Live uit Nendaz

Live uit Nendaz
De hele middag lang faceshots
De hele middag lang faceshots

PA #17 bezorgde een hele hoop sneeuw hier in Nendaz. Het dumpte hier gisteren gigantisch. Mijn dag begon gisteren pas om 13:00. Omdat het pas in de ochtend begon met sneeuwen besloot ik het rustig aan te doen. Goede keuze zo bleek, want toen we rond 13:00 boven kwam, lag er pas een centimeter of 30 rond de 2000 meter. Tot dan toe was het nog wind stil, dumpte het gigantisch door en was de poeder super licht. Er viel letterlijk zo veel sneeuw, dat alle sporen die we trokken na ongeveer anderhalf uur weer compleet verdwenen waren. Tegen het einde van de dag lag er meer dan 60cm sneeuw en bleek gisteren een van de diepste dagen van het seizoen te worden Omdat de mount van mijn GoPro kapot was heb ik (HELAAS) geen beelden kunnen maken, maar gelukkig is de bovenstaande foto als bewijs nog wel geschoten (om de “Picture or it didn’t happen” te voorkomen).

Sneeuw en wind

Aan het einde van de dag, kwam de wind echter opzetten. En niet een beetje, maar gigantisch. Volgens MeteoSwiss zijn er windsnelheden van boven de 100km/h gemeten en dat was vanochtend goed te merken. De sneeuw was een stuk compacter en een grote hoeveelheid was weg geblazen. Balen, maar het mocht de pret niet drukken. Ik stond om 8:00 klaar en na snel een nieuwe mount voor mijn GoPro te hebben gekocht, begon de dag goed. De beelden spreken voor zich!

Meer sneeuw in de verwachting

Er word voor overmorgen nog meer sneeuw voorspeld dus het beloofd nog veel goeds. Morgen eerst nog een dag bluebird. Ik ben eerlijk gezegd benieuwd naar de omstandigheden, omdat het zo hard gewaaid heeft. De toppen die vandaag te zien waren waren bijna allemaal kaal geblazen…

ThijsKennis

Reacties

Gevorderd
skiesterAuteur15 februari 2014 · 11:10

NICE!! :) Vooral dat laatste stukje, was meer gecontroleerd naar beneden hoppen dan gewoon skien!

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Expert
ieismAuteur15 februari 2014 · 16:19

Whooooooooh!!! (toch best leuk dat skiën) :)

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
-Jurjen-Auteur15 februari 2014 · 16:38

super dik filmpje gast!! Ik wordt hier weer veel te enthousiast van…,

Elite
kanskiAuteur15 februari 2014 · 19:28

Goede keuze goede keuze!!! Toen hadden wij er al tig runs inzitten!!!
Te lang in de kroeg… waarschijnlijk.

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!