Januari edit uit Nendaz

Januari edit uit Nendaz
Eindelijk genoeg sneeuw voor pillow's!
Eindelijk genoeg sneeuw voor pillow’s!

Zelden heb ik me zo in moeten houden. De seizoensstart hier in Nendaz was verre van ideaal. Erg lang was het droog en zodra het begon met sneeuwen was het lawinegevaar zo extreem hoog dat er eigenlijk maar weinig te skiën was.

Zwarte periode

Ondanks alle waarschuwingen en tekenen van een instabiel sneeuwdek, vielen er in één week toch elf doden in Wallis. Extreem veel en dat heeft indruk op me gemaakt. Heel veel indruk. Zoveel, dat ik een paar dagen niet meer off-piste ben gegaan, ondanks dat de condities wel goed waren. Iets wat veel geduld heeft gekost, maar wat wel goed voelde hoewel het erg frustrerend kon zijn om fantastisch terrein te zien liggen terwijl je weet dat je er nog niet heen kunt.

Terrein dat nog steeds ligt te wachten
Terrein dat nog steeds ligt te wachten

Sneeuw, sneeuw, sneeuw

Gelukkig heeft de lawinesituatie zich ook hier in Les 4 Vallées zich licht verbeterd. De zwakke laag is nog altijd overheersend aanwezig, maar er valt meer en meer te skiën. De afgelopen twee weken heeft het namelijk veel gesneeuwd. Ondanks het feit dat de stormen allemaal zuidelijk waren, hebben we toch best nog wat mee kunnen pakken. En daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt de afgelopen twee weken. Eindelijk kon ik weer eens een paar dagen goed skiën!

Eindelijk een fatsoenlijke hoeveelheid sneeuw! Pillows!!!!
Eindelijk een fatsoenlijke hoeveelheid sneeuw! Pillows!!!

Enkel

Zoals sommige wel weten liep ik vorig seizoen een breukje op in mijn enkel zonder dat de dokter het opmerkte op de röntgenfoto’s’. Dat had veel invloed op mijn skiën en ik was dit jaar best een beetje bang dat ik er toch weer last van zou hebben, maar dat blijkt ongegrond. Ik heb de afgelopen paar weken zonder slag of stoot kunnen skiën. Ik heb ondertussen uitgebreid al mijn Icelantic’s kunnen testen (Dr. Gear is ook nog langs geweest, en heeft ze flink aan de tand gevoeld) en ik heb ondertussen mijn favorieten kunnen kiezen, maar daarover later meer.

Meer terrein om te gaan verkennen
Meer terrein om te gaan verkennen

Edit

Dan is het nu tijd voor een ouderwetse edit, Enjoy!

ThijsKennis

Reacties

Gevorderd
Sjoerd_Auteur20 januari 2014 · 09:04

Ziet er lekker uit en nog voldoende te verkennen daar in Nendaz! Maar… mis ik nou die pillow run in de video…?

Gevorderd
RPAuteur20 januari 2014 · 10:08

Nice Thijs!

Explore the Outdoor!
Expert
ManoniAuteur20 januari 2014 · 10:11

Woohoo lekker Thijs!

Expert
ThijsKennisAuteur20 januari 2014 · 10:32

@@Sjoerd2 ja die hebben we laten liggen voor de volgende dump! Hij ligt namelijk echt goed verstopt, en we hebben de rest van het bos helemaal verstoord!

Pow!
Gevorderd
Jef2Auteur20 januari 2014 · 20:05

Lekker Thijs…dat ziet er een stuk beter uit dan eind december…geniet ervan!

Beginner
WhistlerAuteur21 januari 2014 · 11:17

Top!

Gevorderd
ArjenproadminAuteur21 januari 2014 · 14:33

Lekker hoor Thijs!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
marc2Auteur23 januari 2014 · 14:01

Nice Thijs !!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!