Jeuk, extreme jeuk!

Jeuk, extreme jeuk!

Hoewel ik een heerlijke zomer heb gehad, mooie trips met de 4x4’s heb gemaakt en ik komend weekeinde weer met de kids, vrienden en Defender op Fursten Forest in de blubber ga spelen werd ik vanmorgen (te) vroeg wakker met een bijzondere vorm van jeuk… Enne, ik heb altijd geleerd dat als je jeuk hebt je moet krabben! Maar helaas valt er aan deze jeuk op dit moment niet zoveel te doen! Dit is een vorm van jeuk die ik nog niet eerder voor mezelf heb benoemd, ik heb het fenomeen ‘Poederjeuk’ gedoopt. Het lijkt erg op het welbekende ‘Stoke’ maar is voor mij eigenlijk de overtreffende trap daarvan…

Ready, steady maar waar blijft de ‘go’?

Net zoals vorig seizoen was ik weer lekker op tijd met de voorbereiding en gearcheck, ruim voor het Pieperfest 2014 alles weer nagekeken, nieuwe batterijen in pieper en hoofdlamp gezet en de inserts van @rollie gemonteerd. De contacten met mijn poedermatti’s weer op scherp gezet, helemaal klaar om te gaan zeg maar… WePowder weer op ongoing basis aan het checken, net als de verschillende weersites, maar weinig spannend nieuws op dit front!

Verklaring van het fenomeen?

Maar waarom juist nu vandaag deze extreme vorm van Poederjeuk? Na drie koppen Nespresso schoot het me ineens te binnen, alsof ik werd geraakt door de bliksem! Het is nu precies een jaar geleden dat ik de eerste poedertrip van het seizoen maakte! Samen met Amy in Tonka op 12 oktober 2013 naar Hintertux en op de 13e in de eerste poeder van 2013! Daar kwamen we @emmer en @EmileHendrix ook nog tegen op de respectievelijke monoski en telemarkers. Hoewel het extreem hard waaide en het zicht niet geweldig was toch een prachtig alert: lekkere poeder, geweldig hotel voor geen knaken en gewoon omdat het kon, op 13 oktober…

Opluchting?

En ja, met deze wetenschap ben ik eigenlijk wel opgelucht nu, jeuk een stuk minder maar nog steeds aanwezig, meer dan latent zeg maar… Gelukkig zitten er andere mooie sneeuw gerelateerde dingen aan te komen zoals het Freeride Film Festival op 7 november en natuurlijk de WePowder Kick Off in december maar stiekem hoop ik dat ik voor die tijd mijn eerste poeder kan rijden…

Zijn jullie bekend met dit fenomeen en zo ja, wanneer steekt het bij jullie de kop op?

RP

Reacties

Expert
ieismAuteur13 oktober 2014 · 13:38

Ongeveer een maand geleden begon het, nu nog steeds jeuk. Ook al bij de huisarts geweest, niets aan te doen die poederjeuk.

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Beginner
AllartAuteur13 oktober 2014 · 15:07

Besmettelijk zeker? :P

Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
Beginner
KendoAuteur13 oktober 2014 · 19:22

Passend… Vaak wordt bij jeuk talk"poeder" voorgeschreven ;-)

“Ein Brett macht Spaß. Zwei Bretter machen doppelt so viel Spaß”
Gevorderd
EmileHendrixAuteur13 oktober 2014 · 19:37

Ja, ook bekend mee. Het begon afgelopen weekend zo rond 11 oktober. Heeft toch een tijdje tussen m’n oren gezeten. Gelukkig verlichtte een klein kuurtje ‘bindingschroeven’ de druk een beetje.

Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Elite
ErnstHendrikSprengerAuteur13 oktober 2014 · 21:10

Nog even, heel even. Ook erg fijn om langzamerhand mijn facebook-feed weer vol te zien stromen met poeder stoke. Volgens mij zijn er velen die in deze maanden maar aan één ding kunnen denken.

FUCK YEAH I AM FREE
Gevorderd
skiesterAuteur14 oktober 2014 · 10:56

K*T. Als ik dat filmpje weer zie… JEUK!! Ik wil POEDER!

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Gevorderd
koen_djfistelAuteur19 oktober 2014 · 06:45

:-)
Die Morris heeft ons allemaal goed liggen gehad met z’n “wePowder” én z’n “PoederIsEenKeuze” !!! Want er IS helemaal geen Poeder !!! :-( :-( én nu zitten we allemaal met PoederJeuk ! Plezant is anders !!! :-(

sbs roelz
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!