Poederbaas Freeride Festival

Poederbaas Freeride Festival

Achter de schermen is hard gewerkt aan een nieuw concept binnen het festival en de mannen van Poederbaas hebben ons vandaag het verlossende woord gegeven: België daagt de Nederlandse deelnemers uit voor een ‘Battle of the Lowlands’, een strijd tussen Nederland en België die plaats zal vinden binnen de Poederbaas Freeride Competition.

Battle of the Lowlands

Een tijdje geleden benaderde de organisatie van het Belgisch Freeride Kampioenschap Poederbaas. Ze vroegen zich af of het Belgisch Kampioenschap tijdens het Poederbaas Freeride Festival gehouden kon worden. Geen probleem, hoe meer zielen hoe meer vreugd, alleen moest er wel iets speciaals bedacht worden. De Belgen hadden de oplossing, ze dagen de Nederlanders uit voor de ‘Battle of the Lowlands’. Tijdens deze Davis Cup van de Freeride wintersport wordt bepaald welk land de beste vertegenwoordigers in het freeride skiën & snowboarden heeft.

Extra accommodatie

Om ook de Belgische deelnemers en toeschouwers te kunnen herbergen is besloten om een tweede accommodatie af te huren. Dit hotel ligt op een paar honderd meter afstand van de Nederlandse accommodatie Camp Royal X.

Win een CMH helitrip in Canada!

Er is fantastisch nieuws te melden, alle deelnemers aan de Poederbaas Freeride Competition maken kans om een CMH Benelux helitrip naar Canada te winnen! Gedetailleerde informatie over deze prijs volgt in de aanloop naar het evenement.

Vergeet niet in te schrijven, vol=vol

De inschrijvingen voor het Poederbaas Freeride Festival liggen op schema. Nu het Belgische Freeride kampioenschap ook deel uitmaakt van de wedstrijd gaan de inschrijvingen erg hard. Om niet voor onverwachte verrassingen te staan, vergeet niet om snel je plaats te reserveren.

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
Grim3Auteur15 januari 2015 · 17:36

Hou jullie vast, Nederland! Want #TeamBelgium is er klaar voor! ;-)

Gevorderd
EasyAuteur15 januari 2015 · 22:06

@@Grim3 Indien Noorwegen een voorbode is betekent dat dus het volgende:
Waar ik (als Nederlander) land en door ski. Doen de Belgen een double release + face plant! Waarna ze elkaar uitgraven, omdat het slachtoffer vast zit. :D :D :D

Amusement gegarandeerd! ;)

Bedankt voor het fantastische open doel Grim! LOL :D :D :D

Built for Speed
Gevorderd
Grim3Auteur15 januari 2015 · 23:23

@@Easy: Als Noorwegen een voorbode is… is amusement inderdaad gegarandeerd!
Aangenaam kennismaken en tot dan?

Toerist
AnoniemAuteur17 januari 2015 · 22:12

@@Easy: weet je, ik zal me voor Belgisch Team opofferen met de Face Plant, geef ik weinig om, want als de rest van de afdaling me tot een extase heeft gebracht, is dat wel de ideale afsluiter

Elite
kanskiAuteur19 januari 2015 · 19:04

@@Easy ; ik kan me herinneren dat ik hier ooit in een stoeltjeslift zat en er zo’n Nederlander van een steen af struikelde…

Ik heb toen bewust niet gelachen omdat ik weet dat ieder begin moeilijk is!
Heb je ski of stok toen nog wel gevonden? ;-)

Respect is het toverwoord!

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Gevorderd
EasyAuteur20 januari 2015 · 20:31

@@kanski Ik heb het nog netjes gehouden, want @@FreeArno heeft de video-beelden.

Overigens ben ik toen in Nendaz de voorbak van mij binding kwijt geraakt.

Kennelijk wordt mijn reactie uit zijn verband gehaald, een “You should have been there” situatie. Het was heel gezellig met @@Grim3 in Noorwegen. De professionele camera, statief, flitser, etc. in combinatie met de crashes was gewoon hilarisch. Daar hoef je geen NLer voor te zijn, want naast mij stonden de Belgische kameraden die even zeer de slappe lach hadden. ;)

Built for Speed
Gevorderd
EasyAuteur20 januari 2015 · 20:32

De 1e dag in Noorwegen heb ikzelf ook een “double release to face plant” gedaan, wel met 10x hogere snelheid natuurlijk. Commitment is het sleutelwoord. ;)

Built for Speed
Gevorderd
EasyAuteur20 januari 2015 · 20:34

correctie op sleutelwoord: toverwoord!

En voor Commitment kan ik @@Grim3 en zijn groep alleen maar respect geven.

Built for Speed
Gevorderd
Grim3Auteur20 januari 2015 · 22:01

@@Easy: gooi de beelden van @@FreeArno hier even online, wil je? Kunnen de heren hier meelachen…

Gevorderd
Grim3Auteur20 januari 2015 · 22:03

Zoals @@KenDeHondt zegt, worden de prijzen uitgedeeld op het ‘Battle of the lowlands’! Strijd jij mee voor jouw vaderland?

Gevorderd
Grim3Auteur20 januari 2015 · 22:10

Ahja… En @@Easy… Als Noorwegen dan toch een voorbode mag zijn, springen de Belgen alvast de hoogste cliffs want, laat ons eerlijk zijn, ons bombhole lag toch net wat dieper, niet?

How how… Met nog 2 maand te gaan tot het ‘Battle of the lowlands’ stijgt de psychologische oorlogsvoering langzaam naar zijn climax! :-D

Strijd jij mee voor jouw vaderland?
Afspraak op 15 maart!

Gevorderd
EasyAuteur22 januari 2015 · 20:19

@@Grim3 tot gisteren was het waarschijnlijk dat ik niet naar poederbaas zou gaan. Misschien wil mij werk dat ik een week schuif met mijn bezoek aan Tim & Alex.

In dat geval is het aannemelijk dat ik met deze gasten in Goldeck zal zijn … ff afwachten dus …

Built for Speed
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!