LIVE: hoeveel is er gevallen?

LIVE: hoeveel is er gevallen?
Ja, ja, deze is van vanochtend!
Ja, ja, deze is van vanochtend!

In dit artikel gaan we verder waar we gisteren en eergisteren gestopt zijn. Het stormgeweld is gepasseerd en we kunnen de balans opmaken. Hoeveel sneeuw viel er? Zijn er al liften open? Waar zijn de beste condities te vinden. Er zullen hieronder continue updates volgen totdat de storm is gaan liggen. Jullie hulp is daarbij van harte welkom. Post jullie bevindingen, links, powdersprays, opzienbarende artikelen, sneeuwmeldingen etc als comment onder dit artikel of in dit forumtopic. Zo krijgen we een aardig beeld van de dump en helpen we diegene die onderweg is naar de Alpen om in de chaos een lift te vinden die open is/gaat en de eerste powderspray van het seizoen te trekken. Dank!

24/10 16.44 poederbeelden

En langzaam aan komen ook de eerste bewegende beelden binnen. Zoals die van Mitch Tölderer die al gister zijn geschoten. Of die van Markus Hahn met de eerste sunset powdershots vanuit Lech. Het is diep…

[Bericht](https://www.facebook.com/video.php?v=10152841600318447) door [Lech Zürs](https://www.facebook.com/lechzuers).

24/10 15.42 De eerste poedershots druppelen binnen

Dit gaat ons beanies kosten! De eerste echte poedershots druppelen binnen… en ze zijn jaloersmakend. Wat een heerlijke beelden. En bij ons op kantoor? Daar tikt de regen zachtjes tegen het raam… Grrr @RP, bedankt voor de stoke!

Live vanuit Hintertux... dit doet pijn!
Live vanuit Hintertux… dit doet pijn!
Hintertux
Hintertux

24/10 14.04 Een sprookje in Tirol

De beelden hieronder zorgen ervoor dat ik heel veel zin krijg in de winter. Live vanuit de Höttinger Alm in Tirol!

24/10 11.51 uur sneeuw in Mayrhofen

Zet de liften maar aan! Het is winter rond Mayrhofen

24/10 10.47 uur de Oostenrijkse gletsjers zijn open!!

Wat een beelden! En wat een contrast met het begin van de week toen alles nog blauw was. Nu diepe poeder en lekker koel. Perfecte condities aan de noordkant van de Alpen. Kijken we naar het zuiden dan is goed te zien hoe hard het gewaaid heeft bij de Molltaler gletsjer.

Sölden
Sölden
Stubai
Stubai
Stubai
Stubai
Kaunertal
Kaunertal
Wind aan de zuidkant
Wind aan de zuidkant

24/10 8.31 uur wePowderaars staan klaar

Er staan alweer poederhongerige wepowderaars klaar in de Alpen. Roelaano en Tim staan klaar in Hintertux. Beneden is het nog bewolkt. Boven schijnt al de zon. Ze zullen snel moeten zijn, anders is alles al geprepareerd.

Hintertux dal
Hintertux dal
Boven de wolken
Boven de wolken
Hintertux vanochtend
Hintertux vanochtend

24/10 8.30 uur Er gaan meer liften open dit weekend

Na Kitzbuhl en Planai gaat ook Loser dit weekend open. Dat is al het derde niet gletsjergebied dat open gaat. Hoe zou het met Obertauern en Tauplitz zijn? Gaan die ook open?

24/10 7.59 uur Rondje webcams

Onderstaande beelden zeggen genoeg. De zon komt er door in Voralberg.

Damuls
Damuls
Golm
Golm
Gargellen
Gargellen
Lech
Lech
meteomorris

Reacties

Gevorderd
SteefAuteur24 oktober 2014 · 09:25

Update mbt liften Pitztaler Gletscher (want nu draaien er volgens mij nog geen echt interessante liften aldaar):

Skibetrieb 2014/15 update

Folgende Liftanlangen und Pistenkilometer stehen ab dem 24.10.2014 zur Verfügung:

-Gletscherexpress
-Übungslift Mittagskogel
-Brunnenkogelschlepplift
-Wildspitzbahn
-Gletschersee Sessellift
-Mittelbergbahn (bis zur Mittelstation)

Aufgrund der Schneefälle dauert die Pistenpräparierung bei der Wildspitzbahn, Mittelbergbahn und dem Gletschersee Sessellift noch etwas. Das Team der Pitztaler Gletscherbahn ist bemüht, die Pisten schnellstmöglich freizugeben.

Derzeit sind beim Brunnenkogelschlepplift und Übungslift Mittagskogel 5 Pistenkilometer präpariert.

Der Skibetrieb ist von 08:15 Uhr bis 16:00 Uhr möglich

Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
Toerist
Bart313Auteur24 oktober 2014 · 10:14

heerlijke beelden

Expert
meteomorrisAuteur24 oktober 2014 · 10:25

@@Steef, dank!

powfinder.com
Gevorderd
49Auteur24 oktober 2014 · 11:44

Wow, het kan dus nog steeds in Oostenrijk.
Wat een mooie plaatjes en lekker voor het vertrouwen in Noord!
Veel plezier early birds.

montagna bianca, ti amo
Expert
ERESAuteur24 oktober 2014 · 12:26

aiiii wat ziet dat er fijn uit. Have fun over there!

Expert
ieismAuteur24 oktober 2014 · 12:34

Update tux: Fun!

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Expert
KlettergeitAuteur24 oktober 2014 · 13:08

Is er in het zuiden (Ortlergruppe) minder gevallen dan in het westen (Zwitserland - MB Massif), ivm alpien klimmen volgende week @@meteomorris?

Gevorderd
RPAuteur24 oktober 2014 · 13:25

Tux met Roelano, Tim en Guy, Heerlijk!

Explore the Outdoor!
Gevorderd
evanAuteur24 oktober 2014 · 13:27

Misschien heb je hier wat aan, @@WoutMartens.
Engadin, weliswaar in Zwitserland, maar vlakbij de Ortler:
http://www.slf.ch/schneeinfo/messwerte/stationsdaten/rk70_sd_c_DE\
Unterwallis:
http://www.slf.ch/schneeinfo/messwerte/stationsdaten/rk82_sd_c_DE

Expert
meteomorrisAuteur24 oktober 2014 · 13:52

@@WoutMartens beide gebieden hebben vooral wind gehad. Weinig verse sneeuw.

powfinder.com
Gevorderd
rutgerbergeAuteur24 oktober 2014 · 14:30

@elisa.tmc ik denk dat ik weet wat ik voor mijn verjaardag wil morgen :-)
rij jij vannacht?

Gevorderd
ArjenproadminAuteur24 oktober 2014 · 14:53

@@RP Foto’s en video please!! :) :) Veel plezier!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Toerist
KarstAuteur24 oktober 2014 · 17:30

ai ai ai. lekker hoor. ik zal maar eens winterbanden bestellen… ;-)

Smile! Your ridin' pow!!!
Gevorderd
evanAuteur24 oktober 2014 · 17:33

Leuk hoor, die sprays, maar met face shots maak je me pas écht jaloers.

Gevorderd
ReneAuteur24 oktober 2014 · 18:39

Die eerste bewegende beelden zijn niet om aan te zien… wat kunnen 3 weken nog lang duren! Iedereen die nu in de speeltuin is; veel plezier :)

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
Beginner
Dirk77Auteur24 oktober 2014 · 18:56

Jaloers… welnee… eens kijken of ik deze site kan blocken uit zelfbescherming… ;-)

Gevorderd
rutgerbergeAuteur24 oktober 2014 · 19:52
Expert
meteomorrisAuteur24 oktober 2014 · 21:02

@@rutgerberge Yesyesyesyesyesyesyesyesyesyes Yesyesyesyesyesyesyesyesyesyes Yesyesyesyesyesyesyesyesyesyes Yesyesyesyesyesyesyesyesyesyes Yesyesyesyesyesyesyesyesyesyes Yesyesyesyesyesyesyesyesyesyes Yesyesyesyesyesyesyesyesyesyes Yesyesyesyesyesyesyesyesyesyes Yesyesyesyesyesyesyesyesyesyes Yesyesyesyesyesyesyesyesyesyes Yesyesyesyesyesyesyesyesyesyes Yesyesyesyesyesyesyesyesyesyes Yesyesyesyesyesyesyesyesyesyes Yesyesyesyesyesyesyesyesyesyes Yesyesyesyesyesyesyesyesyesyes Yesyesyesyesyesyesyesyesyesyes!!!

powfinder.com
Beginner
HermenAuteur24 oktober 2014 · 23:50

Winter is comming ? Volgens mij is ie gearriveerd afgelopen dagen . Voor diegenen die er bij zijn ENJOY

Expert
KlettergeitAuteur26 oktober 2014 · 09:38

thanks @@meteomorris.
Die kende ik nog niet @@evan :)

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!