Higher van Jeremy Jones kijken

Higher van Jeremy Jones kijken

De komende 24 uur is bij onze vrienden van Red Bull de nieuwste film van Jeremy Jones gratis te zien. Vanaf 21.00 uur vanavond kan je op de website van Red Bull TV terecht om Higher te bekijken. Na Deeper en Further is dit de laatste film van de trilogie van Mr. Jones.

Een prima vrijdagavond!

Higher is niet te zien op het Freeride Film Festival, maar we hebben wel een aantal hele goede snowboardfilms, zoals de complete Japanse Zaal, maar ook Nipple Deep. Maar goed, dat op 7 november in Tuschinski. Vanavond kan je achterover leunen met een glaasje port en een bakje cashew nootjes en vanuit je luie stoel de avonturen van Jeremy Jones gaan bekijken. Een ideale besteding voor de vrijdagavond lijkt ons, of je nou hier in de Lage Landen zit, of net de eerste poedermeters van het jaar erop hebt zitten in de Alpen!

meteomorris

Reacties

Gevorderd
NielsAuteur24 oktober 2014 · 13:07

Die port doet t 'm!

Gevorderd
ReneAuteur24 oktober 2014 · 14:50

*Niet alleen op de website, als je een AppleTV hebt kun je hem ook via het Red Bull kanaal kijken vanaf 9 :)

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
Expert
meteomorrisAuteur24 oktober 2014 · 15:19

@@Rene, dat is een goede tip. Ga ik vanavond doen!!!

powfinder.com
Gevorderd
ffKnallenAuteur24 oktober 2014 · 15:49

Op de gerenommeerde sites is hij al iets langer te bezichtigen mocht het je dit weekend niet schikken. Al was ik aan het wachten tot hij op het grote doek tijdens het FFF te zien zou zijn…volgende week dan maar een avondje met chips en nootjes in plannen ;-)

Expert
meteomorrisAuteur24 oktober 2014 · 16:03

@@ffKnallen, we hebben er verschillende telefoontjes aan gewaagd maar wonderlijk genoeg zijn we nooit terug gebeld door zijn sponsor.

powfinder.com
Beginner
RemVAuteur24 oktober 2014 · 16:08

Dat wordt zeker kijken… :-)

Gevorderd
FonzieAuteur24 oktober 2014 · 17:27

Dat ie niet op het FFF mocht/kon komen, Wat heel jammer is heeft wellicht te maken met de premiere die al plaats vindt de 31e? Ook in Tuschinski? Zou idd. beter zijn als zn sponsor, een week later een extra uitzending in last… al is t maar last-minute.

Never a last run..
Expert
meteomorrisAuteur24 oktober 2014 · 17:55

@@Fonzie, wat jij denkt hebben wij gezegd. Het mocht niet baten.

powfinder.com
Gevorderd
FonzieAuteur24 oktober 2014 · 19:50

Ik heb via iemand een poging gewaagd om dit bij de sponsor kenbaar te maken, of het aankomt is nog maar de vraag ;-)

Never a last run..
Expert
Freerider JobAuteur24 oktober 2014 · 20:58

Eens kijken of ik straks de film ook in Porto kan kijken met buiten nog 20 graden in de plus. Have fun allemaal.

Gevorderd
ffKnallenAuteur24 oktober 2014 · 23:09

@@meteomorris dat vermoede ik al, al had ik de hoop dat het was gelukt en het de laatste film van de aankondiging van het FFF zou zijn geweest. Maar ik vermoed dat het iets te maken heeft met de premiere waarbij de zaal er nogal leeg uit ziet…

Ik zit nog in twijfel of ik mijn afspraak ga afzeggen en vanuit Rotterdam ga doorrijden naar de premiere…

Expert
meteomorrisAuteur25 oktober 2014 · 00:01

Metallica… lekker!! Wel jammer dat het vooral om mr.Jones draait en we niet zien hoe de groepsprocessen gaan. Maar misschien is dat te wijten aan de hype waar ik nu in zit in mijn hoofd.

powfinder.com
Gevorderd
FonzieAuteur25 oktober 2014 · 00:21

Pretty spectaculair wat ie/ze daar doen… en het is vast een hele organisatie… met basecamps, koks, guides etc… dat zie je idd ‘pas’ in de aftiteling voornamelijk. Gaat er uberhaupt wel een WP posse naar de premiere?

Never a last run..
Expert
meteomorrisAuteur25 oktober 2014 · 00:28

‘It’s getting dark we’ve gotta move’

powfinder.com
Expert
meteomorrisAuteur25 oktober 2014 · 00:45

Mocht je 'm gemist hebben… ff kijken… Het kan tot zaterdag 21.00 uur. Ben ook benieuwd wat je ervan vindt/vond.

powfinder.com
Beginner
joepvandenbogaertAuteur25 oktober 2014 · 02:23

uhh, heel erg dik…!!

Gevorderd
tomasdehoogAuteur25 oktober 2014 · 12:54

Ja heel vet ja. de stoke en het plezier spat er vanaf. Ook vet dat hij dus van een plek komt waar niet echt bergen zijn en uitgroeit tot 1 van de beste big mountain riders die er zijn. Wat @@meteomorris zegt over de groepsprocessen ben ik het wel mee eens. Wat ik aan de andere kant juist wel heel tof vind: \

  • je krijgt een deel van het plannen maken wel mee \
  • uitlichten van een (weliswaar duidelijke) no go beslissing \
  • iets met kinderen (jonge vader heh, tsja)…\
  • je krijgt goed mee dat dingen soms fout gaan en moeite kosten en \
  • hoe erg en op wat voor manier ze met risk awareness bezig zijn.
    Vaak zie je in films alleen maar epic shots en hooguit een slamsection aan het einde met wat niet lukte. Dit is een stuk realistischer. De lijnen zijn dat natuurlijk niet (althans voor mij). Hij had m net zo goed “steeper” kunnen noemen :-D
Gevorderd
NielsAuteur25 oktober 2014 · 14:39

Als sportman een uitzonderlijke prestatie, als film verre van briljant.

Een nogal kitsch Amerikaans verhaal, wat qua mij betreft vervangen had kunnen worden door veel meer info over de weg ernaartoe, de opzet vd expedities, andere mensen in die expedities, beslissingen en vooral ook het plezier. ‘The Frozen Titans’ is een soortgelijk verhaal in een andere sport en veel interessanter om te zien.

Ik vond de lijn van Luca in Nepal uiteindelijk interessanter/mooier/vetter om te zien dan die van Jeremy.

En ben ik de enige die de omgang met de gids/Sherpa in Nepal op z’n zachtst merkwaardig vond?

Gevorderd
ReneAuteur25 oktober 2014 · 16:04

Ik was juist blij dat er eens een soort van story telling in een Jones film naar voren kwam. Hoe zeer ik de beste man ook respecteer over zijn keuze hoe hij het terrein in gaat, ik was deze opzet van films wel een beetje moe. Deels zit het er nog in, maar ben blij dat er iets van afwisseling in zit. Weet niet of je zijn vorige films hebt gezien @@Niels ? Als dit de eerste film van hem is die je ziet kan ik er in komen dat je zo denkt ;)

Verder natuurlijk weer prachtige plaatjes, te zieke lijnen en mooie verhalen. Nogal altijd petje af dat hij zo’n gigantische toppen beklimt. En zeker mooi om te zien dat er deze keer ook wat meer failures in zaten (met veel klimspul een afdaling maken, wellicht geen faal, maar wel duidelijkheid dat je niet alles kan afstrepen, naar beneden klimmen vanwege tijdstip. rustig naar beneden gaan omdat de face niet te doen is).

Mooie film, maar nog zo een trek ik echt niet meer ;)

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
Gevorderd
evanAuteur25 oktober 2014 · 17:02

Lekker filmpje wel.

Gevorderd
Willem2kAuteur25 oktober 2014 · 20:38

Net ff op de bank zitten kijken. Mooie plaatjes, sowieso. Maar geen van zijn latere films geeft mij persoonlijk de pure stoke van Deeper. Wat dat betreft is Ryland voor mij eigenlijk de held van de film: Ja Jeremy, klim jij maar door naar dat piekje. Dan drop ik deze dikke spines hier wel… En dan ook nog puf hebben om terug te gaan voor een 2e rondje! :)

Qua lijnen was waren de fragmenten van ‘de jonge jaren’ in Alaska wat mij betreft het interessants. Dit zijn de mach 3 runs waar de man zijn (naar mijn mening terechte) reputatie aan te danken heeft. De afdalingen waar ie deze film voor gaat zijn indrukwekkend, maar voor mij als snowboarder niet per sé leuk om naar te kijken ofzo.

Wat me ook opviel was dat het telkens ‘de anderen’ zijn die afhaken. Jones is iedere keer de bikkel die wél door gaat. Dit in tegenstelling tot de eerdere (eerste?) film waar ie samen met Xavier op een gegeven moment besluit om te keren.

Dus. Leuke film, maar ik geloof niet dat ik hem nog 10x ga kijken. Wat ik met Deeper zeker wel gedaan heb.

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Gevorderd
NielsAuteur25 oktober 2014 · 21:32

@@Willem2k helemaal eens!

Elite
ErwinAuteur26 oktober 2014 · 14:31

Nee, het is geen film met alleen maar vette lijnen en de allergaafste snowboardacties. Wat dat betreft heb ik ook betere films gezien. Maar is het beeld dat in dat laatste soort films geschapen wordt wel een reëel beeld van hoe big mountain skiën en snowboarden in de praktijk werkt? Ik vind van niet.

Daarom vind ik Higher een heel eerlijke film. We kijken anderhalf uur lang naar 3 afdalingen, waar hij toch zo’n 2 jaar mee bezig geweest is. En één van die afdalingen is gewoon overleven. De mooiste omgeving ooit, misschien de mooiste berg ooit, maar wel zonder poeder. Het kan verkeren…

Ik ga hem gewoon nog een keertje kijken en me laten inspireren dat het mogelijk is om je eigen leven zo’n draai te geven en je passie te blijven volgen.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!