Bec des Rosses op je bucket-list?

Bec des Rosses op je bucket-list?
De Bec des Rosses in volle glorie
De Bec des Rosses in volle glorie

De Verbier Extreme, de freeride world tour, Xavier de Le Rue, Gilles Voriol, Henrik Windsedt, Steve Klassen, Cyril Neri, Sverre Lilieqvist en Phil Meier. Allemaal namen en events die verbonden zijn aan de mythische Bec des Rosses. Een berg zonder lift, maar in feite het kloppend hart van Les 4 Vallees. Net ten zuiden van de freerideroutes van de Mont Fort boezemt deze wand respect en angst in. Sander Kan heeft hem al vaker afgestreept van zijn bucketlist en schreef er in 2010 al een mooi verhaal over op wepowder. En nu heeft Peter Pow productions er een complete documentaire aan gewaagd. 110 minuten lang het verhaal van een berg die blijft imponeren.

6 december gaat de film in premiere in Zwitserland en vanaf 8 december is de film te bestellen. Tot die tijd zullen we het met de trailer moeten doen. Heb jij de Bec des Rosses op je bucket-list staan?

meteomorris

Reacties

Gevorderd
koen_djfistelAuteur12 oktober 2014 · 12:45

begint ni eh !!!

sbs roelz
Elite
kanskiAuteur12 oktober 2014 · 16:07

Okay dan… :-)

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Expert
robbeAuteur12 oktober 2014 · 17:45

Staat zeker op de bucket list maar ik vrees dat het de komend 10 jaar wat hoog gegrepen is

if you don't ride it, you won't scratch it
Beginner
QmaartenQAuteur13 oktober 2014 · 15:20

Nee, niet op de bucketlist. Omdat ik me realiseer dat ik dit niveau van skiën nooit meer zal kunnen halen. Het zou té ver over mijn grenzen gaan ben ik bang. Maar ben dan ook niet de jongste meer. Hoewel het verhaal van @@kanski wel enorm prikkelde een paar jaar geleden.
Ik kijk met diep respect naar de beelden van de Verbier Extreme en doe een diepe buiging, om daarna nog een diepe buiging te maken.

powpowwowjippiajippieee
Elite
paulskiAuteur14 oktober 2014 · 16:29

Ja wat een face… Afgelopen seizoen kunnen afstrepen van de bucketlist! Genoodzaakt de dogleg couloir te nemen vanwege weinig sneeuw. Volgende keer central couloir en hollywood, ga je mee Koen Bakkers?

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!