Oproep (oud) lawinemateriaal!

Oproep (oud) lawinemateriaal!

Patrollers in training van South America Beacon Project.

Ter ondersteuning van het South American Beacon Project ben ik op zoek naar lawine materialen die bij jou toch maar stof liggen te verzamelen! Eind augustus vlieg ik naar Santiago voor mijn eerste skitrip op het zuidelijk halfrond. In mijn voorbereidende zoektocht naar mooie locaties in de Andes kwam ik in gesprek met ervaringsdeskundige Ananda van Welij (o.a.van White en Shades of Winter).

Safety

Ananda kwam met een mooi idee en vertelde over haar contact Alexandra Taran en haar rol in het South American Beacon Project. Alexandra komt uit de VS en is skipatroller en tevens professioneel freerider/gids. Ze kwam er achter dat er in Zuid-Amerika een groot te kort is aan goede onderwijzing en ondersteuning op het gebied van lawinesafety. En dit terwijl de bergen hier gekenmerkt worden door steil en boomloos terrein en zo lawine gevoelig is. Vanuit dit oogpunt ontstond het South American Beacon Project.

Alexandra reist nu elke zomer naar Chili en Argentinië om vrijwillig training te geven aan lokale patrollers. Een heel mooi initiatief lijkt mij, volgens Alexandra krijgen de patrollers daar veel te weinig training en ondersteuning om de skigebieden veilig te maken. Laat staan reddingsacties uit te voeren zoals het zou kunnen. Haar doel is dus de Zuid-Amerikaanse skiwereld bewuster en veiliger te maken.

Heb jij wat liggen?

Het project draait op pure goodwill, sponsoring en donaties. En dit is precies waar wij kunnen helpen. Het idee is dus dat we zo veel mogelijk safetygear verzamelen en dat ik een extra tas ga inchecken om in Chili bij Alexandra af te leveren. Als je twijfels hebt over of het wel geschikt is, stuur me een bericht. Dingen die wij misschien niet meer van waarde vinden kunnen daar nog jaren gebruikt worden.

Heb je nog wat liggen? Of weet je dat iemand iets heeft? Stuur me een bericht of bel me (0627836857) zodat we iets kunnen regelen dat het weer gebruikt kan worden.

Alles helpt! Meer info vind je [hier](http://www.southamericanbeaconproject.com en op www.facebook.com/pages/South-American-Beacon-Project/113981648695216?fref=ts) en volg Alexandra op voor haar avonturen in het zuidelijk halfrond.

paulski

Reacties

Expert
meteomorrisAuteur1 augustus 2014 · 08:05

@@paulski Goed initiatief. Ik ga ff in mijn kasten kijken. Wanneer vertrek je?

powfinder.com
Elite
paulskiAuteur1 augustus 2014 · 14:12

Dat is top Morris! ik vertrek 31 augustus…

Toerist
AnoniemAuteur1 augustus 2014 · 16:57

Helaas heb ik geen materiaal meer dat ligt te verstoffen en waar ik dit initiatief mee van dienst kan zijn. Er is de laatste tijd nogal gewisseld tussen merken en importeurs/agenten etc. Is 't een idee om bedrijfen zoals PH agencies, Edge Trading en CJ agencies eens te vragen wat ze nog op de plank hebben liggen? Succes!

Expert
ieismAuteur5 augustus 2014 · 18:51

Heb je iets aan 70m gebruikt klimtouw?

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Elite
paulskiAuteur6 augustus 2014 · 17:47

@@rik@xpevents.nl Thanks voor de tip!

@@ieism, Thanks! Ik denk dat ze er zeker iets mee kunnen maar het probleem is het gewicht. Het is beperkt en moet kijken hoeveel ik verzameld heb. Hoe zwaar is het klimtouw?

Expert
ieismAuteur6 augustus 2014 · 20:18

Ik denk toch wel een kilo of vijf minimaal , het is ook een behoorlijke bos…
Misschien kan ik beter een andere bijdrage doen, ik bel je morgen wel even.

Ivar

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!