FWT: Courmayeur

FWT: Courmayeur

Eindelijk! De eerste stop van de Freeride World Tour van dit seizoen. Vanwege gevaarlijke sneeuwcondities midden december in Revelstoke werd deze uitgesteld tot maart. Gevolg is dat de stop in Courmayeur de eerste krachtmeting is van het seizoen.

De face check vindt plaats op donderdag 16 en vrijdag 17 januari, waarna de eerste wedstrijddag gepland staat voor zaterdag 18 januari. Maar met de verwachte sneeuw zal dat nog een uitdaging worden. Donderdagmiddag begint het sneeuwen en het klaart pas vrijdag weer op. Zaterdag dan ook weer veel sneeuw. Gezien de vooruitzichten verwacht ik dat ze pas dinsdag/woensdag veilig de berg op kunnen. Ik ben benieuwd.

Live stream

In ieder geval zullen we weer net zoals vorig jaar de live stream van het event uitzenden. Als het AAN gaat communiceren we dat hier, maar ook via Facebook en Twitter.

meteomorris

Reacties

Gevorderd
TijmenDalAuteur15 januari 2014 · 16:15

Ik ga zaterdag 25 naar Courmayeur. Hopelijk ligt er dan nog iets. In #PA11 zeg je dat het vooral de zuidalpen zijn die de volle laag krijgen, maar hier staat dat het gaat sneeuwen. Ik ben benieuwd!

Gevorderd
GhiniAuteur15 januari 2014 · 18:36

Zie net op Facebook dat het vrijdag moet gaan gebeuren…

Expert
meteomorrisAuteur15 januari 2014 · 20:28

First stop in Courmayeur Mont Blanc Funivie is CONFIRMED for Friday 17/01 @10:30am CET! Dus dan gaat ie dan live hier. Stay tuned.

powfinder.com
Elite
kanskiAuteur15 januari 2014 · 20:54

Go go go Richard Amacker! Two years ago you did it as well!

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!