2 hele dikke dagen in het Zillertal!

2 hele dikke dagen in het Zillertal!

De condities hier in het Zillertal waren al goed boven de 1800 meter, maar dankzij poederalert #9 is het dal eindelijk wit en hebben Timen ik één van de beste dagen van ons leven gehad… De hele dag met ze tweeën een hang versporen die vlak naast de lift ligt met mooie uitdagende korte lijnen zonder competitie, het leek wel een droom.

De hele hang afgekrast zonder competitie! :)

De stoke zat al snel tot boven ons hoofd en met spijt moesten we de dag afsluiten omdat de lift dicht ging. Dit niet zonder een lekker koud biertje uiteraard. Meteen het plan gemaakt om de volgende dag te gaan touren en ieder 2 mooie lijnen neer te zetten.

Zo gezegd zaten we de volgende dag om 9 uur in de lift, zijn omhoog gelopen en hebben ieder onze lijnen gereden, de één met een wat betere afsluiter dan de ander.

DROPPING!!!!
DROPPING!!!

Edit:

Dankzij deze topcondities hebben we evenveel of misschien zelfs meer gave beelden kunnen schieten dan in de gehele maand ervoor. Enjoy!

Season Ender?

Helaas was de tweede dag de sneeuw al in hardpack omgetovert door de zon. Dit samen met het verkeerd inschatten van de hoogte van een cliff heeft mij ongelukkig ten val gebracht tijdens mijn laatste run en voelde al meteen dat het niet goed zat in mijn rechter knie. Met pijn en moeite richting de lift weten te traverseren, rustig naar beneden geskied en naar de dokter gereden. Met het idee dat dit het einde van mijn seizoen zou betekenen was de stoke ook meteen weg. Nadat de dokter wat aan me knie heeft lopen trekken en buigen kreeg ik te horen dat er een scheurtje in mijn knieband zit. Het belangrijkste voor mij was natuurlijk hoe lang ik niet meer mocht skiën; minstens 1 maand zei de dokter.

Dat wordt een brace de komende maand
Dat wordt een brace de komende maand

Dus dan toch nog?!

Meteen de fysio opgebeld en advies gevraagd. Rust… heel veel rust is wat ze zei, zeker in het begin. En vooral niet gaan skiën voordat je knie stabiel is, dit kan nog volledig herstellen maar als ik nu toch eigenwijs ga skiën dan is de kans groot dat ik blijvende schade aanricht en helemaal nooit meer kan skiën op het niveau waarop ik nu bezig ben… Dat dringt wel door!!!

Een hele lijst met oefeningen doorgekregen en nu is het tijd om te herstellen! Nog nooit ben ik zo gedreven geweest om te gaan sporten en oefeningen te gaan doen. Maar als ik dan toch een maand binnen moet zitten wil ik er sterker uitkomen dan dat ik er in ben gegaan.

AlexHooftman

Reacties

Expert
GilbertSAuteur9 februari 2015 · 12:48

Netjes!

www.instagram.com/gilbertsmink/
Gevorderd
Ee1coproAuteur9 februari 2015 · 14:30

Vette beelden. Sterkte met je knie!

Beginner
Jack-DAuteur9 februari 2015 · 14:51

wat een beelden Alex en Tim.

En wat is dat balen van je knie zeg sterkte.
En nog beter terug komen.

Gewoon omdat het kan!!!!!
Gevorderd
SteefAuteur9 februari 2015 · 15:06

Lekkere video gasten! En wat balen van je knie zeg!
Maar aan de voorraad halve liters pils in de hoek te zien kom je die maand wel door toch?! ;)

Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
Gevorderd
Guy.Auteur9 februari 2015 · 17:02

Lekker!

Gevorderd
Tim1Auteur9 februari 2015 · 17:36

@@Steef, Dat zijn lege ;)

Gevorderd
-Jurjen-Auteur9 februari 2015 · 18:22

erg lekkere beelden gasten

Gevorderd
EasyAuteur10 februari 2015 · 19:48

Lekkere lijntjes en mooi 3tje Tim!

Built for Speed
Expert
ThijsKennisAuteur12 februari 2015 · 08:13

Lekkere edit man :D hopelijk hersteld je knie snel man!

Pow!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!