Poederbaas Freeride Festival 2015

Poederbaas Freeride Festival 2015

Na het succes van afgelopen jaar organiseert Poederbaas van 11 tot 15 maart 2015 de tweede editie van de Poederbaas Freeride Competition. In het Oostenrijkse Goldeck komen freeriders bij elkaar voor een lang weekend poeder rijden in combinatie met twee freeride wedstrijden. Via een kwalificatie wedstrijd en de uiteindelijke finals wordt de ‘Poederbaas 2015’ bekend gemaakt. Naast de wedstrijden zijn er diverse andere activiteiten, zowel voor deelnemers als voor toeschouwers, waaronder clinics, een testcenter en natuurlijk de inmiddels beruchte after-party.

Qualifications & Finals

Dit jaar is besloten om twee wedstrijddagen en één reserve dag in te plannen om op deze manier de kans op doorgang te vergroten. Op vrijdag staat de kwalificatie wedstrijd gepland. Alle deelnemers zullen in een officiële freeride wedstrijd gaan strijden om een plaats in de finale wedstrijd op zaterdag. Het plan is om tijdens de finale een andere wedstrijdhang te kiezen waar deelnemers vervolgens zullen strijden om de titel ‘Poederbaas 2015’.

Programma

In dit stadium geeft de organisatie al een klein voorproefje op het programma en onderhandelingen zijn nog verder gaande om het programma nog completer te maken. Het eerste ontvangst vindt op woensdag in de accommodatie Camp Royal X plaats, daar zullen de laatste freeride films op het scherm gedraaid worden. Donderdag staat in het teken van de Poederbaas Day of Shooting (your personal fotoshoot). Tijdens deze nieuwe activiteit nemen professionele fotografen off-piste actieshots van rijders. De beste ski en snowboard foto zullen volgend seizoen in de White en Taste gepubliceerd worden.

Vrijdag, zaterdag (en eventueel zondag) staan in het teken van de Poederbaas Freeride Competition. Naast de wedstrijden zal er op de berg een testcentrum met diverse andere activiteiten aanwezig zijn. Ook staan er een paar goede après-ski sessies en de afterparty op het programma.

Kan ik meedoen?

Iedereen met enige off-piste ervaring kan meedoen. Belangrijk bij deelname is dat je een helm en backprotector draagt en een rugzak met de bekende 3-eenheid pieper, schep en sonde. Indien je liever niet meedoet, maar toch interesse hebt om te komen, er zijn ook packages beschikbaar voor de toeschouwers waarmee je aan alle andere activiteiten deel kunt nemen.

Hoe schrijf ik mij in?

Voor meer informatie over het Poederbaas Freeride Festival 2015 kan je terecht op de Poederbaas Freeride. Daar vind je de verschillende packages die we aanbieding, inclusief de mogelijkheid tot overnachting in onze accommodatie Camp Royal X. In dit luxe hostel kan je na een dag poederen ontspannen in het zwembad en sauna. Er is ook een klimwand aanwezig en een deel van de activiteiten vinden hier plaats. Wanneer je niet in een hostel wilt slapen zijn er natuurlijk ook nog genoeg andere hotels en appartementen in de buurt van de lift.

Terugblik Poederbaas Freeride Competition 2014

Ben je benieuwd naar het event van afgelopen jaar? Bekijk dan de volgende video:

© foto’s: Bart van der Putten

meteomorris

Reacties

Gevorderd
Mitchel.Auteur2 oktober 2014 · 11:40

Ik ben van plan om dit jaar wel te gaan, en ook deel te nemen.

Zijn er misschien mensen die ook gaan, in de zin van Carpoolen.
Ik zat even te bekijken hoe de trein zou rijden van Salzburg is het dan nog ruim 3 uur zitten.
Vliegen op innsbruck en dan de trein pakken duurt ook een eeuwen.

Wie deed er vorig jaar aan Carpoolen?

Skiing is Freedom!
Toerist
Maurice1976Auteur2 oktober 2014 · 12:14

Me too… en dan ook als deelnemer… e.e.a. lopen uitzoeken… maar inderdaad een crime om er te komen (trein/vliegtuig)…
Carpoolen inderdaad een optie… alleen heeft de baas de auto nodig… kids/werk…

In bezit rijbewijs, rijden geen probleem… Favo muziek… Pearl Jam :-)

Keep on riding in a free world!!!!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!