Liften van San Bernardino blijven gesloten

Liften van San Bernardino blijven gesloten

Helaas, helaas, helaas…Ook in het seizoen 14/15 blijven de liften van San Bernardino gesloten. De liften op de Alpe Confin gaan net zoals vorig jaar niet open. De familie Ghezzi, de eigenaar van de liften, willen ze voor een bedrag van zes miljoen Zwitserse Franken verkopen en er zijn diverse gegadigden, maar de liften gaan niet open. Waarschijnlijk ook vanwege achterstallig onderhoud.

Teruglopend toerisme

En dat is natuurlijk een streep door de rekening van de toeristische sector van San Bernardino. Ze zien het toerisme al twintig jaar lang teruglopen en het dichtblijven van de liften zal natuurlijk niet bijdragen aan een herstel. Ook voor ons freeriders is het jammer. Ik kwam graag in San Bernardino. Mooie treeruns, lekkere pizza’s en niet zoveel andere rijders. Dat wordt dus met de vellen omhoog als je in San Bernardino wilt rijden!

Morris tegen de wand toen de liften in San Bernardino nog open waren
Morris tegen de wand toen de liften in San Bernardino nog open waren
Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
TeonAuteur26 september 2014 · 12:58

Samenvattend:
Er ligt een mooi freeride-gebied klaar, waar nu dus helemaal weinig volk de berg afgaat.
Slapen in het dal is waarschijnlijk goedkoper dan ooit.
Je moet alleen even zelf omhoog…

Ik ruik firsttracks tot ver in het seizoen …

Schade. Ernussmarmalade.
Expert
meteomorrisAuteur26 september 2014 · 13:33

@@Teon, precies… hierbij de belangrijkste freeride routes inclusief de klimsporen: http://wepowder.nl/playgrounds/san-bernardino/routes

powfinder.com
Gevorderd
Willem2kAuteur26 september 2014 · 13:48

Het is héél ver rijden, er ligt nooit sneeuw, er is geen noemenswaardige apres ski en je moet iedere keer een rotstuk omhoog hiken voor je een keer wat kan… En als je pech hebt ontdek je boven dat 20 splitboarders je voor geweest zijn. ;)

Serieus, doe het niet. Blijf weg uit San Bernardino.

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Gevorderd
markindealpenAuteur26 september 2014 · 16:40

idd Willem2k het was heel vervelend daar :)

Gevorderd
SportGillieproAuteur26 september 2014 · 16:57

Ik zeg niets… ;-)

Live to ride, ride to live
Expert
ieismAuteur26 september 2014 · 21:21

Aan de andere kant van het dorp zag ik ook nog een paar tetters van bergen, dat moet dan overwegend west en heel steil zijn maar ik zag ook wat minder steile kommen. Heeft iemand hier wel eens een een tour gemaakt? (ik heb even geen kaart bij de hand, een weet ook niet meer of het op de topo stond die we hadden vorig jaar)

Ik heb eens iemand gesproken die van Splugen naar San Bernardino ging touren via Hintertalli, maar ik weet ff niet meer wie.

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
ArjenproadminAuteur28 september 2014 · 22:52

Extra klusje in Zwitserland in de wacht gesleept? @koen-djfistel

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
RoelaanoAuteur29 september 2014 · 00:15

Die borden deden me ook altijd aan Mr. Fistel denken :)

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!