The space between

The space between
Mooie beelden van de US tot Frankrijk
Mooie beelden van de US tot Frankrijk

Het is een grijze zondagmiddag in de Benelux. Sta je nu niet in de sneeuw, dan hierbij 25 minuten om bij weg te dromen, maar je ook weer eens te wijzen op de dunne lijn tussen veilig en onveilig.

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Beginner
viking2Auteur22 december 2013 · 16:46

Mooie documentaire en een goede waarschuwing om ook op de, naar eigen kunnen, relatief simpele hellingen je hoofd erbij te houden.

Gevorderd
BobvanitersonAuteur22 december 2013 · 22:59

duidelijke tekst! I went on vacation and so did my brain…

Elite
SvenD'HaeseleerAuteur24 december 2013 · 21:40

Ik kende Hans niet die overleden is. Doug zag ik vaak in het dorp, hij met zijn klanten, wij met de onze.Ik zie en herken gelijk op 6:05 het mooie couloir Gervasutti waarin hij overleed, ernaast het Jager couloir, beide chute interdit en er zullen nog slachtoffers volgen, je klimt hem echt best eerst zelf door ipv boven freeride gewijs er in te duiken. Ik spreek me niet uit over dit ongeval want ken de omstandigheden niet, ik snap wel niet waarom freeriders in extreme ski alpinisme routes komen, wij klimmen die niet voor het plezier maar uit pure en noodzakelijke terrein verkenning, we voelen zo hoe de wand is en beslissen om door te gaan of niet. 24 mei 2004, de laatste ski alpinisme lijnen van het seizoen getrokken in Cham en wie overlijdt in net hetzelfde couloir? Eduard Baud, zoon van extreme ski founding father Anselme Baud en super getalenteerde opvolger. Hij was een van diegene die er overleden door ijsval uit de sérac bovenaan, bad luck want hij zat er in het juiste deel van de dag in. Zeer leerzame docu en verplichte lectuur, kende deze docu nog niet, bedankt om te delen Arjen. http://pistehors.com/news/ski/comments/edouard-baud-killed-in-gervasutti-couloir/

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!