How to be a skibum?

How to be a skibum?
De Chefs
De Chefs

Ski bummen, een heel seizoen iedere dag op de latten en geen poederdag missen. Hard werken in de zomer en goedkoop leven in de winter zodat je in de winter niet of nauwelijks hoeft te werken. Maar hoe leef je zo goedkoop mogelijk? Je gaat dan natuurlijk kijken waar je op je uitgaven kan besparen. Naast onderdak is eten natuurlijk een van de voornaamste kostenposten. Vandaag ga ik in op het onderdeel goedkope poeder maaltjes.

Men moet natuurlijk niet vergeten dat het maximale van het lichaam gevraagd wordt, waardoor er dus verantwoordelijk gegeten worden. We hebben die eiwitten en koolhydraten en vetten hard nodig. Daarnaast zijn we natuurlijk opgevoed tot fijnproevers en gaat droog brood met een eitje en een blikje tonijn natuurlijk niet iedere dag op.

Vandaag zal ik een van onze toppers onthullen, een gerecht wat naast het voedzame ook een culinaire hint heeft. Hierbij presenteer ik dan ook met trots de eerste aflevering van ‘The Ski Bum Connoisseurs’.

Waarschijnlijk ben ik niet de enige die ervaring heeft met deze manier van leven. Ik ben dan ook heel benieuwd wat jullie top gerechten zijn.

ErnstHendrikSprenger

Reacties

Gevorderd
evanAuteur6 januari 2014 · 13:52

Mijn favoriet blijft goulashsoep. Ik had ooit in Oostenrijk een appartement met een houtoven. Zelfs de goedkoopste pizza werd daarin een delicatesse.
\

Zo te zien vermaken jullie je daar nog wel ondanks de sht fck sneeuw. ;-)

http://www.epictv.com/media/podcast/not-powder-skiing-its-sht-fck-skiing-|-likebomb-skiing-ep-1/269617?t=293

Gevorderd
AlexSkiAuteur6 januari 2014 · 14:15

Nice cooking boys. Dat met die aardappelpuree zou ik zelf niet bedacht hebben :-)

When life gets too complicated.... SKI
Gevorderd
Grim3Auteur6 januari 2014 · 15:02

Nederlanders = Fijnproevers? Hahaha ;-)

Gevorderd
coenAuteur6 januari 2014 · 15:28

Haha sicke keuken ook!

Earn your turns...
Gevorderd
RPAuteur6 januari 2014 · 15:37

Helemaal top boys!

Like your kitchen ;-)

Explore the Outdoor!
Toerist
crashtestdummyAuteur6 januari 2014 · 15:57

Ik vind pasta met wat groene pesto ideaal. Kost niets en als je overschot hebt kan je het de volgende dag gewoon meenemen want het is koud ook lekker. Als je nog geld over hebt: tomaatje erbij, stukje mozzarella en je hebt een degelijke maaltijd :p

Toerist
AnoniemAuteur6 januari 2014 · 16:35

Rijst met creme fraiche, mosterd en boontjes, afhankelijk van het budget ui/champignons/kip toevoegen

Beginner
HaagjeAuteur6 januari 2014 · 17:09

pasta, blikjes tomatenpuree en wat blikken groenten erin. Wanneer de financiën het toelaten gehakt en kruiden

Beginner
HaagjeAuteur6 januari 2014 · 17:09

Maar lekker keuken heren ;)

Expert
MickeydeHaasAuteur6 januari 2014 · 17:33

Haha nice! Misschien moet ik eens jullie culinaire hoogstandjes komen proberen…:)

One step at a time.
Gevorderd
philipcAuteur6 januari 2014 · 18:53

Nice live cooking!

@@evan , holy smack, wat een dikke lijnen op blauw ijs

Gevorderd
SteefAuteur6 januari 2014 · 18:56

Koken en schijten tegelijk! Het maximale uit je tijd halen… Nice…:)

Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
Beginner
AllartAuteur6 januari 2014 · 19:42

Haha zo’n keuken heb ik ook! :D
Elk balkon of flinke vensterbank volstaat :p
Pasta met pesto, sperzieboontjes en een (zoete) aardappel.
Eventueel kaas toevoegen als je geld over hebt.
Peper, zout en olijfolie behoren tot de basisuitrusting ;)

Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
Gevorderd
evanAuteur6 januari 2014 · 20:27

@@philipc, mooi hè? Met dank aan @@Emmer voor het delen (http://wepowder.nl/forum/topic/89206). Ik blijf ernaar kijken, al was het maar voor de gortdroge voice-over. :-)

Toerist
KarstAuteur6 januari 2014 · 21:09

haha, echt mooi mannen! Goed om te zien dat het na 10 jaar geen steek is veranderd! deze combo kende ik niet…
een paar goude tips van mijn eerste meest pennyless seizoen:\

  • vrienden zoeken die wel willen werken (als afwasser) in een keuken (wat zalm of een pondje fonduekaas via achterdeur charteren),\
  • als je moet werken, geef dan les aan georganiseerde (school) groepen. Die vinden het supertof als je ff aanschuift met eten\
  • aanpappen met de ‘chalet-girls/boys’,… ;-)

keep 'm coming boys!

Smile! Your ridin' pow!!!
Expert
BSSKI.chAuteur7 januari 2014 · 09:27

Als voorgerecht raad ik nog een spirulina shot en als toetje een Vitaminen-pil van A tot Z ! :) (gaat het tandvlees niet bloeden en blijven de hersenen werken. Oh en de chronische voorhoofdholte-ontsteking kun je dan ook vermeiden! :) )

Gevorderd
DutchessAuteur7 januari 2014 · 09:34

Ja, zo kom je de winter door! Ik deed vaak een zakje ravioli koken in een soepie. Laat de soep wat indikken en tadaa…ravioli met saus!

Vitaminepillen en af en toe een appeltje enzo is wel aan te raden ja…

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Elite
ErnstHendrikSprengerAuteur7 januari 2014 · 11:15

Iedereen bedankt voor de leuke reacties en tips, paar ideetjes opgedaan voor de komende weken :).

FUCK YEAH I AM FREE
Gevorderd
skiesterAuteur7 januari 2014 · 12:56

Blik champignonsoep met een boursin-achtig kaasje erdoor geeft ook prima pasta saus!

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Toerist
JaapvRAuteur7 januari 2014 · 21:02

Volgens mij staat het record voor de meest recente diagnose van scheurbuik op naam van twee skibums in Canada. Deze gasten hebben een voorsprong van een dikke eeuw op plaats 2, respect!

Beginner
MikeyAuteur8 januari 2014 · 20:11

Kijk die twee nou zitten :) :) geweldig!! Eetse, en have FUN! Oja ennuh een bakkie tortellini gaat er bij mij goed in hoor ;)

Beginner
MikeyAuteur8 januari 2014 · 20:13

P.s Wat een mooie lijn reed je daar Ernst op het filmpie, ziet er spectaculair uit man!!

Beginner
grotesmurfAuteur8 januari 2014 · 20:36

risotto: wat rijst in een pan met water en een bouillonblokje. dit laten koken, wat vlees erbij gooien en wat groente. en later wat kaas en klaar is kees

Expert
KlettergeitAuteur9 januari 2014 · 09:26

Thanks allemaal! Wordt vervolgd:-)

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!