Januari '14 La Plagne

Januari '14 La Plagne
Stoked voor een nieuw seizoentje steeps!
Stoked voor een nieuw seizoentje steeps!

Vorige winter besefte ik goed dat we hier in La Plagne enorm verwend werden, desondanks was er wel enige teleurstelling toen ik hier midden december aankwam! Zuidhellingen op 2500m zonder sneeuw, wanden die we normaal skiën waar onmogelijk een skilijn op te zien is, … Dan maar wat de benen trainen op betonharde skipistes, beetje touren, en wat croutée lijnen met Koen knallen!

Koen doing some high speed Croutée turns
Koen doing some high speed Croutée turns

Toeristensneeuw

Toen de kerstvakantie inclusief de nodige drukte arriveerde, kwam ook de sneeuw. Niet zoals in het zuiden zot dikke dumps, maar steeds slechts enkele cm’s… bon, goed voor die sharks weg te krijgen niet? Doordat het hier vroeg in het seizoen ook goed gesneeuwd had (video early season), en erna 5 weken zon en sneeuwloos gebleven is, was het sneeuwdek op z’n minst heel instabiel te noemen! Na zelf de situatie gezien te hebben, alle ongelukken, en de gebruikelijke vakantiedrukte heb ik besloten om die weken niet meer offpiste te gaan, het seizoen duurt nog lang genoeg!

Sneeuw???

Jammer genoeg ging het zelfde verhaaltje door na de vakantie, regelmatig wat sneeuw voorspeld, elke keer uiteindelijk maar 5cm vallen… Normaal zou het super geweest zijn om te touren, ware het niet dat ik 2-3 weken goed ziek ben geweest, en we grotendeels in de wolken en mist zaten…

SNEEUW!!!

Ready for some fun!
Ready for some fun!
Heerlijk om terug eens te kunnen knallen...
Heerlijk om terug eens te kunnen knallen…

TV???

Toen ik op een donderdag telefoon kreeg of er zondag een camerploeg van Telefacts een reportage over freeriden kon komen maken, was ik in het begin nogal sceptisch… Telefacts = sensatietv… geen topcondities … lawinegevaarlijk… Bon, ze moesten toch in Tignes zijn, konden ze hier gerust wel even passeren, zien we wel wat we kunnen doen!

Voor degene die het niet gezien hebben:

Achteraf gezien tevreden over het stuk van Koen en ik in de reportage, de wacko “freerider” in Tignes iets minder…

SNEEEEEEEEEEUW !!!

MIdden januari kwam er een kameraad-fotograaf op bezoek, en wat een timing! Eindelijk kregen we een betere dump, en de zon en plus. Beelden zeggen meer dan woorden, dus heeft Brian Decrop ons van deze voorzien, check zeker zijn site voor meer pics !!!

Earn your turns!
Earn your turns!
Koen Bakkers eens niet aan het straightlinen ... ;)
Koen Bakkers eens niet aan het straightlinen … ;)
Samen met Koen aan het genieten van het prachtige gebergte waarin wij wonen!
Samen met Koen aan het genieten van het prachtige gebergte waarin wij wonen!
La Plagne = speeltuin voor grote kindjes !!!
La Plagne = speeltuin voor grote kindjes !!!
Snowing? better go Ice Climbing !!!
Snowing? better go Ice Climbing !!!
Genieten...
Genieten…

Condities in La Plagne???

Ondertussen zijn de condities er flink op verbeterd, de meeste sharks zijn weg, de grote lijnen beginnen goed te liggen! Eergisteren is hier nog een goede 30cm gevallen, ze geven nog, en het is hier flink koud, dus mij hoor je ondertussen niet meer klagen !!! :D Ik raad iedereen die deze kanten op gaat aan wel nog goed op te letten, de zwakke lagen liggen er zeker nog, er is heel veel wind geweest, en we hebben hier al meerdere grote platen/coulées (bewust) losgetrapt, be safe!

Paul De Groot demonstreerde eergisteren z'n vliegkunsten ;)
Paul De Groot demonstreerde eergisteren z’n vliegkunsten ;)
Gisteren was niet slecht.... ;)
Gisteren was niet slecht… ;)

Graag wil ik mijn sponser Haglöfs /// h-shop.be bedanken om mij van de prefecte warmte en bescherming te voorzien !!!

a plus les copains!

TimV

Reacties

Beginner
AvdLAuteur30 januari 2014 · 12:26

Lekkere beelden hoor Tim! Ja jullie deden nog wel verstandige praat bij Telefacts, die Bram was een beetje wazig… Keep posting the good stuff :-)

It's all about the turns duuuuuude!
Toerist
JaapvRAuteur30 januari 2014 · 13:18

Mooie platen, dito speeltuin, hou vol!

Gevorderd
GhiniAuteur30 januari 2014 · 14:32

Living the life! Prachtige foto’s!

Elite
SvenD'HaeseleerAuteur30 januari 2014 · 16:49

Mooie foto op de artif van Champagny le Haut!. Ijs is in de Ecrins uit vorm op dit ogenblik, de rassemblement in St Christophe zaterdag is geannuleerd wegens te weinig ijs. Condities in het Walhalla van de hogere Vallon du Fournel bij Argentière la Bessée zijn dan wel dik ok nu. De goulets boven in shape? (ruisseau de Plaisance enz.).

Expert
GilbertSAuteur30 januari 2014 · 18:55

Lekker!

www.instagram.com/gilbertsmink/
Beginner
hotnotsgotAuteur30 januari 2014 · 19:05

Kga volgende winter toch eens daar moeten geraken eh :-)
En nu kan k eindelijk de ‘veelbesproken’ repo es bekijken :-)

Dream it. Wish it. Do it.
Gevorderd
koen_djfistelAuteur30 januari 2014 · 22:28

tot binnenkort (misschien) :-) :-)

sbs roelz
Expert
TimVAuteur31 januari 2014 · 00:50

@@HildeMantels @@koen_djfistel , er is altijd nen slaapzetel beschikbaar ze … ;)

Expert
ManoniAuteur1 februari 2014 · 09:57

:)

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!