wePowder Kick-Off 13/14

wePowder Kick-Off 13/14

Afgelopen weekend had ik het genoegen om me te voegen tot een grote massa wePowderaars bij de kick-off van het seizoen. Last-minute kaarten geregeld en aangezien ik al in St. Anton zat viel de overige organisatie heel erg mee.

Arjen genoot mee
Arjen genoot mee

Op donderdagavond kwamen we bijeen om het een en ander door te nemen, opvallend was de gespannen sfeer. Iedereen had bedenkingen over de hoeveelheid sneeuw en nadat onze gids zei dat we maar beter ons oudste paar ski’s mee konden nemen was de toon gezet. Terecht? Ja en nee achteraf.

Prima sneeuw!

De volgende morgen hadden we bij de Galzig gondel afgesproken, ook hier was merkbaar dat niemand echt een idee had wat ons te wachten stond. Lawine training, onze skitechniek verbeteren of theoretische kennis bijspijkeren? We gingen omhoog en na een korte piepertest en een inkom piste begonnen we toch gelijk aan het echte offpiste werk. In eerste instantie een beetje aftasten wat de zon en wind gedaan had met het sneeuwdek. Des al niet te min maakten wij hier onze eerste poederbochten al. Hierna zijn we afgedaald naar Stuben waar we ons de rest van de dag vermaakt hebben. Een paar korte hikes en uiteindelijk als afsluiter een lange hike naar Maroikopf. Hier daalden wij af via het Maroital naar Verwall.

De JJ Boys
De JJ Boys

Op de tweede dag spraken de andere groepen 's ochtends in Zürs af. Onze groep besloot om aan de kant van St. Anton en Stuben te blijven. Per toeval zagen we dat de Schindlergratbahn voor het eerst open was en de westflank was alleen door twee gekke Nederlandse freeriders aangeraakt. Twee poederruns verder reden wij met acht grote glimlachen naar Stuben om daar de Maroikopf te beklimmen. Eenmaal boven in Stuben zijn we via de Noord-West flank naar Langen geskied. Opnieuw was het gelukt om keurige bochten te draaien in enkeldiepe poeder. Men wou toen wel Zürs gaan verkennen. Na een taxirit van maar liefst 66 euro (toch het voordeel dat je dat kan delen met je groep) en een lunch waren we klaar voor de volgende afdalingen. Tweemaal een lange traverse om het front naast de Muggengrat lift waarin we afsloten met een legendarisch couloir in de schemering.

Skiën in de schemering
Skiën in de schemering

Terwijl we zaterdagavond aan de biertjes zaten kwam er iets moois uit de lucht, zelfs chef Morris had hier geen rekening mee gehouden en na een bericht dat het sneeuwde reageerde hij kortaf: ‘Dat kan niet’. Zondagochtend stonden wij op met ongeveer 10cm vers in het dorp en misschien wel 20 centimeter op sommige plekken op de berg. Bij de lift was de sfeer ook anders. De stoke was hoog! Direct met de eerste lift omhoog en poederhappen, zonder lange traverse konden we naast de piste lekker genieten van de verse laag. We hebben dan ook de eerste hike overgeslagen en zijn vol gas naar beneden gegleden.

Oude ski's, aangeraden, zeker lager op de berg.
Oude ski’s, aangeraden, zeker lager op de berg.

Het was een bijzonder interessant weekend en door de condities een uitdaging voor de gidsen. Desondanks hebben we veel avonturen beleefd, rotsen ontweken/geraakt, veel poeder gereden en nieuwe vrienden gemaakt.

Hike, Jump und Hike mit Fredi
Hike, Jump und Hike mit Fredi

Bij deze wil ik graag wePowder, Epique, onze gids Fredi Zimmerman en alle poederbuddies bedanken, het was een ontzettend gaaf weekend!

ErnstHendrikSprenger

Reacties

Gevorderd
razAuteur20 Dezember 2013 · 10:11

Tof verhaal Ernst!!! tof weekend ook!

Ben vandaag met de fiets naar werk gegaan… dus de conditie gaat met sprongen vooruit :)

Greets JJ Boy ( waar staat JJ eigenlijk voor? :) )

Beginner
AvdLAuteur20 Dezember 2013 · 12:20

Mooie reportage Ernst! Je hebt me warm gemaakt voor volgend jaar ;-)

It's all about the turns duuuuuude!
Gevorderd
evanAuteur20 Dezember 2013 · 13:23

Jij ook bedankt, Ernst! Ik zie dat je mij treffend gefotografeerd heb terwijl ik mijn belag inspecteer na het zoveelste misbruik. :-) Ik hoop dit seizoen nog eens bij jou en Wout langs te komen.

@@raz, ik geloof dat het Arjen was die jullie op de eerste dag de Armada boys noemde. Dat werd JJ boys, maar Bubba boys was correct geweest (en klinkt ook beter). ;-)

Raz en Bodo, wir sehen uns in La Grave!

Beginner
HaagjeAuteur20 Dezember 2013 · 13:49

Nice! Als je niks geraakt hebt was je niet mee tijdens de kick-off ;)

Elite
ErnstHendrikSprengerAuteur20 Dezember 2013 · 14:42

@@raz helaas klopt @@evan zijn veronderstelling niet volledig, aangezien één van de bubba boys hard zou moeten kunnen rennen, daar heb ik persoonlijk niks van gemerkt :). Ik blijf dus mooi bij de JJ Boys!

Anyway Reyer, ben nog bezig met een kaartje met de routes. Zit een beetje te twijfelen over skimap en hoogtekaart. Heb je ergens voorkeur voor?

@@AvdL waarom was je er dit jaar niet dan?

@@Haagje gelukkig lukte het jou om je binding kapot te rijden op de eerste dag zodat je lekker een huurskis kapot kon maken.

FUCK YEAH I AM FREE
Gevorderd
razAuteur20 Dezember 2013 · 15:10

@@ErnstHendrikSprenger Heel cool als je die routes kan intekenen! waarbij in hoogte kaarten natuurlijk het mooist is. Nog mooier zou het zijn als ze terecht zouden komen bij de Wepowder Routes. Maar volgens mij kan je momenteel zelf geen routes toevoegen.

@@evan In La Grave zien we elkander! heel gers!

Beginner
HaagjeAuteur20 Dezember 2013 · 15:40

@@ErnstHendrikSprenger, dat scheelde inderdaad wel. Vooral de verzekering was lekker, puinskién is ook een leuke hobby :)
De laatste dag lopen krassen op de AK JJ’s

Beginner
AvdLAuteur20 Dezember 2013 · 21:13

@@ErnstHendrikSprenger Niet zoveel zin om alleen te gaan, das voor mij toch wel een beetje een drempel. En ik twijfel over m’n kwaliteiten in zo’n groep…

It's all about the turns duuuuuude!
Elite
ErnstHendrikSprengerAuteur20 Dezember 2013 · 22:10

@@AvdL , moet je geen zorgen over maken, voor iedereen is er een groep qua niveau en uiteindelijk gaat het meer om het beleven van avonturen en het delen van de stoke met elkaar.

FUCK YEAH I AM FREE
Beginner
AvdLAuteur20 Dezember 2013 · 23:25

@@ErnstHendrikSprenger Ga ik volgend jaar ook niet doen ;-) En een paar maatjes zoeken om een verblijf mee te delen…

It's all about the turns duuuuuude!
Gevorderd
evanAuteur21 Dezember 2013 · 12:26

@@AvdL, gewoon een keer piepers gaan zoeken met een grote groep. Daar zijn dan vast wel mensen bij die ook naar de kick-off gaan. En anders gewoon met wildvreemden gaan. Er gaan alleen maar fijne mensen mee dus dat kan niet tegenvallen. :-) Mocht het gezelschap je toch niet bevallen, dan ben je na drie nachtjes alweer van hen af.
Het niveau is heel toegankelijk, dus je zult je al gauw op je gemak voelen. En voor de mensen die denken dat ze te goed zijn voor de kick-off: je gids is altijd beter! ;-)

Beginner
AvdLAuteur21 Dezember 2013 · 12:34

@@evan piepers zoeken heb ik geprobeerd te organiseren, maar das tot op heden nog niet erg gelukt. Ik wil het zeker nog een keer doen. Maar ik ga het volgend jaar zeker doen, lijkt me top!

It's all about the turns duuuuuude!
Elite
ErnstHendrikSprengerAuteur21 Dezember 2013 · 15:06

@@evan zeg gast, zie ik nou dat je op je profielfoto even je belag aan het fixen bent met een paar skins? Zie je de kerven in ieder geval niet meer…

FUCK YEAH I AM FREE
Gevorderd
evanAuteur21 Dezember 2013 · 15:41

@@ErnstHendrikSprenger, na al die sharks gebruik ik mijn skins voortaan als skicondoom. Stay safe!

Elite
ErnstHendrikSprengerAuteur21 Dezember 2013 · 16:09

@@evan :D

@dr.Gear hoe staat het met de ontwikkeling van dit product?

FUCK YEAH I AM FREE
Elite
GJLavenAuteur21 Dezember 2013 · 16:55

Mooi verhaal Ernst, bedankt! Wij hebben er ook van genoten. Het was fijn om samen met zon fantastische groep te freeriden! Maak er een onvergetelijk seizoen van.

Gijs-Jan Lavèn
Gevorderd
JesperAuteur22 Dezember 2013 · 12:51

Mooie dingen. Vette googles trouwens!

Gevorderd
BodoAuteur22 Dezember 2013 · 15:47

Mooi verslag Ernst!

@@raz ik ben aan de hoogtestage begonnen

Elite
ErnstHendrikSprengerAuteur22 Dezember 2013 · 19:56

@@GJLaven :) Gaan we zeker doen!
@@Jesper jaja die goggle he, een echte…
@@Bodo succes met de voorbereiding voor La Grave, dit keer misschien iets eerder beginnen dan een week van te voren. Oh wacht…

FUCK YEAH I AM FREE
Gevorderd
evanAuteur22 Dezember 2013 · 22:53

@@raz ik ben aan de hoogtestage begonnen
@@Bodo, kantoor op de twintigste verdieping? ;-)

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!