Glen Plake over 'new school'

Glen Plake over 'new school'

De legende zelf, Glen Plake, aan het woord over new school skiing en over het verschil met het skiën van moguls. Let op, dit fragment komt uit 1999. Ongeveer het omslagpunt van ‘old school’ naar ‘new school’. Maar zelfs nu nog snijden de argumenten van Plake hout. Toch?

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
49Auteur4 februari 2015 · 09:59

Yeah, moguls. Onder de lift, 3 buckels breed. Daar leer je rijden. 100%.

montagna bianca, ti amo
Gevorderd
evanAuteur4 februari 2015 · 13:31

Monty Python meets Mike Douglas?



Waarom zo boos?

Dankzij die ‘tongue depressors’ kunnen mensen met een matige techniek inderdaad ook genieten van diepe sneeuw. Zij geven er graag ‘650 bucks’ aan uit. Behalve dat verse sneeuw nu veel sneller verspoord is, heb ik er weinig bezwaren tegen ‘fat skis’.
Ik ben het wel met Glen Plake eens dat poeder leren skiën op brede ski’s niet optimaal is voor je techniek. Je zult er in ieder geval niet de ‘best skier on the mountain’ mee worden. En om goed moguls te skiën moet inderdaad alles kloppen.

Je mag hopen dat meneer Plake inmiddels wat genuanceerder over moderne ski’s denkt. Hij vindt het tegenwoordig waarschijnlijk ook best fijn om af en toe op tongue depressors in plaats van tandenstokers te skiën. Wie weet heeft hij zelfs een paar ‘hourglass skis’ in zijn quiver?

Hij is in ieder geval nog steeds even uitgesproken over techniek:
“If there’s a revolution I’d like to be a part of, it’s bringing technique back.”
http://www.grindtv.com/action-sports/snow/post/legendary-skier-glen-plake-says-freeskiing-losing-its-roots-olympics-pose-threat/

Toerist
jriphAuteur4 februari 2015 · 18:20

Plake denk geloof ik niet anders er over nu. Ik heb hem meestal gezien met Elan Bloodlines 195 als er geen poeder was . “48 hours after the last snowfall there is no reason to be riding fat skies” zit wel een punt in

Ik heb de laatste jaren meer geleerd van op piste echt weer eens op te letten wat ik toch eigenlijk doe, dan poederen …

fatsoenlijk moguls skiien kan ik nog steeds niet overigens.

we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
Gevorderd
evanAuteur4 februari 2015 · 20:00

@@jriph, kan zijn dat hij nog graag z’n mogulski’s gebruikt, maar wat hij in het bovenstaande filpje in handen heeft (0:18) lijkt verdacht veel op een paar Elan Spectrum 105 (2014), en dat was geen echte poederdag. ;-)

Hij gelooft in ieder geval nog wel in camber. :-D

Expert
costijnAuteur5 februari 2015 · 00:23

Gasten…dit is toch gewoon mooi!

Toerist
AnoniemAuteur5 februari 2015 · 23:54
Toerist
AnoniemAuteur5 februari 2015 · 23:55

Hij moet er zelf ook om lachen!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!