Live: Nendaz

Live: Nendaz
Powder to be found
Powder to be found

Live vanuit de Safety Praktijkcursussen in Nendaz: The prospects looked grim! En zo gaat het vaker. De sneeuwcondities zijn niet om over naar huis te schrijven. En wat blijkt? Er wordt nog prima sneeuw gevonden. Natuurlijk is het geen poedertrip, maar de gidsen maken op de eerste dag al duidelijk wat je met kennis kunt doen (en vinden). Iedereen is hier om poeder te rijden, maar vooral om wat te leren. Te leren waar de sneeuw dan wel ligt en waar de goede sneeuw ligt en vooral: hoe kun je verstandig freeriden? Niet onbelangrijk in een listige winter als deze. In Nendaz (Wallis, Zwitzerland) zijn de omstandigheden ideaal om eens kennis te maken met zo’n raar sneeuwdek en er met de gidsen en instructeurs over van gedachten te wisselen. Om veel te leren wordt er weer veel afgedaald. Als ik aan het einde van de dag bij de nabespreking van een paar groepjes langsloop, dan zitten een aantal deelnemers op deze derde dag er dan ook lekker ‘rozig’ bij.

Deelnemers de baas

Vandaag waren de deelnemers de baas. Ze moesten zelf routes zoeken, vinden en leiden. De gidsen en instructeurs waren er vandaag alleen als ‘achtervang’. Nadat de pieperbasics er de eerste 2 dagen ingeramd zijn door de instructeurs, is dit ook de dag van de lawine-oefening. En natuurlijk vonden de gidsen nog een veldje met heupdiepe losse sneeuw! Tja en als je dan te vroeg ski’s of board uittrekt, dan wordt het extra lastig. En grappig. Iemand werd zelfs tijgerend door de sneeuw met een pieper in zijn hand waargenomen! Maar onontbeerlijk leerzaam is het. Groepsdynamiek, problemen die je bij dit soort situaties in een skigebied tegenkomt, enzovoorts, enzovoorts.

Het sneeuwt!

Morgen is de laatste cursusdag van dit eerste blok. Iedereen is volop bezig met het maken van mooie plannen voor deze uitsmijter. En het goede nieuws? HET SNEEUWT HARD!!! :-)

Mee naar Davos-Klosters?

Wil je ook mee naar de praktijk? Dat kan! Voor de praktijkcursus van maart in het mooie gebied van Davos-Klosters zijn nog plaatsen beschikbaar. Meer infor en inschrijven? Klik hier.

Opa

Reacties

Gevorderd
Ee1coproAuteur27 januari 2015 · 09:28

In de huidige situatie lijkt me deze cursus nog leerzamer dan anders en er kan ook nog eens super gereden worden! Ik ben jaloers. Ik had de cursus voor dit seizoen op mijn bucketlist staan maar wegens een listige blessure komen de cursusdagen dit seizoen nog te vroeg voor mij. Kan ik al een plekje reserveren voor volgend jaar?! :-)

Gevorderd
OpaproAuteur27 januari 2015 · 21:08

Bijna Cojack! ;-)

Veel succes met je revalidatie.

Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!