Parkeerproblemen in Livigno

Parkeerproblemen in Livigno

Vandaag sprak ik met de lokale ambtenaar die het parkeerbeheer regelt in Livigno. Er wordt vaak een beetje lacherig over gedaan, maar deze mannen hebben een niet te onderschatten baan. De beste man vertelde me dat ze aan het begin van de winter in training gaan om hun beroep goed te kunnen uitoefenen. Het controleren van kaartjes was vandaag in Livigno wat lastig. Gelukkig zijn ze op dagen als dit wat coulanter. Als je namelijk net niet goed in het parkeervak staat dan laten ze je gewoon staan.

Een overzicht van de ronde die ik samen met Andrea heb gelopen:

Deze Mercedes staat er nu al drie uur. Of was het een Ford?

Het kaartje bij deze wagen is verlopen. Denk ik. Ach laat maar.

Morgen graaft m’n collega een tunnel naar deze auto’s

Dit was ooit een Jeep. Morgen kunnen we er een lift op bouwen.

Deze eigenaar doet er verstandig aan te wachten tot de sneeuw gesmolten is.

Twee uur geleden stond het dak van deze cabrio nog open.

Dit is een mooi bord. Heeft niets met parkeren te maken, maar vind ik gewoon mooi.

En trouwens, morgen is Andrea vrij. Er valt niets meer te parkeren en aangezien het nog steeds sneeuwt in Livigno lijkt het hem verstandig om eens te gaan controleren of hij in plaats van aan de parkeermeters eens aan zijn poedermeters kan gaan werken. Maar gelukkig loop ik morgenochtend mee met Giovanni, de tweede man op parkeerbeleid in Livigno.

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
Ee1coproAuteur31 januari 2014 · 00:23

Leuk hoor die verhalen over parkeren… Maaruh, wat belangrijker is: sneeuwt het daar nog een beetje?

Gevorderd
ArjenproadminAuteur31 januari 2014 · 00:32

@@Cojack Met alleen ‘sneeuwt het daar nog een beetje?’ doe je deze megadump te weinig eer aan. ;) Het komt hier nog steeds met bakken uit de hemel.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Beginner
Dirk77Auteur31 januari 2014 · 07:11

Zozo, wepowder gaat maatschappelijk verantwoord… :P

Gevorderd
RPAuteur31 januari 2014 · 08:03

Hahaaaaaaa, geweldig dit

Explore the Outdoor!
Gevorderd
AlexSkiAuteur31 januari 2014 · 11:24

Aaaah, Déjà vu :-). Tijdens de kerstweek zag het er ook zo uit alleen nu ff iets meer :-P

When life gets too complicated.... SKI
Expert
ieismAuteur31 januari 2014 · 12:09

Deze is ook leuk. In Drautal hadden ze ook wat last van sneeuw op de auto’s. Maar daar helpen ze je wel even je auto uitgraven.

(vandaag kijken, en op “play” klikken voor maximaal komisch effect)

http://nl.bergfex.com/embergeralm/webcams/c2039/

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Toerist
letitsnowAuteur31 januari 2014 · 12:20

lachen…livigno blijft na 25 jaar skitrips nog steeds leuk…bombardino, mottolino…

Gevorderd
49Auteur31 januari 2014 · 12:40

Sterk verhaal @@Arjen. Op onze poederbak is het na 50cm voorlopig opgehouden.

montagna bianca, ti amo
Gevorderd
Grim3Auteur31 januari 2014 · 12:56

@@Arjen: Veel plezier op je parkeerronde. Met een lawinegevaar 4 boven de boomgrens is freeride helaas bij wet verboden te Livigno. Al kan je natuurlijk van het gezegde ‘Freeride is not a crime’ uitgaan! ;-)

Gevorderd
ArjenproadminAuteur31 januari 2014 · 16:50

@@Grim3 Nee hoor. Freeride is altijd toegestaan in Livigno. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
ArjenproadminAuteur31 januari 2014 · 16:51

En by the way: het was diep vandaag :)

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
evanAuteur31 januari 2014 · 17:08

@@Arjen, dieper dan Bløf?

Die parkeerproblemen in Livigno ook altijd …

Gevorderd
Mitchel.Auteur2 februari 2014 · 20:57

Hahah Heerlijk!

Skiing is Freedom!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!