We gaan er weer voor: St. Anton 13/14

We gaan er weer voor: St. Anton 13/14

Inmiddels is het een geruime tijd geleden dat ik mijn laatste stuk schreef. De vorige keer liet ik jullie achter met de informatie dat ik nog een keer naar Oostenrijk zou gaan, in welke vorm was voor mijzelf ook nog onbekend.

De keuzes

Ik heb de hele zomer nagedacht over wat ik nou wil precies wilde. Ik heb overwogen om te beginnen met de opleiding voor skileraar misschien aansluitend de opleiding tot berggids. Na lang wikken en wegen heb ik toch gekozen om bij de essentie te blijven en dat is toch echt dat skiën zelf. Of ik nu later wel of niet gids ga worden zie ik nog wel, op dit moment wil ik gewoon zoveel mogelijk zelf op de latten staan en mijn eigen lijnen rijden.

Vorig jaar sloot ik mijn seizoen van ruim 120 dagen met 107 dagen op de ski’s af. Dit jaar ga ik toch proberen dat te overtreffen. Een mooie uitdaging maar ook haalbaar aangezien ik dit jaar van plan ben een stuk minder te gaan werken. De bedoeling is om maximaal 2 avonden per week te gaan werken. Ik kan natuurlijk niet ontkennen dat ik cashflow nodig heb ;). Samen met Wout Martens (@WoutM) heb ik een stek veroverd in Dalaas wat aan de westkant van St. Anton ligt. Dit jaar wat ruimer dan de Harry Potter trappenkast die ik vorig jaar had. Ook wat verder van het gebied, maar dat maakt ons niet veel uit.

En nu?

Vorig jaar was ik een beginner en dit jaar is het tijd voor de volgende stappen. Doordat ik vorig jaar in hetzelfde gebied zat heb ik nu een goed idee waar ik moet zijn en wat ik ga doen. Binnen het gebied ga ik de toppen afstrepen, lekker omhoog touren en dan volle bak naar beneden. Daarnaast ga ik een aantal wedstrijden rijden, uiteraard de Poederbaas Freeride maar ook 2 of 3 FWQ’s. Nieuwe uitdagingen waarin ik genoeg kansen zie om mij verder te ontwikkelen als skier. Ik zal jullie bij deze beloven meer te gaan bloggen en filmpjes te maken waar de stoke vanaf spat.

Het gereedschap

De Hellbents leven nog en, in het zoveelste-zoek-een-ski-topic gaf ik jullie al een idee waarmee ik mijn quiver wou gaan uitbreiden. Een setje blauwe nucleaire units is het uiteindelijk geworden. De vorige eigenaar had problemen om deze te temmen en voor een mooie prijs heb ik deze kunnen overnemen. Ik spreek hier natuurlijk over de Whitedot Ragnarok’s, nog bedankt Joost (@jrph). Hier en daar heb ik van alles bij elkaar gesprokkeld, paar nieuwe bindingen van @Murky, helmpje van @kanski en goggles van @LrdHelmet.

Ongekende Stress
Ongekende Stress

Aangezien ik in staat blijk te zijn om een paar skischoenen helemaal total loss te rijden in een seizoen, moest ik ook weer op zoek naar een nieuw paar skischoenen. Ditmaal ben ik in de buurt gebleven en op bezoek geweest bij Twin Seasons in Groningen. Naast alle service voor mijn ski’s heb ik mijn schoenen hier ook gekocht. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Fischer Vacuum schoen. Ik ben erg benieuwd hoe ze het in de sneeuw gaan doen, ik heb er een goed gevoel over. Al met al is het een keer de moeite waard om te kijken bij Twin Seasons, lekker groot opgezet met enthousiaste medewerkers en goede service.

Kennen jullie die rode broodtrommel van mij nog?

A.K.A. de Jess
A.K.A. de Jess

Jaja, ze doet het nog steeds en gaat gewoon weer mee! Een goed seizoen allemaal!

ErnstHendrikSprenger

Reacties

Beginner
AvdLAuteur10 december 2013 · 14:37

Gaaf man! Beetje jaloers, dat wel. Heb wel zin om daar nog een keer een lijntje te trekken!

It's all about the turns duuuuuude!
Beginner
roel2Auteur10 december 2013 · 18:24

Mooi man, superjaloers, kzou willen dat ik nog jong was haha

The only source of knowledge is experience
Gevorderd
RPAuteur10 december 2013 · 19:46

Leuk verhaal Ernst! Ben benieuwd wat je van die blauwe nucleaire units vindt! Ze zijn compromisloos bedoeld voor kerels met cojones! ;)

Geniet ervan deze winter!

Explore the Outdoor!
Gevorderd
RPAuteur10 december 2013 · 19:46

Excuus ik zit op de computer van RP te schrijven maar bovenstaand bericht is dus van skiester…

Explore the Outdoor!
Gevorderd
EchoAuteur11 december 2013 · 20:08

Je vergeet helemaal je Gloves te vermelden… ;-) Nieuwe zending is al weer onderweg naar je :-)
Have Fun!

Do or do not, there is no try (Yoda)
Beginner
HaagjeAuteur12 december 2013 · 22:28

Die ski’s van je zijn wel top, de bindingen alleen minder ;)
Was mooi vandaag. Morgen echt aan de bak

Elite
ErnstHendrikSprengerAuteur12 december 2013 · 23:05

@@Echo ik kreeg vandaag een foto van mijn zusje van het pakketje :) Ze zijn nu onderweg naar mij hier in Oostenrijk. Trouwens dit paar is van vorig jaar en na een volledig seizoen nog in goede staat.

@@Haagje Hehe, toch wel een beetje bang dat de binding nu ook al total loss is. Heb thuis nog even gekeken maar het is allemaal prima ingesteld. Tot morgen :)

FUCK YEAH I AM FREE
Elite
ErnstHendrikSprengerAuteur12 december 2013 · 23:06

@@skiester die dingen zijn fantastisch :D heerlijk, had eigenlijk gedacht dat het me een week zou duren voor ik een beetje naar beneden kwam. Ging gister beetje ‘moeizaam’ maar vandaag kwam al wel een stuk meer vertrouwen en heb ik wel lekker hard lopen knallen.

FUCK YEAH I AM FREE
Toerist
jriphAuteur13 december 2013 · 08:16

Mooi man . Die dingen werken het best bij mach ridiculous.

heb je die Ants al eens geprobeerd ?

we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
Gevorderd
skiesterAuteur16 december 2013 · 14:29

@@ErnstHendrikSprenger das mooi om te horen! Stoer hoor want ik denk niet dat er veel stijvere skis te vinden zijn en ze zijn ook nog ns zwaar! Key is zachte sneeuw (of beter POEDER!) vinden! Ik heb gisteren op de 186 Rangers gestaan (de rode, ook wel baby ragnaroks genoemd) en die zijn super lekker!

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Gevorderd
RPAuteur16 december 2013 · 21:22

@@ErnstHendrikSprenger Ik heb gisteren de hele dag op de Baby Blauwe Nukes gestaan… tsjeemig wat een zware, logge en lompe bakken… na twee uurtjes begonnen we eindelijk een beetje vriendjes te worden en einde van de dag zelfs wat poedercouloirs mee ‘afgewerkt’ .

Kortom: handen vol en zure benen maar wat kun je vreselijk hard knallen op die jongens!

Meest geschikt voor de big lines maar verrassend genoeg ook prima te smeren.

Ik kom graag een keer met de Nukes bij je spelen… ;-)

Explore the Outdoor!
Elite
ErnstHendrikSprengerAuteur17 december 2013 · 08:28

@@jriph ik heb afgelopen weekend op de ants geskied tijdens de kickoff, dat is me ook een mooi skietje zeg. Bijzonder klassiek maar toch super in de poeder.

@@skiester ja die rangers blijven ook een favoriet van mij en ik heb ze zelfs nog niet eens geskiet.

@@RP kom langs, gaan we die big lines naar beneden raggen!

FUCK YEAH I AM FREE
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!