Live uit Nendaz

Live uit Nendaz
Eindelijk genoeg sneeuw!
Eindelijk genoeg sneeuw!

Voordat de winter begon had ik me voorgenomen me weer op een aantal punten te gaan verbeteren, zowel op als naast de piste. Zo wilde ik nog wat bijschaven in de buckels en viel er ook buiten de piste nog het een en ander te oefenen. Tot op heden heb ik echter maar één ding kunnen oefenen en dat is geduld. Want het is een trage winter, en dan druk ik me nog zachtjes uit.

Dikke dump

Afgezien van één echt diepe dump (zie laatste shot van de onderstaande edit) zijn de echte diepe dagen tot nog toe uitgebleven. Het regende zelfs tot drie keer toe tot boven de 2700 meter. Op zichzelf is dat trouwens zo slecht nog niet, want zelden heb ik zo’n onstabiele onderlaag gezien als die in het sneeuwdek van twee weken geleden. Maar gelukkig is daar nu verandering in gekomen. Met eerst de zware regenval van vorige week, is het complete sneeuwdek in Les 4 Vallées tot ongeveer 2600 meter doorweekt geweest en daarmee is er een hoop stabiliteit in het sneeuwdek terug gekeerd. Tel daarbij de sneeuwval die na de regen kwam op en het hele lange wachten is dan toch eindelijk beloond. De afgelopen paar dagen waren er dan eindelijk condities waarin fatsoenlijk poeder gereden kon worden.

Verbier Freeride Week

En dus ben ik afgelopen week op pad gegaan. Dinsdag was ik samen met Sander Kan op pad en we hadden gelijk een goede dag te pakken. Deze week is het “Verbier Freeride Week” en dat was goed te merken. Bijna alle freeriders die in Verbier en Nendaz verblijven, doen namelijk aan de bijbehorende qualifiers mee. Zelden heb ik de poederstress zo laag gezien in Les 4 Vallées. Zonder echt ons best te doen, hadden we first tracks op zowel de Mont Gelé als de backside van de Mont Fort. Wat mij betreft mag het altijd Verbier Freeride Week zijn, zolang de rest maar wel allemaal braaf aan de qualifiers mee blijven doen…

Edit

Maar goed, bij deze een korte edit met wat beelden van de afgelopen 1,5 maand. Het overgrote deel zijn runs van de afgelopen drie dagen, maar er zitten nog wat verdwaalde treeruns tussen. Inmiddels is het zo lang warm en nat geweest dat de basis uit het bos zo goed als verdwenen is, maar de komende periode belooft verbetering.

More to come

Gelukkig staat er nog meer sneeuw op de planning voor de komende week. Het heeft gisteren behoorlijk gesneeuwd en voor vanochtend staan er dan ook weer wat runs op de planning en met de sneeuwval die eraan komt lijkt het er op dat de winter dan eindelijk los is. Ik snak in ieder geval naar meer, want het wachten heeft nu echt wel lang genoeg geduurd! Een update volgt snel weer en voor degene die van PA#6 gaan genieten, enjoy& ride safe!

ThijsKennis

Reacties

Gevorderd
koen_djfistelAuteur15 januari 2015 · 11:23

naaaaaaaiz!!! :-)

sbs roelz
Expert
ManoniAuteur15 januari 2015 · 16:09

:D :D :D

Expert
HaasAuteur15 januari 2015 · 20:41

Hey Thijs! mooie berichten. Ik zie je binnenkort. Hark tot die tijd nog maar ff wat verse pof binnen!

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
Gevorderd
pjnijssenAuteur15 januari 2015 · 21:20

@@ThijsKennis dat leest lekker weg, anderhalve week voordat ik jouw kant op kom.

@@Haas ik sluit me wel bij je aan. Op naar weer een paar “onhaalbaar” mooie lijnen.

Let is snow, let it snow…

Beginner
MarkieMarkAuteur15 januari 2015 · 23:51

@@ThijsKennis, Nice! Ik kom het volgende week ook daar eens bekijken :)

Een dag niet geskied is een dag niet geleefd
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!