Alle informatie over het NK Freeride

Alle informatie over het NK Freeride

Maandag 27 februari begint de Dutch Freeride Week in het Franse Tignes, waarbij het belangrijkste onderdeel natuurlijk het eerste Nederlands Kampioenschap Freeriden is. Er zullen veel wePowderaars bij zijn en deelnemen, dus het belooft een gezellige week te worden.

Clinics en testen

Als je deelneemt aan de Dutch Freeride Week dan krijg je een bandje waarmee je gratis materiaal kan testen bij het Snowcountry Test Center, je mee kan doen aan de clinics die Epique zal gaan geven (wel even opgeven, er zijn per clinic acht plekken beschikbaar) en je krijgt korting op de drank in de LOOP bar.

Riders meeting

Op maandag avond om 22:00 is de riders meeting in de LOOP. Hier zal de jury iets meer vertellen over waar ze op letten tijdens het jureren. De wedstrijd nummers worden uitgedeeld en de wedstrijd helling voor de kwalificatieronde zal voor het eerst bekend gemaakt worden. Er zullen actuele foto’s van de face aanwezig zijn om alvast een idee te vormen. De volgende morgen is er een tweede (vroege en korte) riders meeting onderaan de wedstrijd helling op de plek van de jury. Daarvandaan kun je beginnen met het kiezen van de lijn die je wilt gaan rijden. Een verrekijker en/of een digitale camera met goede zoom komt daarbij goed van pas.

Wachtperiode

Woensdagavond/donderdagmorgen geldt hetzelfde ritueel voor de finale helling. Uiteraard hangt dat af van het weer en de sneeuwconditie. In principe staat dinsdag t/m vrijdag voor de wedstrijd, met vrijdag alleen als uitzonderlijke uitwijkdag. Als het vanwege het weer niet lukt om de finale te rijden dan zullen de uitslagen van de kwalificatieronde gelden als uitslag van de volledige wedstrijd. De prijsuitreiking is tijdens de après-ski na de finale, volgens planning op donderdagmiddag. Donderdagavond is er een afsluitfeest in de LOOP.

Prijzen

De prijzenpot van het NK Freeride is lekker gevuld. De winnaars van het NK mogen met een wildcard meedoen aan de Poederbaas Freeride. Verder liggen er nog twee reischeques van 400 euro, een snowboard van Jones, ski’s van Armada, schoenen, een tas, schep en sonde van K2 en een goggle van POC op een winnaar te wachten.

Al met al belooft het dus een dikke week te worden. Hier op wePowder lees je uiteraard meer over het verloop van het eerste echte Nederlands Kampioenschap Freeriden!

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Beginner
polingAuteur23 januari 2014 · 13:43

wie doen er allemaal mee van wepowder?

Gevorderd
evanAuteur23 januari 2014 · 14:08

Doe je zelf ook mee, @@Arjen? Ik ben er helaas niet bij.
Voor degenen die wel meedoen, veel succes!
Hier nog een paar tips van Berti Denervaud, jurylid van de FWT.


En ook nog een waardevol advies van Bennie Jolink.
Gevorderd
ArjenproadminAuteur23 januari 2014 · 17:18

@@Evan Nope, helaas heb ik zelf verplichtingen elders, anders had het me heel leuk geweest om mee te doen. Voor de ervaring uiteraard :)

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Beginner
MarkieMarkAuteur23 januari 2014 · 20:23

Ik doe mee :) maar de planning is om niet door de kwalificatie ronde heen te komen.

Een dag niet geskied is een dag niet geleefd
Expert
TimVAuteur23 januari 2014 · 23:43

Qua organisatie is het voor mij nogal moeilijk om mee te doen, maar kom allessinds wel eens kijken!!! ;)

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!