Earn your snowvember turns!

Earn your snowvember turns!

Training?

Normaal gezien start ik het skiseizoen in goede vorm, wat dit jaar niet het geval was, doordat ik deze zomer 2 maanden “vast” zat in Les Arcs wegens werk. Aangezien het zowaar <10 dagen niet geregend heeft deze zomer in Les Arcs, is de enige activiteit die ik gehad heb downhill MTB, waar je je skiconditie niet echt mee traint… ;)

Marc Pijck enjoying the downhill slopes @ Tignes
Marc Pijck enjoying the downhill slopes @ Tignes

Ski?

Zoals zovelen was ik vanaf midden oktober Morris z’n weerberichten/forumpost met veel aandacht aan het volgen, en zo kwam het dat Roel en ik vertrokken voor een snel weekendje OktoberPow @ Hintertux! Na 2 dikke skidagen voelde ik al snel wat er ontbrak, en hoe dit kwam, DRINGEND nood aan wat deftige training!

Great conditions mid October @ Hintertux
Great conditions mid October @ Hintertux
But the Pitztaler Glacier still needs a LOT of snow...
But the Pitztaler Glacier still needs a LOT of snow…

Tourski!First tourski turns of the season in the French Queyras-> dreamplace !!!

Al een tijdje had ik de laatste weken van november vastgelegd om te gaan touren, en toevallig begon het net op tijd te sneeuwen! Na een snelle tussenstop in La Plagne richting de Franse zuidalpen, waar het goed gesneeuwd had (zoals dat wel eens meer gebeurd daar blijkbaar…). Na al enkele prachtige skitrips in de Queyras in het verleden, was men keuze snel gemaakt om terug deze kant op te gaan. Voordeel: het sneeuwt er veel, de sneeuw blijft goed koud, gigantisch tourpotentieel en je kan met je auto tot op 2100m rijden… Aangezien ik in de week alleen aan het rondtouren ben, is het voorlopig op safe spelen en chille hellingen skiën, heeft ook eens zijn charmes… :D

Skibum style, great to feel the sunrays in the morning after a -8 night...
Skibum style, great to feel the sunrays in the morning after a -8 night…
Mountains, sun, really light Pow, excellent touring conditions!
Mountains, sun, really light Pow, excellent touring conditions!
I will come back for this one!!!
I will come back for this one!!!
Typical Queyras, great slopes/couloirs higher, and finishing with steep forest!
Typical Queyras, great slopes/couloirs higher, and finishing with steep forest!

Montgenèvre

Vorig weekend samen met enkele Franse copains naar Motngenèvre gaan touren, de enigste plaats in de buurt waar ze deftiger weer gaven. En dat was er aan te zien, geheel Briançon en Turijn leek hier vandaag omhoog te touren. Enige voordeel: goed spoor omhoog en iedereen ging met z’n satéprikkers terug die zelfde piste naar beneden! Dus geheel het offpiste stuk voor ons alleen, niets verspoord, heerlijk… Voor het Franse verslag zie skions.com

Good tracks to go up @Montgenevre, thanks to the other 100 people going up...
Good tracks to go up @Montgenevre, thanks to the other 100 people going up…
Off piste valley alone for us, thanks to the Italians loving their pistes !!!
Off piste valley alone for us, thanks to the Italians loving their pistes !!!

Snow conditions?

Vanaf 2000m is hier een dikke solide base te vinden, met een mooie laag vers op! Wel laatste dagen veel wind en wel wat platen gezien… Ook begint er wat rijp te vormen, das dat wordt oppassen met de volgende sneeuwval…

Be carefull with the next snowfall...
Be carefull with the next snowfall…

What’s next?

Nu hier nog een kleine 2 weken touren, afspreken met wat maten en vooral veel hoogtemeters doen… Vanaf 8 december ben ik terug in La Plagne te vinden, waar we terug voor een dik seizoen steeps&deeps gaan samen met Mr. Bakkers !!!

Thanks!

Heel veel dank gaat uit naar mijn sponsers, die me voorzien van prachtig materiaal! Ook mede door hen is het mogelijk om zoveel weken per jaar op de ski’s onderweg te zijn… Thanks Haglöfs, H-outdoorshop, ZAGskis, Sportina Erpe & Poederbaas !!!

TimV

Reacties

Expert
meteomorrisAuteur18 november 2014 · 17:45

@@TimV Mooi man! Zag je overal die rijp of op specifieke plekken?

powfinder.com
Expert
TimVAuteur18 november 2014 · 17:47

@@meteomorris, op 2000m beneden al, erboven wat minder (wss omdat ik in bos zat?!) maar vanaf 2400 terug veeel…

Gevorderd
VinnieAuteur18 november 2014 · 18:02

Leuk om te lezen @@TimV mooie manier om in shape te komen!

Sharing Secrets, Sharing freedom!
Expert
TimVAuteur18 november 2014 · 18:08

@@Vinnie, gezonder voor mezelf en m’n portefeuille… ;)

Expert
meteomorrisAuteur18 november 2014 · 18:12

@@TimV LOL. Ik denk dat van het geld dat @@RP en @@Vinnie uitgegeven hebben aan hun 37 uur quest for powder jij nog een week of 4 kunt touren ;)

powfinder.com
Expert
TimVAuteur18 november 2014 · 18:14

@@meteomorris, daar ben ik ZEKER van…

Gevorderd
evanAuteur18 november 2014 · 18:43

Oef, Oberflächenreif! Menno Koelewijn heeft me er net nog voor gewaarschuwd! ;-)

Gevorderd
koen_djfistelAuteur18 november 2014 · 20:18

… tot binnenkort … :-) tegek !!! kdenk dak ook zo’n 4 weken nodig heb …

sbs roelz
Gevorderd
AryenAuteur18 november 2014 · 21:38

Lekker hoor! :) Dat mis ik dan weer …

Gevorderd
BobvanitersonAuteur19 november 2014 · 08:08

volgend jaar toch maar iets uphill MTB erbij? dat helpt zeker

Expert
KlettergeitAuteur19 november 2014 · 12:28

Bagger weer is het slechtste excuus wat ik kan verzinnen, maar misschien werk je wel 100 uur per week ;-) Verder wel stoke, keep us posted :-)

Expert
ThijsKennisAuteur19 november 2014 · 13:54

Heerlijk! Veel plezier!!! Ben jaloers…

Pow!
Expert
TimVAuteur19 november 2014 · 15:04

@@woutmartens , als je zoveel als elke nacht 9 uur werkt lijkt me dat wel nog een cava excuus… ;)

Beginner
hotnotsgotAuteur20 november 2014 · 20:32

als g dan toch nog geen conditie hebt, dan wil ik wel eens mee nu ik nog kan volgen ;-)

Dream it. Wish it. Do it.
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!