Een seizoen vol wedstrijden

Een seizoen vol wedstrijden

Het eerste officiële poederalert is al weer een tijdje voorbij. 5 meter sneeuw is er lokaal gevallen, de wintergedachtes gaan niet meer weg en de voorbereidingen zijn in volle gang.

Er staan nog 10 paar ski’s die gewaxt en geslepen moeten worden, er moet nog een nieuwe rugzak komen, de ABS heeft een refill nodig, dingen in Oostenrijk moeten nog geregeld worden enz… en als dat dan allemaal is gebeurt dan kan ik nog alle ski- en snowboard edits bekijken die in een sneltreintempo verschijnen op het internet.

Even voorstellen

Hoi, ik ben Alex Hooftman en met de winter die er aan komt moet er nog veel geregeld worden omdat er een seizoen “geskibumt” gaat worden. Dit wordt het tweede volledige seizoen in de sneeuw. Alleen wordt er dit seizoen weinig tot geen les gegeven maar er gaan heel veel wedstrijden gereden worden. Ik heb namelijk een afspraak met mezelf dat het dit seizoen alles of niets is; zijn er goede prestaties gehaald, dan blijf ik doen wat ik het liefst doe; volgend seizoen weer de sneeuw in. Ben ik daarentegen niet tevreden met de behaalde prestaties dan ga ik volgend jaar waarschijnlijk weer de schoolbanken in. De prestaties zijn niet alleen wedstrijd gericht, heb ik het geluk dat ik mensen tegen kom die bereid zijn om mij met mijn droom te supporten dan telt dit ook mee.

Terug de boeken in of toch nog een seizoen?
Terug de boeken in of toch nog een seizoen?

Waarom wedstrijden?

Afgelopen seizoen heb ik heel veel heen en weer gereden tussen NL en de Alpen om aan de Freeride World Qualfiers mee te doen. Iedereen rijdt wedstrijden voor een andere reden; de één wil zichzelf pushen, de andere doet het voor de lol, iemand anders wil er beroemd mee worden enz… Ik deed het zelf voor de ervaring, de relaxte sfeer die er is, nieuwe mensen ontmoeten en ik wilde heel graag weten hoe ik zou presteren tegen de wat grotere jongens die al langer freeriden dan 1 jaar.

Resultaten?

Uiteindelijk niet zo veel resultaten gehaald als gehoopt; 4 van de 6 wedstrijden werden verplaatst naar data waar ik niet aan mee kon doen, bad luck. Maar in die 2 wedstrijden heb ik veel geleerd, heb mezelf weer kunnen pushen en heb veel nieuwe mensen ontmoet. Vooral het NK is mij heel erg bijgebleven, een goed resultaat weten te behalen, veel nieuwe mensen ontmoet en een hele leuke week gehad.

Aankomend seizoen (2014/2015):

Zoals gezegd heb ik de lat hoog gelegd en ik ga proberen er alles aan te doen om goede resultaten te halen; het zal niet alleen maar lang leven de lol worden en elke avond de kroeg in, het wordt ook veel trainen, maar wel op de leukste manier die er is: buiten de piste, in de poeder met vrienden! Ik kan me geen betere trainingsplek bedenken. En naast het trainen zullen de nodige biertjes uiteraard geplopt worden.

Met het aankomende seizoen wat steeds dichter bij komt, en het afgelopen seizoen nog vers in het hoofd van wat lekkere dagen in Zermatt eind afgelopen seizoen. Stoked!

AlexHooftman

Reacties

Beginner
joepvandenbogaertAuteur25 november 2014 · 12:09

Nice!

Beginner
AvdLAuteur25 november 2014 · 12:40

Waar ga je dit seizoen als uitgangsbasis zitten? Kunnen we een keer langs komen ;-)

It's all about the turns duuuuuude!
Toerist
The_OAuteur25 november 2014 · 18:36

Veel succes met de wedstrijden !!! Ga je ook deelnemen aan wedstrijden buiten Europa ?

And Also The Trees
Expert
AlexHooftmanAuteur25 november 2014 · 18:54

@@AvdL Zillertal it is!

@The_O Thx! als ik daar de kans voor krijg wel, maar een retourtje Amerika is niet het goedkoopste wat er is…

Elite
ErnstHendrikSprengerAuteur25 november 2014 · 22:25

Vet hoor, welke FWQ staan op je planning?

FUCK YEAH I AM FREE
Expert
KlettergeitAuteur26 november 2014 · 08:49

Succes Alex!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!