Eric Pollard in lawine

Eric Pollard in lawine

Dat het ook bij de pro’s wel eens misgaat zie je hieronder in deze POV van Eric Pollard. Hij is aan het filmen voor Nimbus en trekt ergens in de BC een dikke plaat los. We weten natuurlijk niets over de stabiliteit van het sneeuwdek, maar het is wel goed te zien op welk deel van de helling de lawine uiteindelijk getriggerd wordt. Waar denk jij dat het precies mis gaat?

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Toerist
AnoniemAuteur24 juli 2014 · 12:26

tja, convex terrein in combinatie met een ‘terrain trap’ is niet de beste combinatie. Maar goed, ik neem aan dat de hulptroepen klaar stonden bij deze filmopname. Het ziet er uiteindelijk ook weer niet zo desastreus uit.

Gevorderd
Mitchel.Auteur24 juli 2014 · 15:17

Het ziet er inderdaad niet heel desastreus uit, maar toch 't zal toch best een harde klap zijn geweest. Ook een best lange val die hij maakt

Skiing is Freedom!
Gevorderd
DutchessAuteur25 juli 2014 · 03:18

Zou de eerder sprong de boel al op scherp hebben gezet, of was dat deel van het dek niet verbonden met het deel dat uiteindelijk ging schuiven? Dat kan ik niet goed zien.

Het is zowiezo een aardige roller waar hij overheen ging dus misschien was die zonder zijn sprongetje ook wel gegaan… Zonder achtergrond informatie kan je er eigenlijk weinig over zeggen…

En met zes man om je heen word je er misschien snel uitgeschept, maar als je op dat moment maar met zijn tweeen of drieen bent kan zo’n lawine je toch in ernstige problemen brengen. Dan moeten je maatjes maar net snel genoeg zijn.

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Gevorderd
DutchessAuteur25 juli 2014 · 03:21

PS Bij tweede keer bekijken zie ik dat meteen na het sprongetje de scheur in het dek schiet, hij heeft het op dat moment gewoon nog niet door.

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!