GOAL****16!!! #1 God is een Freerider !

GOAL****16!!! #1 God is een Freerider !

God is een freerider !

Alle zonden des wereld achterlatend bolden Poes en ik maandag 27 oktober een al lang verlept poederalert én dus (waarschijnlijk) een verloren beanie achterna :-) .

Waar in Godsnaam was er nu nog ergens poeder te scoren ???

“Die vraag” stelde ik me al lang niet meer toen ik dinsdagmorgend op een lekker koude, legendarische parking van Super Saint-Bernard stond te wikken en te wegen.

Wie o wie kent dit kot nog? Tstaat al 4 jaar leeg en is klaar om volledig tot de grond afgebroken te worden. De bulldozers brulden al ; de kranen stonden al te zwaaien. Nog rap een souvenierke meegraaien voor in de klas ?!?

foto’s oude doos :

Hospice Grand-Saint-Bernard 2010

Dat was toen. Nu is nu !

We staan hier beneden om Hospice du Grand-Saint-Bernard daarboven af te krassen van onze Hospice-lijst!

De eerste sneeuw is zwaar gevallen vorige week ; de pas is dicht. Tijd voor een bezoekje ?? Splitboard mee naar boven of niet ? Sneeuw ligt er waarschijnlijk niet (meer). Té warm geweest. Dualiteit. God, help me !!

God Jones sleurt af en toe een rugzak stenen naar boven naar het schijnt, voor z’n conditie … Zal ik dan maar braaf Jezus’ gebod “Gij zult louteren” volgen én die veel te zware Splitboard (want met Voilé-systeem) nogmaals aanbinden ?

Satan, Belzebuub en Lucifer ;

alle Duivels in de Hel : wat doen jullie Godverdoeme hier ? Wat gebeurt er ? Krijg ik hier efkes een klopke seg … Wat is dat ? Mijn conditie is blijkbaar toch nog serieus klote. Afzien dus !

Verlossing zoekend. (In m’n rechterooghoek vloog telkens een waterspreeuw een tiental meters voor mij uit ; Zijn bevroren rivier volgend. Oh Heilige Sint-Bernard : “Dit kan niet ! Waterspreeuwen vliegen niet zo hoog!” Dwaling ! Gnosis ! Tegerlijkertijd : In m’n linkeroog lag daar een streep Veelsneeuw op een Noordflank. Mmmm Onbevlekt én Ontvankelijk precies …)

Volledig op de bodem van mijn innerlijke ziel was ik klaar om dat klooster “in te treden”.

JezusMariaJozef,

hoe anders dan Simplon is dit : we moeten allemaal achter onze stoel rechtstaan VOOR het eten. Pater Overste doet eerst zijn gebedje : “Dank U (Pow)God voor deze Spijzen !” Spijzen? OK , de wijn staat klaar maar hoe weird is dit ? Alle sneeuw is weg !!

Vespers in de Crypte. Vespers in een crypte onderin de Grand-Saint-Bernard-pas ; 2473 meter hoog ; maar wij zitten nu wel onder de grond ; beetje Heilig doen. Hannibal zou zo’n dikke 2000 jaar geleden langs hier met z’n olifanten naar Rome getrokken zijn. (Die savanna-freeride-beesten zullen zich nogal eens geamuseerd hebben!) Legendarische pas dus …. De Essentie zoeken zekers. Met je tong een hostie ontvangen. Met z’n allen wijn drinken uit een Gouden Kelk… Zag ik die 77 maagdelijke nonnen dan niet?

Blijkbaar niet want een irritante, niet-onderuit-te-komen klok “DingDongDingDongDingDong” roept je tot het ontbijt : Goddelijke Confituur : Bweueuerk… Rap die boete-doenende splitboard terug m’n gegeselde, bijna-bloedende rug op én de ijs-woestijn van een volgende vallei in. Bevrijding zoekend.

(ps walkietalkie-praat onderweg : bydeway ; die strook sneeuw die ik gisteren zag, ziet er vanhieruit volledig verwaaid en ijzig uit …).

Waar oh waar heeft God zich verstopt?

Uren naar boven. Noordflanken. OK koude. Nog meer naar boven. OK koude én sneeuw. Zo worden deze tijd van het jaar riviertjes dus ijs, interessant. Maar dit is niet steil genoeg. Dit is niks. Dit is nougabolle ! Zelfs de vogelkes van den Heiligen Franciscus zijn weg : hier geen Waterspreeuw meer, niks Alpenheggemus, én waar is verdoeme die Sneeuwvink die ik altijd hoor ?? Zijn dat mijn split-bindingen die tjilpend om aandacht vragen ? Of begin ik naar m’n Goddelijke Verlosser te Hallucineren ? Vlug, weg van hier !

's Middags was ik terug aan “ons” klooster om Poes, Kraaien én Alpenkauwen te spotten. Géén Alpenkraai met rode bek te bespeuren. Wél Boeddhistische onophoudelijke Wind met een geesten-Boodschap : bomma van Poes zat hier waarschijnlijk nog ooit in een liftje, daar boven op die berg boven de Hospice… Lift is weg ; koude wind ninormaal ! Poes, i love you !

Wij den Drône naarboven. Gene zak sneeuw te bespeuren ; enkel Goddelijke Wind. Maar dat hebben we nu wel efkes gehad ! Morgen zijn we hier weg. Naar Italië; het Zuiden. Het Zalige Leven ! Zon ! Herfstbomen. Magistrale kleuren. We zien ze daar beneden al blinken ! Goddelijke Eforia, we zijn er klaar voor ! Morgen !

Een nachtje dortoir later

keek Poes ook eens door dat wc-raampje. Dat wc-raampje waardoor ik al heel de tijd naar die strook sneeuw in die noordflank heb zitten staren.

“Zo steil is dat precies toch niet?”

puntje puntje puntje

“Ik ben weg!”

“Ik ga eens zien hoe steil het is. Ik draai wel terug als het te te is…”

Dat linkeroog had natuurlijk al wel gezien langs waar ik (eventueel) naar boven kon kruipen. God is St-Bernard. En St-Bernard heeft een Couloir. Hoe hoog geraak ik? Tuurlijk tot vanboven. Engelenvleugeltjesmakkie… Toch?

En denken dat je precies nog nooit zo hard hebt afgezien in de beklimming is een debiele ingave van de Heilige Geest. Toch?

Fuck Toch !

Eventjes waren de Bernard-Goden blijkbaar afgeleid want stond ik vervaarlijk te sukkelen op rotsen vol spekglad ijs waar ik gene meter vooruit kon én waar de afgrond verdacht-hard én Antonius-gewijs stond te lonken. Eén schuiver daar én Bernard had een gedienstig, trouwe Geest méér om z’n kloosterke te bevolken… Braaf als een misdienaar (ook nog ooit geweest) meters terug ; gewoon dezelfde meters terug ; nog meters, nog meters, nog , Holy Mary , en dan vandaaruit braafkes een andere route naar boven : Fuck You Antonius ! Leve de Heilige PoederMaagd Maria !

“Kwil geen pottenkijkers”

zei ik nog tegen Poes in de walkietalkie, doelend op dat incestueus pater-gedoe dat al 3 dagen (3 eeuwen?) naar ons zat uit te zien als een eindelijk Wonderbaarlijke Verschijning…

Eerste Lijn Seizoen16!!! oeps 15

yeah!!!

Toen ik 16 seconden later met m’n plank onder m’n arm het half-bevroren-riviertje terug moest oversteken, betrapte ik er toch één : in z’n bruin-witte habijt vloog ie vlug efkes voorbij ; fladderend zeggend : “Khebettochgezien, Khebettochgezien !!!

Ik heb nog nooit zo hoog een waterspreeuw gezien ! God is een Waterspreeuw ?!

Daarna wachtte ons de Hof van Eden. Afdalen tot Italie. Weer met die zak Jones-stenen op m’n rug en wéér dezelfde geseling voor wéér dezelfde boetedoenende spieren. Maar hoe mooi is die afdaling ; prachtige bossen in prachtige herfstkleuren. Waarschijnlijk héél absurd in snowboardbotten én met een snowboard in de hand maar Gezegend zij voor Eeuwig dat biertje in café ***** in Saint-Léonard. Hoe Schoon kan het Leven zijn !

Waar én wanneer krijgen we eindelijk die Goddelijke Zegen ? Ne Kafkaiaanse Italiaanse buschauffeur deed nog efkes moeilijk. Hij vond het nodig om ons pas 30 km verder uit zijn bus te smijten :-(. Ondanks dat stond het blijkbaar al eeuwen in een PowBijbel geschreven dat het Laatste Avondmaal van deze GOAL****16!!!#1-trip (3 dagen rondzeulen in snowboardbotten met een megazware splitboard ; 16 seconden boarden :-) ! Seizoen goe begonnen !!!) een Kaasfondue moest zijn ! PowGOD is Almachtig én houdt van Kaas!

ps moitémoité : half Gryère, half Orsière. Hallelujah !!!

En dan vergeet ik nog over Montreux (de volgende dag) te vertellen…

koen_djfistel

ps hasta pow ; hasta spines …

ps

wie zoekt, rijdt !

ps2 God is een Ligstoel, misschien …

koen_djfistel

Reacties

Toerist
tsc72149Auteur13 november 2014 · 10:14

bloed kruipt waar het niet kan gaan!!precies ne pitbull!

Let the mountains have it's day or two following a big storm
Beginner
Vinc.0522Auteur13 november 2014 · 10:26

Mooi!

Expert
ieismAuteur13 november 2014 · 10:45

A for effort!

Beter dan thuis op de bank zitten, iedere bocht is er één.

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
AryenAuteur13 november 2014 · 10:53

Gave start van je PIEK16 :)

Gevorderd
49Auteur13 november 2014 · 10:54

Totaal hardcore, lekker hoor Koen!

montagna bianca, ti amo
Elite
kanskiAuteur13 november 2014 · 12:31

Ouwe mafkees! ;-)

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Gevorderd
telemikeyAuteur13 november 2014 · 13:53

Lekkuh!

White room,Pillow lines,I rule
Beginner
GerritAAuteur13 november 2014 · 22:06

Heerlijk om te lezen, en memories bij dit beeld.
http://www.marketingtechniek.nl/wp-content/uploads/2014/11/Bo-st.-bernhard.jpg\
BO God hebben zijn ziel

And snow it is.....
Gevorderd
ThoomasAuteur13 november 2014 · 22:10

Heerlijk lezen met n goe glas, thanks!

Gevorderd
BobvanitersonAuteur13 november 2014 · 23:17

Loon naar werken! super!

Gevorderd
DutchessAuteur15 november 2014 · 09:41

Godverpielekes!

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!