met speels gemak staan ze op hellingen waar we als mens waarschijnlijk direct in een soort vrije val waren gekomen. Hoewel een gems zich eigenlijk altijd off-piste begeeft (ik heb tenminste nog nooit een gems op de piste gezien), hebben ze nooit een drie-eenheid bij zich. Misschien dat de bevestiging te kort is, of dat ze de steel van de schep niet goed vast konden pakken. Geen idee eigenlijk.

Zesde zintuig?

Ik ging er daarom voor het gemak maar vanuit dat gemsen een zesde zintuig voor alpiene gevaren zouden hebben. Of in ieder geval heel goed ontwikkelde motorische vaardigheden. Vooral dat laatste eigenlijk. Ren gems, ren!

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Beginner
peazAuteur6 december 2013 · 15:22

Zou het zijn omdat ze bij elkaar blijven dat ze zich eruit kunnen krijgen?

Gevorderd
ConstantAuteur6 december 2013 · 16:12

Ze bleven bewust achter een heuveltje staan, maar ik kon niet goed zien of dat heuveltje wel of geen verschil heeft gemaakt. Ik vermoed van wel.

I need Coffee, you need Coffee, we all need Coffee.................
Gevorderd
koen_djfistelAuteur6 december 2013 · 16:37

volgens de laatste wetenschappelijke onderzoeken sterven de meeste gemzen door ziektes én lawines ; alsook steenbokken…

sbs roelz
Expert
semmelAuteur6 december 2013 · 17:55
Respect the Mountains..!
Gevorderd
evanAuteur7 december 2013 · 10:16

Is hier ook een ‘goat’-versie van?

Gevorderd
BigLepowskiAuteur7 december 2013 · 10:35

De Gems is cool!

Bij een trip in Dachstein zagen we tijdens de gondel omhoog een Gems op een plateau staan bij een onmogelijke steile clif. Zelfs gids gaf een zacht oehlala fluitje en dacht dat die in de shit zat of zou komen. Niets minder waar, met een paar bokkensprongen was ie zo uit het zicht en over de bergrug.

De Gems is ruler van de berg.

Gevorderd
emistosAuteur7 december 2013 · 11:48

Zou misschien we interessant zijn om goed te weten hoe ze daar precies gaan staan met z’n vieren.

Expert
BSSKI.chAuteur7 december 2013 · 21:47

Er wordt gezegd dat als je tijdens het omhoog gaan gemzen ziet, dan brengt dat geluk voor de dag.

Beginner
willemien_wAuteur8 december 2013 · 13:52

Het commentaar is ook leuk! Ik versta er de helft niet van, maar het maakt het wel extra spannend :D

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!