21 november: Masterclass Terrein en Freeride

21 november: Masterclass Terrein en Freeride

De masterclass EHBBO en bergredding van afgelopen vrijdag onder leiding van Menno Boermans en Rolf Westerhof was een waar genot. Lekker druk, veel oefenen en blije gezichten. Zowel binnen als buiten werd er druk geoefend aan de skills. Komende vrijdag hebben we weer een masterclass. En die wordt weer net zo interessant.

De fijne zaal in de Machinist
De fijne zaal in de Machinist
Leren
Leren
En oefenen
En oefenen

We gaan het hebben over het terrein. Voor velen van ons, hoe technisch begaafd we ook zijn op ski of snowboard een grote onbekende. Waar zitten de risico’s, maar ook de kansen? Het terrein is tot op heden een beetje een ondergeschoven kindje in de Europese lawineopleidingen, maar speelt een grote rol aan de andere kant van de oceaan en wordt ook steeds vaker een belangrijk issue in Europa nu uit studies blijkt dat we veel problemen hadden kunnen voorkomen door vooraf kansen en risico’s te bestuderen.

Om dat gat te dichten brengt Rolf Westerhof beide werelden op deze dag bij elkaar. Wat kunnen we leren van de Amerikanen? Wat bedoelen ze met ‘kleine kans, grote gevolgen’? Of met ‘grote kans, kleine gevolgen’? En hoe gaan we hier praktisch mee om? Met al deze nieuwe inzichten gaan we opnieuw naar het terrein en bijbehorende kaarten kijken. We zullen daarbij zeker ook het interpreteren van de alpinekaart nog even behandelen en halen diverse reliefkaarten van stal. Hoe herkennen we lawinegevaarlijk terrein? Hoe zien we of iets een goede freerideroute is? Hoe herken je uberhaupt mooie freeriderroutes? Wat zijn alpine gevaren? Hoe zit het met helling-oriëntaties? Kortom na deze dag weet je precies waar je bent en waar je (niet) naar toe wilt!

Locatie en prijs

Deze masterclass wordt gegeven in Rotterdam of Zoetermeer, dat laten we je nog even weten! We starten om 10.00 uur 's ochtends en het eindigt om 16.00 uur 's middags. Voor een lunch wordt gezorgd. De last-minute prijs voor dit event is € 75,00 per persoon!

Inschrijven

Schrijf je snel in, want de ruimte is beperkt. Met maximaal 28 man is dit een intensieve dag, waarbij er ook ruimte is om in te gaan op persoonlijke vragen. De must voor iedere freerider om te volgen! Voor aanvang ontvang je nog een mailing met alle details.

meteomorris

Reacties

Gevorderd
WiebeAuteur17 november 2014 · 10:27

EHBBO en Bergredding was top; ik ben a.s. vrijdag weer van de partij

Gevorderd
OsiruSAuteur17 november 2014 · 14:29

Dan zie ik jou vrijdag Wiebe, ik ben er namelijk ook van de partij ;-)

Rev. Maurice Ordained Dudeist Priest atDudeism, the Church of the Latter-Day Dude
Gevorderd
YvesAuteur18 november 2014 · 11:55

Damn, de inhoud hiervan interesseert me gewelidg maar vrijdag raak ik er absoluut niet. Iemand enig idee of er ook nog een tweede sessie komt (miscchien in een weekend)? Of een alternatief in België?

Gevorderd
pulverdudeAuteur19 november 2014 · 10:08

Wanneer gaat de mailing met de details uit?

Let the riding do the talking and you've said enough
Expert
meteomorrisAuteur19 november 2014 · 10:27

@@pulverdude, morgen.

powfinder.com
Gevorderd
pulverdudeAuteur19 november 2014 · 12:22

thanks @@meteomorris

Let the riding do the talking and you've said enough
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!