PA #26: Paaspoeder

PA #26: Paaspoeder

Een paastrip stond al in de agenda. Touren is een van de ambities dit seizoen. Maar de mooie verassingen van april zaten in het achterhoofd. Verschillende tourbestemmingen zijn gedurende het seizoen besproken, en voorbereid. Maar uiteindelijk werd het anders.

Zaterdagochtend rijden we Saas Fee binnen met 30 cm poeder. Zomerbanden zien we van de weg glijden, maar ook winterbanden hebben kettingen nodig. Boven blijkt de poeder vederlicht, is het warm en sneeuwt hard door.

We zoeken de hoogst mogelijke bomen. Al snel sluit de laatste lift in Saas Fee ivm lawinegevaar, of wind, dat blijft onduidelijk. We wijken uit naar Saas Grund en vinden hier een prima bos. De base is 's ochtends nog sterk aanwezig, maar we sluiten de dag af met 70cm, vederlichte poeder.

Opklaringen worden verwacht, later op de dag. Dan is dit uitzicht tijdens het ontbijt een goede verassing. Net als Saas Grund. We hebben in de mist wel wat mogelijkheden gespot. Maar de rust verbaast ons. Net als de mogelijkheden. Hier is erg veel zorgeloos terrein om ons te vermaken.

Geel = Guy

Rood = Niels

Blauw = Thomas

Eindeloze mogelijkheden en een wand vol eigen lijnen. Een van de beste dagen van het seizoen, als afsluiter. Als zoomen gewenst is. April is een mooie maand voor lijnen dieper in de hoofdkam. Komend weekend, en vooral de dagen daarna, zijn een aanrader voor een mooie seizoensafsluiter. PA #27?

Niels

Reacties

Expert
ieismAuteur25 april 2014 · 08:16

Dafuc? Daar ben ik als kind nog wel eens geweest, en heel vaak voorbij gereden.

Is dit nou een kwestie van gesloten liften, of was het gewoon zo rustig dat je die hele flank alleen had?

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
CPetAuteur25 april 2014 · 08:31

Heerlijk zeg! Ziet er werkelijk super uit. Lente sneeuw kan zo top zijn!

Let the snow come!
Gevorderd
EmileHendrixAuteur25 april 2014 · 09:30

Prachtplaten :)

Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Gevorderd
Guy.Auteur25 april 2014 · 11:10

@@ieism, Blijkbaar rijdt iedereen door naar Saas Fee en laat Saas Grund links liggen en volgens mij hebben wij maar 3 freeriders gezien in het gebied.

Was het altijd maar zo…

Toerist
TezeAuteur25 april 2014 · 13:43

@@niels @@guy

was dit afgelopen WE?

Gevorderd
NielsAuteur25 april 2014 · 14:40

Foto’s zijn van zaterdag en zondag. Liften gewoon open, anders hadden we die 10000hm nooit gehaald ;)

Gevorderd
koen_djfistelAuteur26 april 2014 · 18:40

wooootwooooot tegek !!! verdoeme eh ; kon ik maar mee toen ; dan zat ik hier nu niet zo gefrustreerd als een duracell-konijn rond te lopen …

sbs roelz
Gevorderd
ThoomasAuteur27 april 2014 · 20:41
Toerist
TezeAuteur27 april 2014 · 22:18

Smooth. Spijtig dat Saas Fee vanaf vandaag dicht is want hier had ik wss beter zicht gehas dan Verbier. In ieder geval staat Saas Grund nu bij op het lijstje voor volgend seizoen.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!