Even doorbijten en dan poederalert#9

Even doorbijten en dan poederalert#9
Wederom een lekker report via de PowderQuest app

Ik houd het kort. Er moeten nog bubbels gehaald, oliebollen gebakken en vuurwerk gescoord worden. Een drukke agenda zo op de laatste dag van het jaar. En dan moet ik ook nog wat tijd zien te vinden voor mijn revalidatie oefeningen. Vrijdag vlieg ik naar Canada voor een weekje poeder. Gisteravond aan de schoenen gesleuteld en ze wat steviger gemaakt zodat mijn enkel nog beter vast zit. Ik heb weliswaar nog steeds last van een zeurende pijn, maar voorlopig groen licht van de medici. Blijft de pijn, dan gaan we verder zoeken. Ik mag dus weer…

Wat doet de sneeuw?

Ik moest de laatste 2 weken regelmatig even doorbijten. Dikke poeder in het zuiden en ik zit thuis. Maar nu mag ik weer en moet men in de Alpen even doorbijten. Er komt namelijk een wat warmer frontje aan en die brengt op donderdag sneeuw, maar ook regen tot grote hoogte. Sneeuwgrens ligt daarbij tussen de 1200 en 1800 meter. Het nulgradenniveau schommelt daarbij lekker mee. Reken tijdens dit event tussen de 5-20 cm vers. Lokaal is 25 cm mogelijk in westelijk Wallis en de stau van de Mt. Blanc. Vanwege de warme temperaturen en bijbehorende wind geen poederalert waard.

De kaarten voor poederalert#9
De kaarten voor poederalert#9

Anders wordt het vanaf 5 januari. Een kort, maar fel poederalert. Het is nog te vroeg voor de details, maar wederom een drietrapsraket. Ofwel 1. fohn in de noordalpen en binnenkomend front vanuit het zuidwesten, 2. Een frontale aanval op de west- en zuidalpen en 3. volgt de noordelijke nazwieper?

De details van Poederalert#9 bewaar ik voor 2014. Mocht je dit jaar niet meer spreken, dan wens ik je alvast een diep, veilig, maar vooral poederrijk 2014 toe…

May the powder be with you

Morris

meteomorris

Reacties

Gevorderd
RPAuteur31 december 2013 · 09:08

Zelfde voor jou Morris maar vooral een goed herstel zodat je lekker kunt genieten van de pof in Canada!

Waar eind 2013 voor het Zuiden was hoop ik in 2014 of flink wat Nordstau’s! :-)

Explore the Outdoor!
Gevorderd
rutgerbergeAuteur31 december 2013 · 10:38

@@meteomorris, canada is wel een mooie plek om je seizoen te starten toch?!
hoop dat je enkel het houdt!

ik en @elisa.tmc hebben vanaf 11 jan een week vrij en kunnen de locatie nog uitkiezen
we zaten naar PDS te kijken maar is dit nog een beetje te riskant om te boeken?
heb je misschien nog andere tips met meer zekerheid?

Expert
meteomorrisAuteur31 december 2013 · 10:45

@@rutgerberge gewoon even wachten. Ik zorg ook voor updates vanuit Canada.

powfinder.com
Gevorderd
49Auteur31 december 2013 · 10:51

vanaf maandag regelmatig verslag van deze superZuidwinter uit Alagna. @@meteomorris: succes met je pootje, met stevige schoenen en veel ijs op je enkel heb je vast een topweek in Canada.

montagna bianca, ti amo
Gevorderd
P@bzAuteur31 december 2013 · 10:51

Ik heb weliswaar nog steeds last van een zeurende pijn, maar voorlopig groen licht van de medici.
Fijn dat je groen ligt hebt. Weet uit eigen ervaring dat gescheurde enkelbanden erg lang last kunnen geven, zelfs tot een jaar na dato kan het af en toe nog stijf voelen en opspelen.
Hoop dat PA#9 wel met noordelijke nazwieper komt :-). We’ll see!

Beste Wensen alvast!

Work hard, play harder
Expert
ieismAuteur31 december 2013 · 11:00

Goed nieuwjaar MM ! En geloof me, met een dik pak poeder en de veters strak aan zal het prima gaan met je enkel.

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
Willem2kAuteur31 december 2013 · 11:12

Beterschap Morris! En laat je niet gek maken daar in Canada. Het seizoen is nog lang las ik laatst ergens… ;)

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Gevorderd
AlexSkiAuteur31 december 2013 · 12:26

Fijne jaarwisseling, beterschap en have fun in Canada.

When life gets too complicated.... SKI
Gevorderd
AryenAuteur31 december 2013 · 14:42

Allerbeste wensen alvast voor het nieuwe jaar, MM. Dat er nu door jou ook maar wat poeder gescoord kan worden. Flink intapen kan ook schelen bij verrekte enkelbanden. Veel plezier daar in Canada.

Gevorderd
telemikeyAuteur31 december 2013 · 18:25

Haha, jij ook in de lappenmand? We worden oud, ouwe. Succes met de rehab, hopelijk ben je er klaar voor. Knallen.

Succes met je enkel, veel plezier in Canada en doe die heerlijk maffe reismaat van je eveneens de hartelijke gelukwensen voor 2014.

Mooie bochten.

White room,Pillow lines,I rule
Gevorderd
ronplankenAuteur1 januari 2014 · 08:29

Veel plezier in Canada…veterbrace van mueller om de voet en dan in de schoenen wellicht? Ik ga het iig. op die manier proberen…aan de pow ontbreekt het niet. Play iT safe and enjoy.

Even the silver surfer rocks on pow
Elite
kanskiAuteur2 januari 2014 · 09:59

Mazzelpikken ik gun het jullie echt nie! ;-)

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!