Snowbatical part 2

Snowbatical part 2

Ik zit nu bijna dre weken in de alpen en heb nog geen fatsoenlijke dump meegemaakt in de buurt van onze thuisbasis. Blijkbaar rijden skibums niet iedere drie dagen een nieuwe, verse laag diepe poeder. Wachten hoort schijnbaar ook bij dit leven.

Het is dat we PoederAlert #9 hebben meegepakt in de zuid alpen anders was ik waarschijnlijk verleerd om poeder te rijden. Verse sneeuw…ik zou bijna zijn vergeten hoe dat er uit ziet.

Sölden

Gelukkig hebben we vorige week dinsdag wat verse sneeuw gekregen in Sölden. Niet super diep maar elke centimeter is er 1 om blij van te worden op dit moment. Woensdag bluebird…net op de dag dat onze nieuwe vrienden van Wintersporters.nl, Patrick en Sven, twee dagen met ons zouden gaan rijden. Die zouden met hun neus in een klein vers laagje boter, uhhh…sneeuw gaan vallen!

Nog steeds aardig wat sharks onder het dunne sneeuwdek. Iedere run pakten we er wel één of twee mee. De meeste hadden botte tanden maar helaas zijn we in de loop van de dag toch alle vier te grazen genomen. Twee staalkanten met forse schade, drie diepe krassen tot de kern.

Gelukkig was er zeer weinig concurrentie op de berg en konden we ons de hele dag goed vermaken op de noordwest flanken van de Gaislachkogel. Eindelijk first tracks zetten! Daar ben ik voor gekomen.

Een kleine impressie van woensdag:

Flinke smile bij Patrick van Wintersporters.nl
Flinke smile bij Patrick van Wintersporters.nl
The only way is down.
The only way is down.

Het is nu hopen dat de noordstau een beetje doorzet. Ik kan nog wel teren op vorige week woensdag maar een goede verse laag is natuurlijk meer dan welkom inmiddels.

Steef

Reacties

Elite
ErnstHendrikSprengerAuteur22 januari 2014 · 19:17

ALtijd he, dans moves met je handen! :D

FUCK YEAH I AM FREE
Gevorderd
EasyAuteur24 januari 2014 · 23:12

Indien de nord-stau doorzet en de condities significant beter worden in oostenrijk, stuur me ff een bericht via facebook. Alternatieve bestemmingen vinden met local-poederbuddies wil nog niet erg vlotten. Daarnaast moet ik i.v.m. werk de trip al weer 1/2 week inkorten (m.a.w. ik ben nu beperkt tot 1 t/m 7 feb.)

Built for Speed
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!