Sneeuw engelen

Sneeuw engelen

Door Ieism Vorig jaar. Enkeldiep, kniediep, heupdiep, wat was het mooi! Masterclass toch geholpen of gewoon mazzel, het maakte mij niet uit. Als het diep is stel je geen vragen.

Ik ben natuurlijk een relatief beginner vergeleken met de meesten hier, maar ik had me wel een beetje voorgenomen daar verandering in te brengen afgelopen seizoen. Dus je volgt eens een cursusje, je leest een paar boeken, en je maakt plannen. Vooral plannen.

Plezier

Nou ja… De beste snowboarder zal ik wel nooit worden, maar die ambitie heb ik ook niet. Laat mij maar lekker in mijn comfortzone een beetje met een splitboard klooien dan heb ik net zo veel plezier. Maar toch lonkt er wel eens een wat steiler stukje, en ga je onbewust wel eens wat verder dan je je voorgenomen had. Ingegeven door peer pressure of per ongeluk, het blijft altijd een beetje tricky.

Splitboard

Want als je net weer klaar bent met de voorbereidingen voor het Splitfest volgend seizoen en de stoke weer helemaal terug is, komt er slecht nieuws. Weer een lawinedode, drie in één dag zelfs. Dit keer veel verder van huis, maar toch een soort dichtbij. De splitboard community is wereldwijd maar een klein clubje mensen, als er dan iemand als Liz Daley verongelukt is dat een groot gemis. Heb haar nooit persoonlijk ontmoet maar volgde haar avonturen en had wel eens per mail contact gehad. Brok in je keel als je het leest, en dan weet je even niet wat je voelt. Maar het voelt niet echt goed. Machteloos. Weer vragen door je hoofd. Waarom? Hoe? Als iemand met zoveel kennis en ervaring zoiets overkomt, ben ik dan wel realistisch in mijn eigen risico’s inschatten?