Snowsurf: KORUA shapes

Snowsurf: KORUA shapes
Mooie line up
Mooie line up

KORUA shapes komt binnenkort beschikbaar in Europa. De website is sinds een tijdje live en het is wachten totdat de eerste shapes te koop zullen zijn. De Line-up ziet er goed uit en ook de specs beloven wat moois. Het is nog gissen hoe ze in de sneeuw rijden en hoe ik aan zo’n KORUA shape kan komen, maar ik verwacht ook zeker dat dr. Gear me te snel af zal zijn.

Zwitsers?

Vanwege de foto op de frontpage van KORUA en de lijst met Zwitserse ambassadeurs was mijn eerste gedachte dat dit een Zwitsers merk is, maar verder bladerend op de site kom ik de naam van WINCKLER&CO.,LTD tegen en ook de naam van Christian Niedermeier. Iemand die in het verleden (tevergeefs) heeft geprobeerd met in Korea geproduceerde boards het merk Fanatic op de markt van snowboarders te pushen. Het Zwitserse aan KORUA lijkt vooralsnog meer een marketing gimmick dan realiteit, maar we gaan het zien.

Stephan Mauer (voorheen teamrider bij Burton) rijdt in de film Nipple Deep op KORUA en deelde op zijn Facebook pagina een foto met wat testboards met ons. En daar zat zelfs een splitboard versie van hun Apollo shape bij.

KORUA testboards
KORUA testboards

Wat het ook gaat worden en wie er ook achter zit, ik ben reuze benieuwd. Met KORUA staat er weer een merk op dat zich voornamelijk/enkel (streep door wat jij van toepassing vindt ;)) richt op het snowsurfen. De nieuwe trend. Of zoals Willem2k het verwoorde als reactie op de post ‘wordt snowsurfen de nieuwe trend’… 'gewoon hoe velen van ons al jaren (willen) freeriden. Gewoon een beetje spelen met het terrein en dikke sprays zetten.’

Nog meer merken?

KORUA, Moss, Gentemstick en ASMO. De laatste 3 merken kwamen we al tegen op de ISPO van afgelopen winter. Poedermerken pur sang en onze test van snowsurfers laat zien dat ook de grote merken meegaan in het snowsurfen. Kennen jullie nog meer van dergelijke merken? Dan kunnen we ze eens gaan testen komende winter.

meteomorris

Reacties

Expert
ieismAuteur9 november 2014 · 15:52

Wat is het verhaal achter die split? De inserts zijn… raar. Hebben ze ook een eigen binding ofzo, want hier past niets op dat ik ken?

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
Willem2kAuteur9 november 2014 · 22:06

Het middelste board op het eerste plaatje staat me wel aan. Lijkt een extremere variant van de hovercraft (kort, breed, super stompe nose). Die rechts daar van lijkt op een Burton Cheetah met een bredere neus, ook wel een mooie shape.

@@ieism Inderdaad een raar patroon voor die bindingen. Ik denk dat de gast die de inserts zette eerst dat reverse sidecut board gedaan heeft (zo. veel. inserts.) en daarna aan de drank gegaan is.

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!