PA #12 - Eindelijk, het noorden!

PA #12 - Eindelijk, het noorden!

Zeven weken draaide het om de biertjes, williams, hier en daar een jäger en burgerstop. Allemaal een magere troost op de wachttijd die we hadden gekregen, steeds opnieuw kregen we een beetje hoop. 10cm hier en 5cm daar. Het grote voordeel was wel dat een aantal couloirs and tourtjes nu goed te doen waren door de toch wel veilige omstandigheden.

Onze grote vriend
Onze grote vriend

Uiteindelijk kwam het dan toch, de eerste fatsoenlijke dump. In totaal werd zoon 70cm verwacht. Ons geluk kon niet op, nog even een hopen dat lawine technisch alles niet te gevaarlijk zou worden…

Daar zit je dan, in de eerste gondel omhoog naar die langverwachte eerste poederdag van het seizoen. Hoe diep zou het zijn, hoe zou de sneeuw zijn, hoeveel sharks gaan we raken, het speelde allemaal door ons hoofd. Maar toen wij onze eerste bocht gezet hadden was dit over. Tijden werd er gesproken over ‘als die pillow lijn in condities is straight line ik hem’ nu was het tijd voor de daden en die kwamen. Onze eerste dag brachten wij door in het bos van Sonnenkopf, met veel mogelijkheden voor pillows, dropjes, en gekke boomstronken.

Yea, Boy!
Yea, Boy!

Heerlijk, z’n dagje tussen de bomen diepe poeder rijden. Vorig jaar vertelde @Steef mij dat hij tijdens het poederjagen nooit echt zon dagen reed, gelukkig werd onze poederdag gevolgd door een bluebird dag en konden wij heerlijk genieten van het zicht en werkten wij nog even aan de befaamde goggle-tan. Deze ochtend begonnen wij in Stuben, om daar een korte run direct onder lift een aantal keer af te strepen. Korte pauze in de bus naar Zürs waarna we direct met volle overtuiging doorgingen met onze taak.

Hier hield het nog niet op, het ging weer sneeuwen. Een klein dumpje die nog eens 30cm bezorgde. Weer naar het bos maar dit maal hadden wij ontzettend veel geluk, door de dag heen werd er steeds een lift meer geopend en ja ook brak de lucht open. Om twee uur was het ineens strak blauw en konden wij vanaf de laatste lift zoveel terrein bereiken dat na twee uur dit moesten uitstellen voor morgen.

Oh ja weer bluebird… :D

Na al deze fantastische dagen, ontzettend veel stoke werd het teveel. We werden een beetje arrogant en ook wilden we iedere keer betere beelden. Tot het moment dat we een lip zagen midden in een mooi open poederveld, het idee was om vlak achter elkaar de lip op een mooie snelheid te nemen. Achteraf knetter gek, gestoord en een goede les.

Heel veel geluk gehad, kleine blessure aan de knie maar dit had net zo goed einde van het seizoen kunnen zijn of meer…

ErnstHendrikSprenger

Reacties

Beginner
Dirk77Auteur3 februari 2014 · 14:05

Mooi human shark te pakken op dat laatste filmpje! :P Gelukkig goed afgelopen!

Expert
KlettergeitAuteur3 februari 2014 · 15:09

Door de whiteout was ook deze shark onzichtbaar @@Dirk77 :-p

Gevorderd
RPAuteur3 februari 2014 · 16:25

Oei, gelukje met die Epic Human Shark Fail!

Is maar goed dat je de babyblauwenucleaireunits niet aan had ;-)

Explore the Outdoor!
Gevorderd
snelle_henkieAuteur3 februari 2014 · 16:52

Soms heeft afstand houden niet zoveel met lawinestufe te maken. Volgende run gewoon net als bij surfen afspreken: “ik telkens ga rechts, jij links” ;-)

Alleen ga je sneller. Samen kom je verder.
Beginner
HaagjeAuteur3 februari 2014 · 18:01

Gelukkig werd je niet geraakt op een andere plek ;)

Expert
KlettergeitAuteur3 februari 2014 · 18:36

@@Haagje Dat was eigenlijk mijn bedoeling, zo kon ik Ernst echt uitschakelen en had ik die chick op de eerste foto voor mij alleen…

Beginner
HaagjeAuteur3 februari 2014 · 21:05

Even een ski over het derde been heen zetten @@WoutMartens

Beginner
edvantijenAuteur4 februari 2014 · 08:17

Geduld is een schone deugd.
Hij had je kop er half af kunnen skieen.
:)

Summer Sucks!
Toerist
PeteralohaAuteur4 februari 2014 · 15:30

wij vonden het erg opvallend dat er in Lech zo veel meer sneeuw lag dan in st Anton. ook in Damuls lag later veel minder vers.

mag ik weg
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!