VLOKKEN14 #5 "Wie is hier nou de snackbar/gids ? Jij of ik ?"

VLOKKEN14 #5 "Wie is hier nou de snackbar/gids ? Jij of ik ?"

Popski had via via een gids kunnen regelen in Livigno en vroeg of ik ni mee ging. Het ‘episch sneeuw’gat’-centrum’ lag wel ergens anders ( Livigno had al dagen geen vers gehad) maar in Popski we trust ! :-) Dus wij (Poes en ik) bolden hen (Popski en Karl) 2 dagen later achterna voor een weekendje Italiaanse gids.

Weeral Italië

Niet dat dat slecht is ; … maar (weer) wel ver …

Schoon streek waar ge door moet én ne Zotten tunnel ; dat wel… Om zo in dat Prachtig Italië uit te komen. Prachtige bergen. Prachtig meer. Prachtige dorpjes. Prachtig land. Daar kwam bijna een minder-prachtig einde aan toen ik even aan de kant moest en in het pikkedonker uit het niets een vervaarlijk grommende hond z’n vlijmscherpe muil in m’n iets-minder-scherp-waterend geslachtsdeel (dat ook “dringend” uitgelaten moest worden) wilde zetten …

De volgende morgend was het wat zoeken voor we hem gevonden hadden (ik bedoel met “hem” deze keer de gids!). Rap nen espresso. Een half uurke later stonden we in een nul-komma-nul-zicht-tussenstation ergens op nen berg en besliste de gids logischerwijs om bos op te zoeken.

Bos vollenbak. Weinig verspoorde Poeder ook ! Yihaaa!

“Inhouden Koen zodat je die gids niet voorbij steekt ; da hebben ze meestal ni zo graag…” dacht ik nog tot mezelf.

“Dat blijft vanboven waaien en dicht zitten!” ; dus wij 't zelfde bos in.

OK ; het is wel niveel verspoord maar m’n board stuurt mij altijd automatisch naar nogminder verspoorde stukskes … Oeps, gids kwijt … Oei, die gaat niet lachen. Wat rondroepen ! Daar zie ik nog iemand ! De Popski ! Ook alleen !

Zalig ; dat untrackte couloir … :-) :-)

Op het pad beneden kwamen we de gids weer tegen ; mijne “sorry” was misschien niet nodig want hij kon er precies wel mee lachen … 't Kan ook aan onzen aanstekelijke poedersmile gelegen hebben.

Gezellig wachtten we allen samen op de volgende bus.

Daar vertelde de gids dat hij weg moest ; hij had nog skiles of zoiets …

Wat doen we ?

“Volgens mij, én volgens de kaarten die ik gisterenavond bekeek, moet het daar, in de geulen rechts van waar we gisteren met de gids waren, nog goed liggen !!” dixit Popski en Karl.

Klopte als een bus ! Super Poeder !

"Heb je meer skiërs rechts gezien ? Volgens mij moet je zo in dat couloir boven de camping van verderop in de vallei uitkomen !!!”

Let’s go !!

(Hoooow, dat dan pas nà de middag !!! We zijn in Italië ! … Waar het in Zwitserland, Oostenrijk, … is van : "OK Fondue. OK schnitzel ! OK après-ski ! Super ! Tof ! Belangrijk ! MAAR… mijn berg ; mijn skiën ; mijn toppen ; … hola, daar moet écht wel alles voor wijken” is het hier in de Italiaanse zuidalpen soms precies juist andersom : “OK skiën. OK toppen beklimmen ! OK untrackte couloirs !! Maar … waar is mijn espresso 's morgens ?! En 's middags is er niks heiliger als Antipasti, Primi, Secondi, … !!! :-) )

Inderdaad, zaaaaaaaaaaaaalige rivierbedding/couloir zonder sporen ! Yes !!

De volgende morgend kregen we 's morgens te horen dat de gids ziek was ; hij was gisteren al niet al te best …

Oei, oeps.

“Wat doen we?”

“Volgens mij is er naast en tussen die lawinehekken in dat bos wel wat “stail und gail” te vinden!”

't Was even zoeken én rechts houden én hekkenkabels enzo ontwijken én … maar lekker diep was het wel :-) !

En dan moest de Postre nog komen : Popski was er van overtuigd (via kaarten én nog eens kaarten én ervaring én persoonlijk inzicht én …) dat via de top van de Monte delle Mine die couloirs daar verderop (waar na een week nog altijd geen enkel spoor in stond) wél moesten bereikt kunnen worden. En Hij had gelijk !!! :-) :-) :-)

daar is iemand onderweg naar Pow

sprayke! gettin’ ready4more :-)

Wie zoekt, vindt !

wie zoekt, vindt (de vrijrijder(s)!!) :-)

drie op een rij

waar kijken popski en djfistel naar, denk je ?

lijnen :-)

:-)

hasta pow

koen_djfistel

holythx Poes 4 the pics :-)

koen_djfistel

Reacties

Gevorderd
EmileHendrixAuteur11 april 2014 · 10:09

Fijn verhaal @@koen_djfistel! En mooie beelden ook.
Ouderwetsch lekker :)

Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Expert
ieismAuteur11 april 2014 · 10:13

Lekker hoor Koen, heimwee. Hopelijk volgend jaar weer alleen maar zuidstau.

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
SteefAuteur11 april 2014 · 10:24

Lekkah!

Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
Gevorderd
AlexSkiAuteur11 april 2014 · 11:59

Livigno +heulveel :-)

When life gets too complicated.... SKI
Gevorderd
ffKnallenAuteur11 april 2014 · 12:42

Zo dat ziet er weer heerlijk uit!!!

Hoogtijd dat het weer winter wordt :-)

Gevorderd
AryenAuteur11 april 2014 · 13:37

Leuk verhaal en lekkere beelden weer. :)

Beginner
JespervzAuteur11 april 2014 · 23:34

lekker!

Gevorderd
RPAuteur16 april 2014 · 12:02

Nice!

Explore the Outdoor!
Toerist
TezeAuteur16 april 2014 · 12:20

Naaaaize!

aaah Livigno Sweet memories: Veel pow (dat pistenbully mij van totaal ondergesneeuwde parking moest trekken)

PS weinig flatterende foto van Karl :-)

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!