GOAL****16!!! #2 Techniek Is Geen Keuze !?

GOAL****16!!! #2 Techniek Is Geen Keuze !?

Techniek is geen Keuze !

Waar zijn we aan begonnen?

We weten niks ! We kunnen niks ! We “zen” niks !!

én er ligt niks !!!

GOAL16

Alex tipte me op FFF, met het oog op GOAL16, “Steil-Techniek-Training” te doen , …

Dat zoiets (al) bestaat ?!!

In Nederland bestaat alles ; een domme Belg als ik heeft daar nog niet het minste besef van.

Weekendje Corvatch ; niveau, verse poeier en alle ander supers ; … heb ik met pijn in het hart moeten laten passeren …

Keuzes moeten gemaakt worden. Ga je ervoor of niet ? Principieel rij ik tijdens kidz-weekendjes niet… Maar Ooit moeten kidz toch beseffen dat papa er niet altijd is… Hoe gaat dat in normale gezinnen? Toch ook zo?

“Zen” is misschien ver te zoeken in mijn gezinneke mor “Zen” ik nu weg of ni?” waart hier wél altijd rond… "Is de papa weg of ni ? That’s the question!” Is dat another question? Voor de kidz natuurlijk ni !??

Soit.

Kvond geen compagnie… ‘Kzen’ thuis gebleven.

FaceBook.

Erwin Heeres Kaprun. Nog plaatsen vrij volgend weekend. Techniektraining Kaprun.

Inschrijven !!!

En den SBS is plots terug ONROAD !!

Zijn we gewoon weg omdat we per sé weg willen ?

Eigenlijk wel, de goesting is té groot… én wie weet steken we wel wat op van die “TECHNIEKTRAINING” (Het woord alleen al!!!)

Om half 3 zagen we ons bed. Om 8u15 zagen we Erwin… én Beginnerspistjes! Hoog-Ontlasting! Laag-Ontlasting ! Doodgaan van de hoogte.

D@t zal Erwin niet doen. Hij leeft hier bum-stylee in een caravan ergens op een godvergeten winterslaap-camping.

Wat ik mij dan inbeeld : Kom je na zo’n winterse ijskoude dag volledig uitgeteld én half onderkoeld én volledig brak want weer te veel uren naar boven gestapt en té extreme dingen gedaan… in zo’n ijskoude caravan, voel je je zooo moe én koud en heb je zoooo’n behoefte aan warmte en dan moet je zo’n belachelijk tik-tik-tik-dat-duurt-ellendig-lang-soooo-bum-style-brandertje gaan aansteken om die koude uit die caravan en je Lijf te verdrijven …

Keuzes !!!

Paletti is geen keuze, maar dan eerder een “survival-grot”: warmte, bier, plezier, vertier, mooie vrouwen, mooie verhalen, nog mooiere plannen, de mooiste keuzes???

Bart Eykmans komt erbij. Ook Belg. Al 8 winters Kaprun. Eigen keuze.

4 Belgen op een rij ; een rij Hollanders ; Erwins broertje en papa op bezoek ; een hoopje Kaprunse locals … Gezellig. Plezant ! Nog eentje… Nog Gezelliger! Nog plezanter … Nog eentje …

Zoveel kilo lachbuien later stonden er 3 te dikke veertigers debiel met lawinerugzak en bijpassend op-en-top-gear op een blauw pistje wat mega-belachelijk te huppelen. Beeld je je dat beeld in !!! Op een blauw pistje ! “Waar staat hier die verborgen camera?”

Laag-ontlasting-praktijk !! Wat is de bedoeling ?

Antwoord :

Tiens, hoe komt het eigenlijk dat mijn voetfistel nog niet in brand staat?? Twee dagen op keihard terrein is normaalgenomen toch een Fistel-hel !!!

Waarom blijven die stekende pijnen uit? Ik volg maar gewoon braaf Erwins’ advies. Hoog-ontlasting. Laag-ontlasting. Tjoeptjoeptjoep. Zalig. Meer moet dat niet zijn… Deed ik dan altijd fistels-gewijs iets verkeerds? Ben ik aan m’n Techniek aant werken?

Ongelooflijk ! Straf ! Bijzonder !

Een lawinehond die hyperkinetisch blaffend enthousiast een pseudo-slachtoffer vanonder de sneeuw haalt is ook bijzonder !

“En jij bent djFistel!” zei de man in de rode lawine-honden-reddingsgroepen-jas. “Ik ken je van wePowder ! Wij hebben vorig jaar eindelijk beslist onze jobs in België op te zeggen en hebben hier iets gekocht. Jarenlang geprobeerd het allemaal te combineren maar de Bergenbleven roepen!”

“Lukketwa?”

“Ja, … zalig!”

Keuzes.

Erwin liet ons ook een keuze : mee hier nu die ijzige 43°graden wand in (“mijn oefenwand maar ik heb hem nog nooit zo slecht weten liggen als nu” aldus E. Heeres) of ietsje verder ginder “de steile-bochten-techniek” oefenen.

Iedereen maakte zijn keuze.

Fucking steil. Maar die bochtjes perste ik met die nieuwe techniek er wél uit ! YES! Missie geslaagd ! Techniek geleerd !

Juiste keuze om naar hier te komen.

Thx Erwin, aja, dasjuist, kheb er voor betaald … :-)

GOAL****16!!!

koen_djfistel

p.s. vanaf wanneer zijn je kinderen oud genoeg om zelf naar Zwitserland te verhuizen?

koen_djfistel

Reacties

Gevorderd
NielsAuteur24 december 2014 · 11:24

Nice! Een caravan of de Pluma, ook een keuze…

Gevorderd
DutchessAuteur24 december 2014 · 13:50

Vanaf dat ze geboren zijn of tot negen maanden daarvoor…

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Gevorderd
alexsvwAuteur24 december 2014 · 17:00

Tenminste iemand die naar me luistert ;-)

Walking down a mountain is a waste of gravity
Gevorderd
DioAuteur24 december 2014 · 19:33

En dat net voor de kerst. Als concurrentie voor dat andere verhaal natuurlijk. Het wordt Sweet 16 en geen Sweat 16 met al die techniek in de rugzak. :)

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Elite
kanskiAuteur25 december 2014 · 11:36

Super verhaal @djfistel! Van die lange baardmans kennen we nog wat leren hèy!

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Gevorderd
rockyAuteur25 december 2014 · 20:50

En die hyperkinetische lawinenhond, genaamd Zeb, blaft nogmaals “Danke für die spende”! Fijn jullie te ontmoeten daar!
Zelfde gevoel had ik een 6-tal jaar terug op stage in Stubai met kanski! @@Sander Kan: danke, mede door jouw heb ik keuzes gemaakt! Kies en geniet!

Gevorderd
rockyAuteur25 december 2014 · 20:54

En die hyperkinetische lawinenhond, genaamd Zeb, blaft nogmaals “Danke für die spende”! Fijn jullie te ontmoeten daar!
Zelfde gevoel had ik een 6-tal jaar terug op stage in Stubai met @@kanski! @@kanski: danke, mede door jouw heb ik keuzes gemaakt! Kies en geniet!

Elite
kanskiAuteur26 december 2014 · 09:01

@@rocky ; thx, was dat in de tijd van de technische stages met Flandersski?
Leuk om te horen dat ik je zo heb kunnen inspireren.

Groeten, Sander

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Gevorderd
rockyAuteur26 december 2014 · 10:10

Jep @@kanski, was met Flanders. Ik was de vreemde eend tss al die Flandriens! Ik ken weinig skileraren die zo gepassioneerd hun kennis kunnen overbrengen.

Beginner
HaagjeAuteur27 december 2014 · 00:02

Je kunt nooit te veel investeren in je techniek

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!