Tignes 2013-2014

Tignes 2013-2014

Het is een week geleden dat ik ben aangekomen in Tignes les Brevières. Alweer mijn zesde seizoen in de sneeuw en mijn vijfde in Tignes, een gebied dat door de vele off-piste- en tourmogelijkheden, nog steeds niet is gaan vervelen. Buiten dat zijn er dit jaar ook een paar evenementen waar ik erg naar uitkijk.

Dutch Freeride week

Een van de dingen waar ik me dit seizoen op verheug is de Dutch Freeride week in Tignes (27 t/m 31 januari). Deze week zit vol met leerzame freeride clinics , een test center met de nieuwste ski’s en snowboards en natuurlijk het eerste Nederlands kampioenschap freeride skiën en snowboarden.

Vooral naar het NK kijk ik enorm uit. Vorig jaar heb ik voor het eerst meegedaan met een freeride wedstrijd en dat was ondanks dat die wedstrijd een heel hoog niveau en in het donker was al een hele mooie ervaring. Het leuke aan het NK is dat de kwalificatie op goed toegankelijk terrein is, zodat iedereen die al een klein beetje off-piste kan skiën hieraan mee kan doen. Inschrijven kan op www.nkfreeride.com.

Speedriden

De weken 11 t/m 26 januari en de week van 22 t/m 29 maart zullen meer in het teken staan van het speedriden. Deze weken komen er meerdere Nederlanders naar Tignes toe, die niet alleen voor het skiën komen, maar vooral om met elkaar te speedriden. Kan je al een beetje speedriden, maar heb je vooral veel moeite met het kiezen van spots om te gaan vliegen? Dan zijn deze weken ideaal om met een aantal meer ervaren speedriders op pad te gaan, die het gebied al goed kennen.

Cursus

Ook zijn er beginnerscursussen van vier dagen onder begeleiding van een gediplomeerde leraar. Je hoeft geen parachute/paragliding ervaring te hebben (wat natuurlijk wel helpt) maar je moet wel goed kunnen skiën. Wat is goed? Netjes van een rode piste af (dus niet in sneeuwploeg of pizzapunt) en niet bang zijn om van de piste af te gaan. Je hoeft geen ‘piste ster’ te zijn maar hoe beter je kan skiën, hoe makkelijker speedriden is. Voor meer informatie: mail naar Aeneas of kijk even op het forum.

Tot die tijd

Het is nu nog even wachten op de verse sneeuw, en hopelijk gaan PA #6 en #7 voor Tignes genoeg vers opleveren om weer lekker te kunnen knallen en wat leuke beelden te schieten. Tot die tijd nog de beelden van het afgelopen topseizoen 2012-2013.

PaulLeliveld

Reacties

Expert
TimVAuteur19 december 2013 · 17:13

mooi! TIgnes en La Plagne… ;)
zie je komende weken/maanden wel eens passeren, of omgekeerd!

Gevorderd
koen_djfistelAuteur20 december 2013 · 01:08

zalig filmke !!! Enjoy the ride !!!

sbs roelz
Beginner
JeroenvGAuteur22 december 2013 · 22:35

Wat een schitterende beelden, en zo herkenbaar ook. Dit jaar wederom naar Tignes, het gaat inderdaad nooit vervelen daar. Tot de 18e en als ik jullie zie spreek ik jullie wel even aan!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!