Liveblog: Hokkaido Japan

Liveblog: Hokkaido Japan
Japanse speeltuin
Japanse speeltuin

De komende 17 dagen doen we liveverslag uit Japan, het land van de rijzende zon en de droogste poeder. Dit keer dus geen tripreport uit een obscuur klein dorpje in de Zuid-Alpen maar een een blik op al het moois dat het meest noordelijke eiland van Japan Hokkaido te bieden heeft.

Voorbereiding

Vijf maanden geleden hebben we de tickets al geboekt. Een extreem raar gevoel om je als freerider zo lang van te voren vast te leggen als je normaal tijdens het seizoen vaak nog niet eens vijf dagen van te voren zeker weet of je überhaupt in de auto gaat stappen. Het zorgt er echter ook voor dat je genoeg tijd hebt om alles tot in de puntjes voor te bereiden, Snowsearch Japan (aanrader) werd van voor naar achter en daarna op Japanse wijze van achter naar voren gespeld en met wat support uit Bilthoven kwam ook alles qua gear helemaal voor elkaar! Time 2 Go!

Transit

Vliegen met skimateriaal brengt de nodige uitdagingen met zich mee, zo had de KLM een dag van te voren opeens onze skibagage afgekeurd en mochten we in Tokyo onze reserve ABS Cilinder niet inchecken op de laatste vlucht: “one per person only, according to the guidebook” Op de vraag of we hem dan aan een andere passagier mochten meegeven kon men eerst geen antwoord geven, maar nadat we 30 seconden later een Ozzie gevonden hadden die hem wel wilde meenemen ging het feest toch niet door. Zonder reserve Cilinder dus door naar Sapporo op een vroege vlucht. Uiteindelijk een goede call want onze originele vlucht werd later geschrapt door een historische sneeuwval in Tokyo die de halve stad lam legde en honderden mensen deed strandden op de luchthaven.

ABS en vliegtuigen, nog steeds niet de beste combi.
ABS en vliegtuigen, nog steeds niet de beste combi.

Black Diamond Lodge

Goed genoeg over planes, trains and automobiles, daar zit niemand op te wachten: hoe is de sneeuw? Terwijl ik dit zit te typen in de befaamde Black Diamond Lodge in Niseko vallen er af en toe wat flurries en was het verder vandaag de hele dag bewolkt met af en toe een vlokje sneeuw. Niet heel bijzonder dus.

Kiroro

Toch was er vandaag in Kiroro tussen de bomen nog een hoop heerlijke losse koude sneeuw te vinden en geeft het leuke terrein met de prachtige Japanse bomen, de zee in de verte en de vriendelijke Japanners het poeder rijden een extra dimensie. De komende dagen houden we jullie op de hoogte van de sneeuw en de mogelijkheden die het eiland te bieden heeft!

Stay stoked!

Vinnie

Vinnie

Reacties

Gevorderd
DutchessAuteur10 februari 2014 · 13:22

Ohoooh… Ik ben net terug uit Japan. Ik moet wepowder maar even gaan mijden denk ik, om mijn geestelijke gezondheid op peil te houden…
Sugoi!

Veel plezier!

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Gevorderd
RPAuteur10 februari 2014 · 15:31

Geniet @@Vinnie benieuwd naar je verhalen…

Explore the Outdoor!
Gevorderd
AlexSkiAuteur11 februari 2014 · 00:18

Aah, nu weet ik van wie de powderkitty pic is :-)

When life gets too complicated.... SKI
Gevorderd
DutchessAuteur11 februari 2014 · 13:38

Mieeeaow! :P

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Gevorderd
koen_djfistelAuteur12 februari 2014 · 20:37

go vinnie go :-) :-) ps het zuiden hier ; ge weet niet wage mist :-) :-) :-)

sbs roelz
Gevorderd
FonzieAuteur14 februari 2014 · 11:58

Bowen en ik waren ook nog in Kiroro op de 10e. Veel poederruns gescoord. De BDT gids had zn secret spot verklapt en we konden m keer op keer vinden, met nog fijnere exits.

Ik had ook gedoe met mn airbag. KLM en Jetstar deden op de heenweg nergens moeilijk over, maar met Skymark terug naar Tokyo/Haneda was een drama. Ze wilden geen volle of lege patroon aan boord. Eigenljik wisten ze niet wat ze wilden, IATA formulieren en uitleg van BCA kon ze nauwelijks overtuigen. Ik heb mn airbag getrokken bij de incheckbalie om m te legen nota bene. Toen mocht ik mee en na 10 min toch weer niet. Bijna vlucht gemist. Dus toen zij ik dat ze de ‘compressed air tank’ mochten houden (ze dachten dat er gas of gif in zat :-) en op het laatste nippertje mocht ik m in mn ingecheckte bagage proppen. Voor der rest is Japan top !!

Never a last run..
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!